Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VCDS Tweaks e-Golf

Startet av poskare, fredag 10. april 2015, klokken 12:50

« forrige - neste »

carnerheim

Sitat fra: offpist på tirsdag 14. november 2017, klokken 18:18
Jeg brukte VCDS.
Virker som om den kun aksepterer kodingen rett etter å ha soft reset.
Ok har bara obdeleven så jag får testa vidare. Tack

Skickat från min Mi A1 via Tapatalk


Roy e-Nordmann

Har hatt min 2017 facelift oppkoblet med både VCDS og obd11, men har ikke klart å endre på noen verdier med noen av de.
Det er blitt et litt nytt oppsett på moduler, og mange funksjoner har fått nye navn og/eller plassering enn tidligere.
2017 e-Golf FL Atlantic Blue

Råde

Sitat fra: ReneM på mandag 17. april 2017, klokken 08:53
Tweak for klimaanlegg: husker siste verdi og ikke hopper tilbake til 22 grader etter 20 minutter:

- modul 8 (auto-HVAC)
- adaptions
- Cut-in behaviour
- velg active OG soft reset
- trykk ok

Du får mest sansynlighvis en feilmelding: service not supported in active session. Trykk ok, heretter gjennomfører modul 08 en soft reset (klima går på svart i 3 sekunder).

- velg active på nytt og trykk ok
- dersom alt gikk greit aksepterer den din nye verdi og er det slutt med klimarot.

Det tok en del testing men kan bekrefte at det fungerer på en 2016 mod. Herlig å ha klimaanlegg på 19 grader  :D. Jeg fikk 4 km ekstra rekkevidde på GOM med på kjøpet  :)

Restart etter 3 timer:

Denne fikk du fryktelig lite kred for i tråden ser jeg. Gratulerer med denne! Litt sent for min del - skulle hatt løsningen din FRO ca 3 år siden ;)
e-Golf | X75D

Kenneth_

Sitat fra: Råde på lørdag 16. desember 2017, klokken 21:13
Sitat fra: ReneM på mandag 17. april 2017, klokken 08:53
Tweak for klimaanlegg: husker siste verdi og ikke hopper tilbake til 22 grader etter 20 minutter:

- modul 8 (auto-HVAC)
- adaptions
- Cut-in behaviour
- velg active OG soft reset
- trykk ok

Du får mest sansynlighvis en feilmelding: service not supported in active session. Trykk ok, heretter gjennomfører modul 08 en soft reset (klima går på svart i 3 sekunder).

- velg active på nytt og trykk ok
- dersom alt gikk greit aksepterer den din nye verdi og er det slutt med klimarot.

Det tok en del testing men kan bekrefte at det fungerer på en 2016 mod. Herlig å ha klimaanlegg på 19 grader  :D. Jeg fikk 4 km ekstra rekkevidde på GOM med på kjøpet  :)

Restart etter 3 timer:

Denne fikk du fryktelig lite kred for i tråden ser jeg. Gratulerer med denne! Litt sent for min del - skulle hatt løsningen din FRO ca 3 år siden ;)

Testet den på min 2018-modell uten hell. Står fortsatt på ikke aktiv.

geear

Ønsker meg samme løsning bare for OBDEleven.. ;)

I tillegg så ønsker jeg meg (fortsatt) en fiks for den altfor korte utkoblingstiden på tenningen.

Min har også noe bug med lysene, den slår de ikke på når man låser opp bilen. Mangler "leaving home"...

Kenneth_

Har funnet ut hvordan man deaktiverer den elektroniske lyden på E-Golf, og slipper at den skrur seg på automatisk hver gang man starter opp bilen.

Dette gjelder altså dem som har utvendig lyd som ekstrautstyr (testet på 2018-modell).

Finn modulen som heter "C0-Act. for Ext. Noise".
Gå inn på denne modulen og velg "Coding".

Kortversjon:
Bytt "Current coding" til 90 i stedet for 80 og trykk "Do it!" :)

Langversjon:
Velg Long Coding Helper
På Byte 0: Huk av Bit 4 (Button for last mode, 0=Turned on by default / 1=Las on/off state noticed).
Gå ut igjen og trykk "Do it!"

Dersom du får opp en feilmelding, skru av den utvendige lyden før du gjennomfører kodingen.

Ragge

Sitat fra: gr på torsdag 26. oktober 2017, klokken 21:58
Fortsatt ingen som har noe på å sette lenger timeout før driven slår seg av og bilen mister "READY" i instrumentpanelet?

Irriterer meg grønn at det bare går noen sekunder i park før den slår seg av, og så må man trå på bremsa og slå på tenningen igjen.

Inntill du får fikset dette - Når du stopper, setter du bilen i park, tar av setebelte, slipper bremsen, og åpner døra. Når det begynner å dinge, trår du inn bremsen og trykker på startknappen. Da slår den seg ikke av mens du er ute av bilen med nøkkelen i lomma.

Are Kim Rønsen

Hei. Ny på dette forumet, men tror jeg kommer med en nyhet til dere.

Jeg har nå fikset sånn at C-DRL lysene er innaktive som DRL men nå fungerer som Dynamisk kurvelys. Disse aktiveres via blinklys, svinging på rattet og revers.

Har også snart klar noen fikser som vil endre utseendet på bilen radikalt lysmessig.
Kommer tilbake med dette hvis det er interesse for det.

DRL modden vil virke på e-Golf, GTE, e-UP, E-Tron.
Jeg vil trenge et Addmap av Central-Electronics modullen på E-Tron og Passat GTE for bekreftelse på kanaler før eventuell koding.


Mobileum

Kan du se på muligheten til å få C-lysene til å lyse sammen med parkeringslysene på FL?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Are Kim Rønsen

#414
Sitat fra: Mobileum på onsdag 31. januar 2018, klokken 15:00
Kan du se på muligheten til å få C-lysene til å lyse sammen med parkeringslysene på FL?

Du vil ha de små LED lysene i lyktene sammen med DRL om dagen?
Eller C-lysene med Fultlys? De er altid på orginalt. Uansett lyssetting.
Eneste jeg veit de gjør er og opperere med redusert intensitet sammen med Kjørelys.
100% Dim som DRL og 10% Sammen med kjørelys

alek th

vet ikke om dette er postet før,
men i > Instruments > adaptations > helt nederst på listen står "ENG**** - TUBE"
verdien i denne er gauge skin på AID, (bare variant1 til 4 virker her).

carnerheim

Sitat fra: Kenneth_ på søndag 07. januar 2018, klokken 16:03
Har funnet ut hvordan man deaktiverer den elektroniske lyden på E-Golf, og slipper at den skrur seg på automatisk hver gang man starter opp bilen.

Dette gjelder altså dem som har utvendig lyd som ekstrautstyr (testet på 2018-modell).

Finn modulen som heter "C0-Act. for Ext. Noise".
Gå inn på denne modulen og velg "Coding".

Kortversjon:
Bytt "Current coding" til 90 i stedet for 80 og trykk "Do it!" :)

Langversjon:
Velg Long Coding Helper
På Byte 0: Huk av Bit 4 (Button for last mode, 0=Turned on by default / 1=Las on/off state noticed).
Gå ut igjen og trykk "Do it!"

Dersom du får opp en feilmelding, skru av den utvendige lyden før du gjennomfører kodingen.
Hej
Hur lyckas du byta från 80 till 90? Jag kan inte ändra där.

Motorwatt

Er det mulig å få disse lysene til å lyse samtidig på dagtid med bryterinnstillingen i "Auto"?

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

SteinarSun

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 17. mars 2018, klokken 19:04
Er det mulig å få disse lysene til å lyse samtidig på dagtid med bryterinnstillingen i "Auto"?
De er vel alltid på ?
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

rsomby

På dagtid er ikke alle på i Auto, bare de nederste DRL, med mindre det er solformørkelse da...
Men du kan vel vri på bryteren for å få alle på? Aldri tenkt på det...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA