Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VCDS Tweaks e-Golf

Startet av poskare, fredag 10. april 2015, klokken 12:50

« forrige - neste »

poskare

#270
Sitat fra: Råde på fredag 21. august 2015, klokken 23:30
Ganske sikker på at 2SL er parklys bedømt ut fra mitt skjema (StandLicht).
Det stemmer! Men den er en del av parklysdelen!
Jeg kastet meg over å testet, og har mistet valgmenyen, så nå får u feilmelding på at noe er galt med lysene!  :-[  :-\ :o
Alt fungerer heldigvis fortsatt!
Men har sendt en epost til Ross-tech for å prøve å rette opp, og prøve å finne ut av om disse sideindikatorne kan tennes...

Beviser bare at man kan tukle det til om man vil! Men den som intet våger, intet vinner!  ;D

Edit: Ved å tukle litt til, har jeg fått satt det tilbake som det var, men ennå ingen US sidemarkers.
To be Continued...

Tony_T

Noen som har fått til dette?
https://www.youtube.com/watch?v=TMtkIN4-U4A
altså deaktivere den biten som slår av lane assist dersom man ikke holder hendene på rattet?

Råde

Nei. Har prøvd, men kontrollmodulen aksepterer ikke selv om den mener jeg har tastet riktig sikkerhetskode.
e-Golf | X75D

-Aleks

Hei. Har rota til kodinga på lysene. Så har ikke led stripa når lyssensoren skifter om til kveldslys. Jævlig irriterende. Noen som har vært borti detta?
Bare kodet parklys sammen ned drl på dagtid og drl sammen med parklys når man vrir om brytern

Råde

Trykk tilbake alt du har gjort og bruk heller dette valget (ganske tidlig i central electronics menyen):

Daytime running lights-Standlicht aktiviert zusaetzlich Tagfahrlicht - Sett til Active
e-Golf | X75D

-Aleks

Ja var planen, men husker i default instilling på denna
Parklys sammen med DRL på dagtid:
Go to [09] Central Electronics
Go to Security Access and enter 31347
Go to adaptation channels and set the following:

"Leuchte2SL VLB10-Lichtfunktion G 2" to DRL
"Leuchte2SL VLB10-Dimmwert GH 2" to 50

"Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion G 3" to DRL
"Leuchte3SL VRB21-Dimmwert GH 3" to 50

Noen som husker?

Råde

De skal være tomme. Men har du brukt plass G og GH? 
Hvis du har valgt å sette DRL på en høyere prioritert plass, som for eksempel A og AB eller C og CD så kan du ha klusset ting til.
e-Golf | X75D

-Aleks

Har brukt plass G og GH. Har du et skjema over hva som skal være på de andre så kan jeg dobbelsjekke, men minnes jeg bare brukte de 2. pluss den andre du nevnte over. vet ikke om man bare kan ha en av de kodene sammen. Funker på dagtid, LED DRL og LED parklys sammen, men på kvelden er det bare low beams som går på.

Og når jeg vrir over i park posisjon, så har jeg LED DRL sammen med park DRL. uten koding der hadde jeg bare park LED.

Råde

Sitat fra: -Aleks på mandag 23. november 2015, klokken 20:52
Hei. Har rota til kodinga på lysene. Så har ikke led stripa når lyssensoren skifter om til kveldslys. Jævlig irriterende. Noen som har vært borti detta?
Bare kodet parklys sammen ned drl på dagtid og drl sammen med parklys når man vrir om brytern
Long coding i 09 centr Electronics som bilder
e-Golf | X75D

Hmasdal

Er det mulig å få starte klima (varme) med for eksempel bagasjeromsknappen på nøkkelen? Er lei av CarNet.

PRF

God idè. Eller om det er mulig å bruke wifi til å snakke med bilen?
anyone?

Ktm2000

Hei.

Noen som vet om det går an å få lys i speedometeret når man har lysbryteren i parklys posisjon?

Irriterer meg at lyset i speedometeret går av så fort det blir mørkt. Jeg vil gjerne ha lys der konstant

jensjacob

Sitat fra: Ktm2000 på onsdag 10. februar 2016, klokken 07:53
Hei.

Noen som vet om det går an å få lys i speedometeret når man har lysbryteren i parklys posisjon?

Irriterer meg at lyset i speedometeret går av så fort det blir mørkt. Jeg vil gjerne ha lys der konstant
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

RKW

Noe av det mest iriterende med min e-golf er den forferdelige lyden når man åpner døren med tenningen på, at det er en fiks for dette er værd alle pengene for en VAG-COM alene.
Men det som frustrerer meg mest er den tilsynelatende helt unyttige funksjonen at bilen skrur seg av da man åpner døra.
Man går ut av bilen for f.eks. å åpne en port, eller legge noe bagasjen etc. Og når man så åpner sjåførdøra igjen så skrur bilen seg av. Hva i huleste er vitsen med det?
Noen som vet om man kan endre dette med VAG-COM?

Kim Morten

Jeg vet dette ikke er svar på spørsmålet ditt, men: Du kan starte bilen med døren åpen. Da vil den forbli på og uten lyd hvis du går ut.  ;)
Sort E-Golf
Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA