Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan montere OBD2-dings i euro leaf

Startet av Zero-talent, fredag 17. april 2015, klokken 08:52

« forrige - neste »

Zero-talent

Kjøpte meg endelig en fin liten OBD2-dings og leaf spy-appen i går, men sliter litt med hvordan jeg skal få montert boksen på en trygg måte. I euroleaf stikker kontakten rett ut i kupeen, omtrent der jeg har knærne mine. Og lokket foran kontakten gjør at det ser trangt ut å montere skjøtekabel også. Hvordan har folk løst dette?
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

emil

Du har ikke så mange muligheter i euroleaf. Har du lavprofil dongle kan du bare ha den rett i kontakten, har du en litt større kan du kjøpe en vinklet skjøtekabel som denne: http://www.ebay.com/itm/271734264287

Bare pass på å få en vinklet riktig vei.

Jeg har selv ikke rotet mye under dash i euroleaf, men det kan være at det går an å flyte kontakten litt.

Leon

Litt off-topic, men det er en kontakt rett til høyre for OBDII-kontakten. Er det noen som vet hva den brukes til?
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

JBS

TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA