Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ettermontere Next Gen seter?

Startet av HelectriC, tirsdag 14. april 2015, klokken 09:33

« forrige - neste »

janosat

Det må da være mulig for noen proffe å bygge om 1gen stoler til 2gen stoler.
Selve trekkene bør vel være ganske enkelt å kopiere
Stolene er jo egentlig ganske lik bortsett fra sidestøtte ,lårstøtte...
Hva noe slikt vil koste vet jeg lite om..

Link:
http://www.skinnassistanse.no/tjenester/bilinterior.html


Hyperstress

Sitat fra: janosat på tirsdag 14. april 2015, klokken 22:34
Det må da være mulig for noen proffe å bygge om 1gen stoler til 2gen stoler.
Selve trekkene bør vel være ganske enkelt å kopiere
Stolene er jo egentlig ganske lik bortsett fra sidestøtte ,lårstøtte...
Hva noe slikt vil koste vet jeg lite om..

Link:
http://www.skinnassistanse.no/tjenester/bilinterior.html

Etter uttale fra Musk er det visstnok komplisert selv for Tesla å få setene perfekte mtp sensorer, airbags og sikkerhet, så tror ikke vi skal ha store forhåpninger om at de enkelt lar seg bygge om.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Trønderleaf

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 14. april 2015, klokken 21:09
Sitat fra: Trønderleaf på tirsdag 14. april 2015, klokken 19:20
På carpoint i Trondheim sier de rundt 35.000 totalt for bytte av seter, jeg forstod det slik at det er begge framsetene inkludert arbeid.

Kjenner ikke til carpoint? Er det Tesla? Har de Teslasete å montere?

Carpoint er en forhandler som er spesialisert på elbil, har kjøpt to biler der nå, den siste en P85 ;-)
Jeg forstod det slik at det var snakk om originale tesla seter og at de kunne fikse det, vet ikke om
det betyr at de gjør jobben selv eller bruker tesla eller annet verksted.
Hvis du ringer dem så kan de sikkert gi mer detaljer.
http://carpoint.no/
Leaf tekna 2014 solgt
Model S P85 2014 solgt
Model 3 AWD LR 2019 med EAP

HåkonE

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 14. april 2015, klokken 21:57
endte det med 45k eller 90k med eller uten moms fra Tesla?

whoops....ser ikke ut som alle tok den dårlige fleipen min.  :-X   45k er sikkert riktig. MVA aner jeg ikke.

Rulrik

Jeg fikk svar fra tesla service EU i dag at det ikke var mulig å ettermontere next gen seter .... det er tydelig at det er noe mangel på kommunikasjon mellom avdelingene, eller er det noen som ikke vet hva de snakker om .... blir litt oppgitt, virker som det er mye tull, har sålangt hørt mange forskjellige priser på midtkonsoll, dekk, matter osv. Priser hver avdeling individuelt??
S85, 19", Rød multicoat, Tech, dobbeltlader, Park, pano, lyd, pakkehylle.

04.11.13 - Bekreftet
08.01.14 - VIN
12.02.14 - Under produksjon
19.02.14 - in transit
26.03.14 - Klargjøres for henting
05.04.14 - Utlevert

HelectriC

Sitat fra: Rulrik på onsdag 15. april 2015, klokken 23:11
Jeg fikk svar fra tesla service EU i dag at det ikke var mulig å ettermontere next gen seter .... det er tydelig at det er noe mangel på kommunikasjon mellom avdelingene, eller er det noen som ikke vet hva de snakker om .... blir litt oppgitt, virker som det er mye tull, har sålangt hørt mange forskjellige priser på midtkonsoll, dekk, matter osv. Priser hver avdeling individuelt??

Just a guess, men det kan være andre fester for dine seter og de seneste som gjør at du ikke kan montere NeXT Gen, men at det går på nyere (Autopilotbiler).
ioniq 5

Havebigfun

Sitat fra: Haknys på onsdag 15. april 2015, klokken 08:53
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 14. april 2015, klokken 21:57
endte det med 45k eller 90k med eller uten moms fra Tesla?

whoops....ser ikke ut som alle tok den dårlige fleipen min.  :-X   45k er sikkert riktig. MVA aner jeg ikke.
Vel- mulig jeg ikke ga utrykk for at mit innlegg var en oppfølger av ditt- poenget for meg var iallefall at det ofte ikke er som man får inntrykk av i starten (spes i Tesla-sammenheng), noe neste innlegg etter ditt langt på vei bekrefter - fra fleip til fakta :o

teslade

Jeg ringte Carpoint (nevnt over). De sa at de ikke hadde byttet seter og prisen de oppgav var det de trodde det ville koste å bytte seter, mer visste de visst ikke om den saken.

Er det noen som ikke er fornøyd med sine Next Generation seter (tror noen få slike finnes) så kan jeg bytte med standard skinnseter fra 85D som snart blir levert. Merk: En mister visst da garanti på setene.

Pecees

TM3. AP. LR. Utlevert 03.19.

Havebigfun

Den beste måten å bytte setene på er å selge sin bil og kjøpe bil med NG seter. Den mere komplekse varianten blir: kjøpe NG- bil, bytte setene og selge den nettopp kjøpte bilen med de gamle setene. Om det lønner seg- tja.
De ande løsningene blir sannsynlig enda dyrere.

petersv

Du kan ringe TM og høre hva de tar for setene. Minnes noen her sa ca 24 k stk.

arv

Jeg fikk oppgitt 50 K og de må beholde de gamle setene
Arv
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

overlay

Sitat fra: arv på mandag 30. mai 2016, klokken 08:51
Jeg fikk oppgitt 50 K og de må beholde de gamle setene
Arv

Er dette alle setene, eller kun setene fremme?

noGas

Jeg har fått tilbud fra Tesla på bytte av to std seter til nxtgen: Totalt ink mva og jobb: ca70k

for meg, not worth it.

arv

Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA