Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VCDS Tweaks e-Golf

Startet av poskare, fredag 10. april 2015, klokken 12:50

« forrige - neste »

MadSilence

Gått det Ann ålegge inn start av fjernvarme på fjernkontroll?

4Matic Fanatic

Sitat fra: MadSilence på onsdag 07. november 2018, klokken 20:10
4Matic: hva er det som ikke funker? Mitt har fungert så og si 98% helt siden jeg kjøpte bilen?

geear

Sitat fra: MadSilence på onsdag 07. november 2018, klokken 20:10
4Matic: hva er det som ikke funker? Mitt har fungert så og si 98% helt siden jeg kjøpte bilen?

MadSilence


MadSilence


MadSilence

Sitat fra: mk414 på fredag 19. oktober 2018, klokken 23:13
Noen som har kommet med løsning ifm koding av fjernlysassistent, endre hastighet på når den aktiveres.

Jeg klarte å endre til 40km/t på min Audi A6 C7. Der fikk jeg brukt modul 5, som var frontkamera. Men på vår 2019 E-golf får jeg ikke opp denne modulen.

PS: Jeg bruker OBDEleven pro.

Dette lurer jeg også på! Veldig irriterende! Er jo mørkt under 60KMt også xD

geear

#441
Sitat fra: MadSilence på fredag 09. november 2018, klokken 11:29
Samsung s9+  Force Close app. testet 3 ganger.
16 sek til login ferdig
28 sek til Klima startet.

18sek til login ferdig
33sek til Klima startet

15sek til login ferdig
26sek til Klima startet

PS: Bruker fingerprint login!


Må skrive inn passord hver gang jeg restarter tlf.
Omtrent halvparten av hva jeg har testet til med iPhone 8 og god dekning på både bil og telefon (og fingeravtrykk). Hadde nok dessverre ingenting med telefonen å gjøre heller. Tror jeg lå på rundt 50 sekunder når alt gikk smertefritt, men som regel var det langt over minuttet med en haug feilmeldinger underveis. På Teslaen tar det seks sekunder med samme telefon og samme sted. Hver eneste gang. Husker påloggingstrøbbel én gang, i februar tror jeg. Det føles som en EVIGHET på e-Golfen.

MEN det skal være sagt at jeg syns Car-Net har vært litt bedre de siste par ukene, og jeg husker kun én ekstra innlogging nå i det siste. Tidligere var det omtrent annenhver gang.

Edit: Testa en gang nå, 48 sekunder, uten feil. Fire år gammel bil.

Amatøren

Lurer på om Volkswagen har lyttet til kundene.

På vår 2019 modell e-Golf så går ikke klima tilbake 22°. Den er på siste brukte temperatur selv neste dag.  :+1: Akkurat som på konas Caravelle.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Larsbjoernar

Longshot, men noen som har forsket på om det går an å programmere nøkkelen til å starte klimaregulering istedenfor "komfortåpning" av vinduer? Denne funksjonen er vel den minst brukte funskjonen noensinne på noen bil jeg har hatt, men klimaregulering derimot. Jeg skjønner at styring av klimaregulering i utgangspunktet gjøres fra Car-Net, men er jo verdt å spørre.

MadSilence

Det lurer jeg også på! Hadde det på Opel Amperaen! Sykt greit!

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Arslan

Noen som har klart å få til slik at man kan se batteri i % og ikke bare den streken ( e-golf 2018) Og eventuelt finnes noen måter å se det på? Ja, man kan se de 10 strekene inne i infosystemet og car-net, men foretrekker %.

Hadde vært fint å se resterende kw og hvor mye kw den tar imot ved lading. Hvor mye klimaanlegget trekker av strøm hadde også vært greit å vite. Merker at Nissan er mye bedre på disse tingene enn VW. Skjønner jo litt hvorfor også, men likevel dårlig av dem.

offpist

Har du denne visningen?
Det er i det minste en indikator med 10 streker som rimelig enkelt lar seg lese av som prosent.

I midten kan man også se live forbruk i bilen når man står i ro.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Arslan

Nei, det har jeg ikke. Er det tilgjenglig på 2018 modellen?
Jeg fikk kun frem rekkevidde, ikke de strekene.

offpist

Hvis du bor i Oslo kan jeg gjøre et forsøk å kode det for deg. Send meg en PM.

Hvis ikke må du finne noen i nærheten med Ross Tech kabel.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA