Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er lakken dårlig også?

Startet av pwb, søndag 12. april 2015, klokken 08:43

« forrige - neste »

pwb

"På grunn av Tesla´s myke lakk, har vidunderet kun blitt håndvasket siden den var ny."?

Lynet

Du må nok tilbake til forrige årtusen for å finne biler med hardere lakk.
Miljøkravene har gjort lakk svakere, og mitt inntrykk er at alle klager på dårlig lakk uansett hvor den kommer fra.
Flyten i lakken er også dårligere i dag, resultatet blir "appelsinlakk" som det også er på Tesla.

Lakken på Tesla er nok akkurat den samme som på Toyota, Volvo, MB osv da det ikke er så mange lakkprodusenter i verden.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

NegativeElectrode

#2
Se på nyere VW biler hvor lakken skaller av. Har en slik selv, min bil nr 2. Umulig å få merkeforhandleren til innrømme at lakken har for dårlig kvalitet. Siden Tesla er en ny produsent, lakk kan ha varierende holdbaret kombinert med aluminiumskarroseri har jeg sett nøye på Teslaer. Mulig det skyldes at de fleste Teslaeiere er nøye med vedlikehold av bilen sin, kontra en Toyota-eier, og derav også tenker litt mer over hvordan lakken skal vedlikeholdes. Kan ikke huske å ha sett Teslaer hvor lakken har sett ille ut, men så er vel de fleste ikke mer enn 1 år heller da.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Espen Hugaas Andersen

Lakken kan være noe dårligere på Teslas biler, da California har en del strengere miljøkrav enn steder som Tyskland.

Men det er nok ikke enorm forskjell. Hvis man vil ha veldig god lakk bør man nok kjøpe kinesisk.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Ikke-metallic er så klart også mykere enn metallic. Så bilen som ble reklamert for kan også ha hatt solid hvit eller svart.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tesla65

Jeg har en med hvit solid lakk. Har holdt seg veldig bra. Kun håndvask og selv voksing/ boning. Alle Teslaer har jo klarlakk på.
Så min neste bil er også bestilt med hvit solid lakk. Skal ha den inn for en liten skade i spoileren fremme og siden det er stander hvit var det enklere å repperere skaden bare lokalt.
Hvit P85 Solgt

spigney

Har de gjort noe med lakktykkelsen? Tidligere var den på 75 my der andre fabriker opererer med 150 my. Ser at NAF mener normal tykkelse er 100-120 my.
Ser frem til å bli en del av den beryktede Teslafamilien🤗

MindViruz

Mange biler har myk lakk. Japselakk er typisk myk, Leafen har veldig myk lakk
Tyskere har ofte hard lakk. Audi bruker inimellom keramisk hard lakk.

Det er ingen fasit på det, men Tesla har svært myk lakk ja.

Tor med Leifen

Lakken er mye dårligere på Tesla enn hvilken som helst annen bensinbil fordi bensinbiler kan kjøre mye lengre og da må lakken tåle mer.

OleJA

Kan være enig i at enkelte innlegg kan virke provoserende, men ufine svar som heller mot skadefryd og personangrep som de siste inleggene, finner jeg mer provoserende. Jeg vil anbefale at en teller til ti ett par ganger før en nedlater seg til slike svar.
... og det er et faktum at lakken på Model S er svært myk. Om det dermed betyr at den er 'dårlig' er jeg ikke umiddelbart enig i. Det blir jo lett å fjerne små skader i den ved å polere dem bort, men også tilsvarende enkelt å påføre slike skader.

Teslanewbie

Har ikke hatt problem med lakken . Har betalt for profesjonell lakkbehandling og den holder seg ripefri  og blank .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Stig O

#11
Lakken på min Pearl White er i hvert fall bedre en på min kones standard hvite Golf. Er nøye med vedlikehild på begge og de kjører stort sett på de samme veiene. Jeg lakker steinsprutskader hver vår på Golfen, men har ikke en eneste prikk på Teslaen etter 14 mnd. Ikke det største bakgrunns materialet, men veldig fornøyd så langt og skuffet over golf lakken. Ingen annen lakkbehandling enn vanlig voksing.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

pwb

Sitat fra: Tor med Leifen på søndag 12. april 2015, klokken 13:50
Lakken er mye dårligere på Tesla enn hvilken som helst annen bensinbil fordi bensinbiler kan kjøre mye lengre og da må lakken tåle mer.

ha ha ha. morroklumpen.

pwb

Det var jo snakk om verdita på Tesla vs BMW, hvis lakken er dårligere på en Tesla så vil jo det kunne dra verditapet på en Tesla til nye høyder i forhold til en bil med skikkelig lakk? Hva er galt med å spørre om lakken også er dårlig? Hadde det vært mer legitimt ovenfor menigheten hvis en som har en Tesla hadde spurt om lakken er dårlig? Tenk når lakken på Tesla begynner å flakke av, hva var lakkgarantien igjen på en Tesla?

pwb

Blir nesten som BMW dette, trenger ikke 5 års garanti fordi det ikke skjer noe med de bilene, ha ha
Tenk at verdens beste bil ikke har lakkgaranti, wow. Burde ikke verdens beste bil ha både verdens beste lakk og verdens beste lakkgaranti?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA