Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan har det gått for de som spekulerte i å bestille mange biler?

Startet av Torpedo Ted, mandag 13. april 2015, klokken 15:19

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Var jo flere som bestile flere ekstra Model S, noen oppimot 10 stk(!!!) før prisoppgangen.

Noen som tør å fortelle om hvordan det endte?

edorf

Jeg har lagret 112 P85D på finn.no og 59 av dem er solgt. Det ligger fremdeles litt over 50 igjen på finn.no og noen annonser har gått ut på dato. Så en ganske stor andel av bilene som har kommet er havnet på finn og litt over halvparten er solgt. Noen tror jeg begynner å svette litt, men tror de fleste blir solgt før sommeren.

ksandal

jeg kjøpte en s85d for og selge:-) ??? ::). men jeg ble omvendt på veien og solgte fosilbilen istedet :D
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

B_Tesla

Sitat fra: ksandal på tirsdag 14. april 2015, klokken 07:57
jeg kjøpte en s85d for og selge:-) ??? ::). men jeg ble omvendt på veien og solgte fosilbilen istedet :D

Haha. Funny story:)
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

ksandal

Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 14. april 2015, klokken 09:06
Sitat fra: ksandal på tirsdag 14. april 2015, klokken 07:57
jeg kjøpte en s85d for og selge:-) ??? ::). men jeg ble omvendt på veien og solgte fosilbilen istedet :D

Haha. Funny story:)

He he .. ja jeg ble jo nygerrig på veien og leste mer og mer på elbilforum.. så begynte jeg og sette opp BMW min i excel ark og sammenligne utgifter... HOLY SH:::::
og resulatet var  at med mine 40.000km i året... og 15000 i bompenger og 36500 i Diesel... pluss ymse fergeturer og broer på mine helgeturer... så konkluderte jeg med at Tesla var GRATIS!
Så da måtte jeg gå noen runder med meg selv om hengerfeste og langturer/planlegging.... og det er jo nesten vanskelig og tro.. men når det står svart på hvit på papirete at en Telsa er GRATIS.. så ble valget og selge BMW'en som var under 2 år gammel...

Kjørt Telsa i 3 uker nå og angrer ikke.   Hver dag er litt gøyere nå, enn før :-) og så er jeg jo litt mer miljøvennlig faktisk... gir jo en litt god følelse det også.
Og oppdaget en ny knapp i bilen i går som heter sport? ka f... tenkte jeg... her må jeg finne ut av.. og fytte h..  for en forskjell ... he he.  Makan til morro..... satte i bilen og lo for meg selv.. :-)  :o
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Car-El

HUFFDA!  En til som har sett lyset!  ;D  VELKOMMEN! Skal du være!

En sikkelig godhistorie! En som skulle gjøre seg penger fant ut at han kunne spare seg mye mere, ved å la være å tjene seg penger. Kjempemessig!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Mr.Hansen

Sitat fra: ksandal på tirsdag 14. april 2015, klokken 10:15
Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 14. april 2015, klokken 09:06
Sitat fra: ksandal på tirsdag 14. april 2015, klokken 07:57
jeg kjøpte en s85d for og selge:-) ??? ::). men jeg ble omvendt på veien og solgte fosilbilen istedet :D

Haha. Funny story:)


He he .. ja jeg ble jo nygerrig på veien og leste mer og mer på elbilforum.. så begynte jeg og sette opp BMW min i excel ark og sammenligne utgifter... HOLY SH:::::
og resulatet var  at med mine 40.000km i året... og 15000 i bompenger og 36500 i Diesel... pluss ymse fergeturer og broer på mine helgeturer... så konkluderte jeg med at Tesla var GRATIS!
Så da måtte jeg gå noen runder med meg selv om hengerfeste og langturer/planlegging.... og det er jo nesten vanskelig og tro.. men når det står svart på hvit på papirete at en Telsa er GRATIS.. så ble valget og selge BMW'en som var under 2 år gammel...

Kjørt Telsa i 3 uker nå og angrer ikke.   Hver dag er litt gøyere nå, enn før :-) og så er jeg jo litt mer miljøvennlig faktisk... gir jo en litt god følelse det også.
Og oppdaget en ny knapp i bilen i går som heter sport? ka f... tenkte jeg... her må jeg finne ut av.. og fytte h..  for en forskjell ... he he.  Makan til morro..... satte i bilen og lo for meg selv.. :-)  :o

INSANE knappen er helt #!?#@%

Welcome to the green side!
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

ksandal

Har ikke Insane knapp.. jeg har "donald Duck"utgaven :-) men frisk nok for meg kjenner jeg :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

B_Tesla

"Welcome to the green side" er av de bedre utsagnene jeg har hørt idag. Bra passende i sammenheng med S, og spesielt insane.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

turbolurbo

2019 TM3P

hma

- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Tesla-man

V kjøpte en P85D tidlig mtp å selge, evt selge den ett år gamle P85'en vi allerede hadde. Hva skjer? Jo når vi får P85D i hus er denne så rå at å selge er heeelt utelukket.  Å selge den "gamle" får jeg heller ikke til. Den er som et familiemedlem og nå sitter vi altså her med to biler og nyyyyter. 

Vi bygde nytt hus for tre år siden, og hadde noen sagt til meg at om tre år så har du to biler, en med 420hk og en med 700hk i din nye garasje så hadde jeg nok vedda imot.

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

ksandal

Sitat fra: Tesla-man på torsdag 16. april 2015, klokken 12:53
V kjøpte en P85D tidlig mtp å selge, evt selge den ett år gamle P85'en vi allerede hadde. Hva skjer? Jo når vi får P85D i hus er denne så rå at å selge er heeelt utelukket.  Å selge den "gamle" får jeg heller ikke til. Den er som et familiemedlem og nå sitter vi altså her med to biler og nyyyyter. 

Vi bygde nytt hus for tre år siden, og hadde noen sagt til meg at om tre år så har du to biler, en med 420hk og en med 700hk i din nye garasje så hadde jeg nok vedda imot.

Hærlig!
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA