Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Min konfig for 70D.

Startet av xref, søndag 12. april 2015, klokken 17:48

« forrige - neste »

N00b

Høhø :-)  Livet blir ikke samme og du vil aldri gå tilbake til noe som rister og  bråker

Thor2014

Sitat fra: xref på onsdag 29. april 2015, klokken 21:11
Betaling av depositum kan gjøres umiddelbart på nett ja.

Da bekreftes straks min 70D

*Midnight Silver Metallic lakk
*Panoramatak
*19" standardhjul
*Sorte NG seter
*Pianosvar dekor
*Sort Alcantara taktrekk
*Autopilot
*Premium Interiør og belysning
*Ultra Hi-Fi
*19" Nokian vinterhjul

Da jeg gikk gjennom valgene nå ser jeg at det kanskje ser litt kult ut med de grå skinnsetene, men jeg tror jeg velger sort. Bare håper det ikke blir for mørkt. Noen erfaringer?
Jeg har samme som du har satt opp i min. Synes det ble veldig bra selv om jeg hadde samme bekymring som deg da jeg bestilte.

RonnyØ

Sitat fra: MikeLevy på torsdag 30. april 2015, klokken 16:55
Da ringte jeg Tesla og de kunne bekrefte prisoppgang uten å si hvor mye. Velger derfor å bestille min 70D selv i kveld for å unngå oppgangen.
Kjører på med alt utstyr minus ekstra seter bakerst og premium/komfortseter bak.

Kommer på 690 K. Kjedelig å måtte legge på 8% på det uten grunn.....

Kan noen bekrefte for meg hvor mye bedre liv jeg får nå?  :) Kjører en Volvo V70 fra før......
Du kommer til å kose deg masse med det meste! Spesielt når du passerer bensinstasjonen og ser prisen på drivstoff :)
Gratulerer!!

MikeLevy

Jeg har jo fortsatt to uker på å endre farger. Vurderer kraftig den nye blåfargen (som også ligger på forsiden av Teslas hjemmeside), men det finnes lite bilder så langt.
Her er et eksempel:
http://static04.www.teslamotors.com/en_GB/forum/forums/new-blue-delivered

Hva tenker folket? Jeg falt veldig for den, selvom jeg egentlig skulle kjøpe safe og kjøre svart.
Hvordan blir den med sort skinninteriør f.eks?
Hentet min 70D 13/08/15. Alt utstyr minus barneseter bakerst og 21"
En fantastisk bil

Thor2014

Sitat fra: MikeLevy på fredag 01. mai 2015, klokken 08:55
Jeg har jo fortsatt to uker på å endre farger. Vurderer kraftig den nye blåfargen (som også ligger på forsiden av Teslas hjemmeside), men det finnes lite bilder så langt.
Her er et eksempel:
http://static04.www.teslamotors.com/en_GB/forum/forums/new-blue-delivered

Hva tenker folket? Jeg falt veldig for den, selvom jeg egentlig skulle kjøpe safe og kjøre svart.
Hvordan blir den med sort skinninteriør f.eks?
Det er jo veldig individuelt hva man liker av farge. Det finnes mange sorte, men jeg synes at formene på bilen ikke kommer like godt frem. Tror jeg ville valgt blå.

satheesh.net

Sitat fra: MikeLevy på fredag 01. mai 2015, klokken 08:55
Vurderer kraftig den nye blåfargen (som også ligger på forsiden av Teslas hjemmeside), men det finnes lite bilder så langt.

Hva tenker folket? Jeg falt veldig for den, selvom jeg egentlig skulle kjøpe safe og kjøre svart.

Jeg synes den nye blåfargen er flott! Dyp og elegant. Legger ved et par bilder av noen jeg vet om i Houston som fikk bil denne uken. ;)

xref

Klarte aldri å bestemme meg for om jeg skulle gå for Blå eller mørkegrå. Da jeg aldri har sett den blå i levende live gikk jeg for mørkegrå da jeg vet at jeg synes den er knallfin. Godt mulig jeg vil synes at den blå er enda finere men uten å ha sett den selv med mine egne øyne turte jeg ikke ta risikoen.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

MikeLevy

Sitat fra: satheesh.net på fredag 01. mai 2015, klokken 10:41
Sitat fra: MikeLevy på fredag 01. mai 2015, klokken 08:55
Vurderer kraftig den nye blåfargen (som også ligger på forsiden av Teslas hjemmeside), men det finnes lite bilder så langt.

Hva tenker folket? Jeg falt veldig for den, selvom jeg egentlig skulle kjøpe safe og kjøre svart.

Jeg synes den nye blåfargen er flott! Dyp og elegant. Legger ved et par bilder av noen jeg vet om i Houston som fikk bil denne uken. ;)


Den er rett og slett flott. Har allerede endret fra svart til denne. Regner med jeg ikke endrer de nærmeste 13 dagene før bestillingen låses.
Hentet min 70D 13/08/15. Alt utstyr minus barneseter bakerst og 21"
En fantastisk bil

Rico

Gikk selv for Titanium metallic på min 70D, syntes den ser veldig fin ut, men klart relativt "kjedelig" da..

tkjoerlaug

Jeg bestillte blå T85D i forrige uke. Short-lista var sort, hvit, rød og blå, og var nokså sikker på at rød var veien å gå. Etter litt frem og tilbake konkluderte jeg med at rød var noe vel glorete og at blå ble et bedre valg. To dager etter jeg låste bestillinga angret jeg og ville ha rød, men nå har jeg tro på blå igjen..

Tror blått blir flått jeg.


sn0le

Sitat fra: xref på søndag 12. april 2015, klokken 22:58
Godt tips angående vinterhjulene. Er det noen som har erfaringer med å kjøpe hjul og felger fra tredjeparts dekkforhandler?

Kjøpte Nokian R2 til de originale 19" felgene som fulgte med bilen. Dekkene kostet 9.900,- ink omlegging og montering.
Så kjøpte jeg noen andre 19" felger nå i april og la Goodyeardekkene over på de.
Kostet 7.900,- inklusive montering av dekk på felg og montering av hjul på bil.
Dekksensorer til de nye felgene kostet ca 1.600,- hos Tesla.

Så totalt har det kostet meg kr 19.400,- for hele smøla. Men så ser du jo på bildet hvordan det ble seende ut. :)

Ulempen med å gjøre slik jeg har gjort er at ting kan skje med bilen som ikke Tesla dekker pga felgene.

Fordelen er at man kan få litt annerledes felger, og ikke nødvendigvis 19" på sommerhjulene fremfor å kjøre standard 19" på både sommer- og vinter-hjulene.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

MikeLevy

Jeg har i utgangspunktet valgt vanlige bakseter. Forsto at man har gått tilbake til gammel type nå, at man kuttet neste generasjons pga klager.
Synes baksetene ser så flate og kjipe ut, men trenger å ha barnesete der og da blir det vel ikke plass til premium-bakseter med midtkonsoll?
Noen som vet?
Isofix er vel standard også?

På forhånd takk for svar
Hentet min 70D 13/08/15. Alt utstyr minus barneseter bakerst og 21"
En fantastisk bil

tkjoerlaug

Bestiller du premium bakseter bør du også kjenne til at du ikke kan legge disse ned slik at bagasjerommet blir stort. Ville vært en showstopper for min del å fjerne muligheten til å kjøre større flyttelass, møbler etc.

MikeLevy

Sitat fra: tkjoerlaug på lørdag 02. mai 2015, klokken 18:36
Bestiller du premium bakseter bør du også kjenne til at du ikke kan legge disse ned slik at bagasjerommet blir stort. Ville vært en showstopper for min del å fjerne muligheten til å kjøre større flyttelass, møbler etc.
Takk for meget godt tips. Dette blir avgjørende for meg da dette blir min eneste bil.
Hentet min 70D 13/08/15. Alt utstyr minus barneseter bakerst og 21"
En fantastisk bil

xref

Status på bestillingen min er nå "Din Model S er nå satt i produksjonskøen på fabrikken vår i Fremont, California.". Av erfaring, hvor lenge tar det før neste steg i prosessen begynner? *Gledeseg*
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA