Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VCDS Tweaks e-Golf

Startet av poskare, fredag 10. april 2015, klokken 12:50

« forrige - neste »

hottentott33

Litt off-topic, men samtidig ikke helt helt fra tema...

Hvor gjør en det beste kjøpet hvis en skal handle ross-tech kabel med tilhørende software? Er det noen i Norge som forhandler dette eller får en vel så god support når en handler på nettet?
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

bno

Klippet fra min post 530 på forrige side:

Ikke noe å hente på kjøp av kabel fra US. Det er Bildiagnose som forhandler i Norge. En oversatt Dansk eller Svensk versjon er også tilgjengelig. Tips på kjøp av kabel mottas gjerne. Tenker også på support m.v.

Ellers en stor takk til trådstarter for interessant tråd så vel som innlegg.

hottentott33

Sitat fra: bno på lørdag 11. april 2015, klokken 17:24
Klippet fra min post 530 på forrige side:

Ikke noe å hente på kjøp av kabel fra US. Det er Bildiagnose som forhandler i Norge. En oversatt Dansk eller Svensk versjon er også tilgjengelig. Tips på kjøp av kabel mottas gjerne. Tenker også på support m.v.

Ellers en stor takk til trådstarter for interessant tråd så vel som innlegg.

Har du en nettside? Jeg så den posten, men bildiagnose gir ikke så rent få treff på google  ;)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

poskare


Sitat fra: terhan på lørdag 11. april 2015, klokken 14:02
Sitat fra: poskare på lørdag 11. april 2015, klokken 00:10
Dette er et valg i menyene som kan settes. På min er det synlig, men ikke sikkert det er det på andres biler.

Kan du fortelle meg hvor i menyvalget dette er? Bilen har gjentatte ganger stått ulåst om natten etter at fruen har brukt den  :o
Vært fint om den kunne låses automatisk om det ikke er noe nøkkel i nærheten etter 5-10 min feks.


Håper du finner det... :)

bno

Sitat fra: hottentott33 på lørdag 11. april 2015, klokken 18:14
Sitat fra: bno på lørdag 11. april 2015, klokken 17:24
Klippet fra min post 530 på forrige side:

Ikke noe å hente på kjøp av kabel fra US. Det er Bildiagnose som forhandler i Norge. En oversatt Dansk eller Svensk versjon er også tilgjengelig. Tips på kjøp av kabel mottas gjerne. Tenker også på support m.v.

Ellers en stor takk til trådstarter for interessant tråd så vel som innlegg.

Har du en nettside? Jeg så den posten, men bildiagnose gir ikke så rent få treff på google  ;)

http://www.obd2.no/

Kommer opp via Ross tech:  ;)
http://www.ross-tech.com/distributors.html

stado


mihkku

Trur at du må ha premium pakken for å få det. Du må jo ha internett forbindelse via simkort. Virker som at dette er kun på importbiler.

poskare

Får man koblet tlf på USB eller skrudd på WIFI (om dette kun er software da selvfølgelig) så er det i teorien mulig. Men er redd for at dette er hw komponenter som mihkku skriver..

-Aleks

Sitat fra: poskare på lørdag 11. april 2015, klokken 18:28

Sitat fra: terhan på lørdag 11. april 2015, klokken 14:02
Sitat fra: poskare på lørdag 11. april 2015, klokken 00:10
Dette er et valg i menyene som kan settes. På min er det synlig, men ikke sikkert det er det på andres biler.

Kan du fortelle meg hvor i menyvalget dette er? Bilen har gjentatte ganger stått ulåst om natten etter at fruen har brukt den  :o
Vært fint om den kunne låses automatisk om det ikke er noe nøkkel i nærheten etter 5-10 min feks.


Håper du finner det... :)

Mener den funksjonen der er automatisk låsing når du kommer over 15 km/t.
Er noen land, f.eks USA hvor dette er standar pga lyskryss pirater etc...
har hatt det på tidligere biler hvor jeg har kodet dette med vagcom :)

stado

Sitat fra: poskare på søndag 12. april 2015, klokken 02:01
Får man koblet tlf på USB eller skrudd på WIFI (om dette kun er software da selvfølgelig) så er det i teorien mulig. Men er redd for at dette er hw komponenter som mihkku skriver..

Bilen har jo internett og simkort allerede (for Car-net), men denne koblingen er vel låst kun mot car-net serverne...

poskare

DRL off with Handbrake - Når DRL er på, og du skrur på brekket, skrur DRL lysene seg av, brekket av, og DRL er på igjen!

http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/vcds-vag-com-codes-programmable-options-golf-mk7-84619-22.html#post1078316

1.Select 09 - Cent Elect. module control
2.Select Security Access-16
3.Enter the magic access code (31347). Click Do it! tab
4.Select Adaptation - 10.
5.From the pull-down channel, select (5)-Daytime running lights- Tagfshrlicht-Tagfahrlicht Dauerfahrlicht bei Handbremse abschalten (it's about 10% down the channel list)
6.In the New Value box, select active
7.Click Do it! tab. Click Add to log to save a copy of the change and click Go Back tab

poskare

Full brakelight Daytime:  Alle bremselys fungerer ved DRL/Auto dagtid, ikke bare de ytre:

(GolfGTIforum.co.uk - An independent forum for Volkswagen Golf GTI enthusiasts.)

"STG09 (Central Electronics)> Access Authorisation: 31347 > Adaptation Channels> Channel (8 )-Leuchte27 NSL RC6-Lichtfunktion C27" > "Brake light on" set (default: nicht aktiv)

STG09 (Central Electronics)> Access Authorisation: 31347 > Adaptation Channels > Channel (10)-Leuchte27 NSL RC6-Dimming CD27" > on 100 Set(default: 0)"

RogerG

Lurer på om det er mulig å aktivere stemme styring?

hottentott33

Sitat fra: RogerG på søndag 12. april 2015, klokken 13:26
Lurer på om det er mulig å aktivere stemme styring?

Prøv å forandre til engelsk språk :) Det virker visst ikke med norsk gitt...  :(
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

RogerG

Sitat fra: hottentott33 på søndag 12. april 2015, klokken 14:17
Sitat fra: RogerG på søndag 12. april 2015, klokken 13:26
Lurer på om det er mulig å aktivere stemme styring?

Prøv å forandre til engelsk språk :) Det virker visst ikke med norsk gitt...  :(

Jepp, men det må man nok gjøre via kabel også. Jeg finner iallefall ikke noen menyvalg for å forandre på språket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA