Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VCDS Tweaks e-Golf

Startet av poskare, fredag 10. april 2015, klokken 12:50

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Nye selges f.eks her: https://www.bildiagnosebutikken.no/ross-tech.html
Jeg har bytta ut den eGolf'en jeg brukte min på, så den er til salgs, Finn 145486642

danne23

Sitat fra: Are Kim Rønsen på onsdag 31. januar 2018, klokken 13:36
Hei. Ny på dette forumet, men tror jeg kommer med en nyhet til dere.

Jeg har nå fikset sånn at C-DRL lysene er innaktive som DRL men nå fungerer som Dynamisk kurvelys. Disse aktiveres via blinklys, svinging på rattet og revers.

Har også snart klar noen fikser som vil endre utseendet på bilen radikalt lysmessig.
Kommer tilbake med dette hvis det er interesse for det.

DRL modden vil virke på e-Golf, GTE, e-UP, E-Tron.
Jeg vil trenge et Addmap av Central-Electronics modullen på E-Tron og Passat GTE for bekreftelse på kanaler før eventuell koding.
Har du fremgangsmåte for å få C-DRL til å være innaktiv som DRL og heller Dimme som du beskriver? Har vært på jakt etter denne :)
Hva annet var det du jobba på?

AJ82

Sitat fra: RKW på lørdag 27. februar 2016, klokken 00:12
Noe av det mest iriterende med min e-golf er den forferdelige lyden når man åpner døren med tenningen på, at det er en fiks for dette er værd alle pengene for en VAG-COM alene.
Men det som frustrerer meg mest er den tilsynelatende helt unyttige funksjonen at bilen skrur seg av da man åpner døra.
Man går ut av bilen for f.eks. å åpne en port, eller legge noe bagasjen etc. Og når man så åpner sjåførdøra igjen så skrur bilen seg av. Hva i huleste er vitsen med det?
Noen som vet om man kan endre dette med VAG-COM?

Gjorde det ikke selv, men vet det er mulig å programmere bort lyden når du åpner døra. Fikk en til å gjøre det på en Golf GTE jeg hadde tidligere.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

4Matic Fanatic

Sitat fra: AJ82 på fredag 20. september 2019, klokken 15:04
Gjorde det ikke selv, men vet det er mulig å programmere bort lyden når du åpner døra. Fikk en til å gjøre det på en Golf GTE jeg hadde tidligere.

A.J.

Disable Door Open/Ignition Tone
17 Instruments
Adaptations
Ignition active message; Trigger
Change to "No display" (default value: driver's door)

German translation for this is.....
STG 17 (Schalttafeleinsatz) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10
Zündung aktiv Meldung; Auslöser
ändern auf "Keine Anzeige"


https://sites.google.com/a/naturalnetworks.ca/vw-golf-mk7-vcds-how-to/comfort/disable-door-open-ignition-tone

kjellgs

Noen som har programert needle sweep på active info display? Er ikke det samme som for analoge instrumenter ser det ut for...

Bjunest

#470
Hei.

Kodet inn mye på min 2015mod etter jeg fant denne tråden. Mye genialt hær ;)

Er det noen som vet hvordan man programmerer inn at bilen startet på regenerering 1 som standard?
Og noen som vet om det er mulig og programmere inn slik at klima står av på passasjer siden til noen tar på seg setebeltet på denne siden? (Så det var slik på 2019)

Takk for svar ;)

rwilthil

Sitat fra: jensjacob på lørdag 25. juli 2015, klokken 00:35
Ok, tak. Jeg havde det nok på fornemmelsen.

Men når jeg tænker nærmere over det, så er det måske slet ikke så svært alligevel. Jeg skal bare finde et sted hvor der er adgang til 300 volt terminalerne, og så er resten jo voltmeterelektronik. Om det så bliver digitalt eller analogt eller med x antal lysdioder (fx. LM3914) betyder mindre.

Faktisk kunne det være sjovt at følge med på batterispændingen med et voltmeter både under kørsel og under ladning.
Batteri spenning kan en lese ut med VCDS,  også spenning på hver enkelt celle.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk


BGB

Sitat fra: Lister Bil på lørdag 22. april 2017, klokken 22:30
Hei!

Ny her på forumet. Kjøpte nylig ny E-Golf, og har så smått begynt å gjøre diverse oppgraderinger.
Jeg har original Vag-Com kabel, og har kodet masse på andre biler med denne, men på E-golfen, blir jeg ikke helt klok på hvordan tingene gjøres........
Jeg ser EL-John her har gjort flere kodinger som hadde vært kjekke å ha.

Som denne:Parklys sammen med DRL på dagtid:
Go to [09] Central Electronics
Go to Security Access and enter 31347
Go to adaptation channels and set the following:

"Leuchte2SL VLB10-Lichtfunktion G 2" to DRL
"Leuchte2SL VLB10-Dimmwert GH 2" to 50

"Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion G 3" to DRL
"Leuchte3SL VRB21-Dimmwert GH 3" to 50

Gikk inn på denne med koden, så på adaptation, og fant den første som skal kodes.
I valgene der er der ikke DRL, men to stk. helt like valg i listen som heter Daytime running lights.
Skal den brukes, og er det det samme hvilken av de to som velges?

Noen som har fått til denne på en 2019/2020 e-Golf? Prøvd flere forskjellige versjoner men får det ikke til å fungere.

jonste

Sitat fra: BGB på søndag 08. mars 2020, klokken 14:43
Sitat fra: Lister Bil på lørdag 22. april 2017, klokken 22:30
Hei!

Ny her på forumet. Kjøpte nylig ny E-Golf, og har så smått begynt å gjøre diverse oppgraderinger.
Jeg har original Vag-Com kabel, og har kodet masse på andre biler med denne, men på E-golfen, blir jeg ikke helt klok på hvordan tingene gjøres........
Jeg ser EL-John her har gjort flere kodinger som hadde vært kjekke å ha.

Som denne:Parklys sammen med DRL på dagtid:
Go to [09] Central Electronics
Go to Security Access and enter 31347
Go to adaptation channels and set the following:

"Leuchte2SL VLB10-Lichtfunktion G 2" to DRL
"Leuchte2SL VLB10-Dimmwert GH 2" to 50

"Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion G 3" to DRL
"Leuchte3SL VRB21-Dimmwert GH 3" to 50

Gikk inn på denne med koden, så på adaptation, og fant den første som skal kodes.
I valgene der er der ikke DRL, men to stk. helt like valg i listen som heter Daytime running lights.
Skal den brukes, og er det det samme hvilken av de to som velges?

Noen som har fått til denne på en 2019/2020 e-Golf? Prøvd flere forskjellige versjoner men får det ikke til å fungere.

På 18-mod (fl300 m/adaptive led) kom denne funksjonene med parklys sammen med drl når jeg aktiverte skandinaviske kjørelys. Tror ikke de har endret moduler senere.
Denne fungerte for meg:
Scandinavian DRLs
Description: Tail lights on with DRLs
09 - Central Electrics
Long Coding
"sl_at_drl" Change from "not_active" to "active"
Press and hold green check mark to accept

KasperJM

Jonste: Vil parklys fremme også aktiveres med den kodingen, eller vil det bare være C-lys + park baklys?

jonste

Sitat fra: KasperJM på mandag 23. mars 2020, klokken 20:12
Jonste: Vil parklys fremme også aktiveres med den kodingen, eller vil det bare være C-lys + park baklys?

På min fikk jeg parklys+c lys fremme, samt kjørelys bak med denne kodingen.

BGB

Sitat fra: jonste på mandag 09. mars 2020, klokken 13:50
Sitat fra: BGB på søndag 08. mars 2020, klokken 14:43
Sitat fra: Lister Bil på lørdag 22. april 2017, klokken 22:30
Hei!

Ny her på forumet. Kjøpte nylig ny E-Golf, og har så smått begynt å gjøre diverse oppgraderinger.
Jeg har original Vag-Com kabel, og har kodet masse på andre biler med denne, men på E-golfen, blir jeg ikke helt klok på hvordan tingene gjøres........
Jeg ser EL-John her har gjort flere kodinger som hadde vært kjekke å ha.

Som denne:Parklys sammen med DRL på dagtid:
Go to [09] Central Electronics
Go to Security Access and enter 31347
Go to adaptation channels and set the following:

"Leuchte2SL VLB10-Lichtfunktion G 2" to DRL
"Leuchte2SL VLB10-Dimmwert GH 2" to 50

"Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion G 3" to DRL
"Leuchte3SL VRB21-Dimmwert GH 3" to 50

Gikk inn på denne med koden, så på adaptation, og fant den første som skal kodes.
I valgene der er der ikke DRL, men to stk. helt like valg i listen som heter Daytime running lights.
Skal den brukes, og er det det samme hvilken av de to som velges?

Noen som har fått til denne på en 2019/2020 e-Golf? Prøvd flere forskjellige versjoner men får det ikke til å fungere.

På 18-mod (fl300 m/adaptive led) kom denne funksjonene med parklys sammen med drl når jeg aktiverte skandinaviske kjørelys. Tror ikke de har endret moduler senere.
Denne fungerte for meg:
Scandinavian DRLs
Description: Tail lights on with DRLs
09 - Central Electrics
Long Coding
"sl_at_drl" Change from "not_active" to "active"
Press and hold green check mark to accept

Hei og takk for svar.

Denne aktiverer også baklys noe jeg ikke ønsker. Ønsker kun C-lys og park som DRL med baklys av.

Alexr80

Hei

Akkuratt kjøpt meg en 2017 GTE FL.
Har obdeleven pro.

Noen som vet hvordan jeg får aktivert think blue trainer? Finner ikke noe info på dette noe sted.

OmSande46

#478
Har lest opp og ned noen ganger. Men er der funnet en bra løsning på å aktivere de små led diodene på (blinklys) og (bremselys) typisk US park lys / kjørelys,
Har sett en og annen E-golf med ledlys pakke som har dette. Noen som kan hjelpe med koder for dette? Heder og ære utleveres. :) 
Ønskes på en 2015 e-golf med led lykter

Motorwatt

Da jeg hadde e-Golf var det et av mine ønsker, og brukte mye tid på å prøve å finne ut av det. Var på tyske, engelske, svenske, og danske fora. Konklusjonen den gangen var at det ikke er mulig.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA