Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Carwings utgår etter 1 år?

Startet av Kvikken, mandag 24. november 2014, klokken 17:30

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Nå er vår bil over tre år gammel -og vi har ikke sett en faktura.
Tror Nissan skjønner det er vanskelig å ta betalt for en tjeneste som fungerer så dårlig...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Daeedor

Forhandler sa det var 5 års avtale.  ;) 

Så kommer det litt synsing , - jeg vet ikke om dette nedenfor stemmer !
(Ble nevnt at det var en meget rimelig avtale som teleselskaper hadde gått sammen om i Europa å tilby Nissan , men pris var det ingen som visste. Det ble antydet etpar hundrelapper pr år, kanskje mindre. Vi får vel se....)

X-Trail

5 år på japan leaf og 3 år på euro leaf og env200. I 2016 blir det aktuelt å vite prisen.
Stolt eier av ELise♡

Lynet

Sitat fra: X-Trail på mandag 16. mars 2015, klokken 16:51
5 år på japan leaf og 3 år på euro leaf og env200. I 2016 blir det aktuelt å vite prisen.

Endelig føler jeg at jeg har fått noe igjen for de 30-40000 jeg tapte på å kjøpe tidlig og brøyte vei for Nissan sin suksess......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Jan-Børre Olsen

Sitat fra: Lynet på mandag 16. mars 2015, klokken 12:04
Er det noen som har hørt noe pris på Carwings når den forhåndsbetalte perioden går ut?
Frykter at Nissan skal melke markedet da også.........
Men trøsten er at jeg ikke har gjort meg avhengig av dette mildt sagt trege og ustabile systemet.
Nissan har alt for dårlige kort på hånden til at de klarer å melke noe ut av Carwings. Den dagen folk må punge ut ekstra er den dagen hele systemet enten:
a) Blir lagt på is
b) Må få en kraftig overhaling for at folk skal gidde å legge penger i det.

Om Nissan hadde vært lure hadde de laget et genialt system som alle ikke ville være foruten og dermed skapt en avhengighet. Det de har gjort så langt er det motsatte.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Jako

Sitat fra: X-Trail på mandag 16. mars 2015, klokken 16:51
5 år på japan leaf og 3 år på euro leaf og env200. I 2016 blir det aktuelt å vite prisen.


Jeg har euro Leaf Tekna kjøpt i 2014 og forhandler sa 5 år.
Nissan Leaf Tekna 2014

Daeedor

Sitat fra: Jako på onsdag 25. mars 2015, klokken 12:22
Sitat fra: X-Trail på mandag 16. mars 2015, klokken 16:51
5 år på japan leaf og 3 år på euro leaf og env200. I 2016 blir det aktuelt å vite prisen.


Jeg har euro Leaf Tekna kjøpt i 2014 og forhandler sa 5 år.

Samme beskjed fikk jeg høsten 2013. (5 år)  Men , andre har hørt noe annet åpenbart... Vel vel.

Kvikken

#22
Jeg er heller ikke avhengig av dette systemet. Antall ganger jeg har sjekket ladestatus eller slått på klimaanlegget før jeg går til bilen kan telles på 2 hender det halvannet året jeg har hatt bilen. Jeg bruker ei heller det integrerte navigasjonssystemet da TomTom er milevis bedre. Har testet det integrerte 2 ganger og det er nesten ubrukelig.

Når Carwings utgår så utgår den og den eneste parten som taper noe er Nissan selv som mister opplasting av statistikk fra bilen.

Rio

Jeg bruker CarWings mange ganger hver dag; spesielt i vinterhalvåret er jeg avhengig av å få oppvarmet bil før jeg setter meg inn i bilen.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Kvikken

#24
Jeg parkerer ute på vinterhalvåret på arbeidsplassen (uten lademuligheter). Likevel kan jeg telle på 1 hånd de gangene jeg har brukt denne muligheten og at det uansett var et "behov" som dekkes av hverdagslig jakke, lue, vanter, skjerf, sko, varme i seter og ratt selv på de kaldeste dagene.

Jeg har dog hovedsaklig glemt å slå den på før jeg går til bilen, men det har ikke vært noe problem. Kan være fordi jeg jobber i Oslo som ikke er verst preget av kalde vintre. Hjemme står den i garasjen og der blir det aldri skikkelig kaldt selv om det er bra kaldt ute (aldri is på ruter osv). Og der kan jeg også sette på tidsplanlagt start av klimaanlegg med god klaring siden bilen er koblet til laderen hele tiden der.

Som elbilsjåfør har jeg også lært meg å ha et lite "nødkit" i baggasjen med pledd og ekstra varme ting om uhellet skulle være ute. Dog ikke relevant ift. slike situasjoner.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA