Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Antirustbehandling importert Outlander PHEV

Startet av Marita, torsdag 09. april 2015, klokken 18:49

« forrige - neste »

Marita

Jeg har lest at"Norske" Outlandere får antirustbehandling av importør. Er det noen her som har importert bil og har fått utført dette i ettertid ?

RTE

Ja. Vi fikk utført tectylbehandling før levering. Han som ordnet importen for oss sa at så og si alle de norske offisielle importørene, som Mitsubishi Motors Norge, understellsbehandler bilene før de leveres, men at dette vanligvis er en overfladisk behandling der de ikke demonterer og behandler hulrommene. Dette stemmer godt med min erfaring fra før.

Vi fikk i alle fall en full tectylbehandling hvor de sprøytet kanaler etc. Det er jo en stor fordel å få gjort dette før bilen blir skitten.

jokke

Hva sier rustgarantien om understellsbehandlingen?
Rustgarantien til Mitsubishi har mange forbehold

RTE

Det viktigste forbeholdet i rustgarantiene er jo at de garanterer mot gjennomrusting, ikke overflaterust. Slik bilene er lagd i dag tror jeg neppe man får noen gjennomrusting i garantiperioden enten man tectylbehandler eller ikke. Slik jeg ser det handler tectylbehandlingen i større grad om bilens liv etter garantiperioden.

Uansett fikk vi garanti og papirer på tectylbehandlingen og kommer til å gjenta den om 3 år. Ikke fordi jeg egentlig er så bekymret for rust, men mest fordi jeg husker bruktbilene jeg hadde når jeg var yngre og ikke hadde råd til å kjøpe ny bil.

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

RuneHa

Min PHEV er vel eit år. Den Tectylbehandlinga som blir gjort på importhavna her i Drammen er veldig lite verdt. Dei demonterer ikkje hjul eller deksel og spøyter eit tynt lag med Tectyl. Dersom Motorforum hadde informert meg om dette, hadde eg valgt ei full Tectylbehandling også med ekstra skumlag for støyisolasjon, noe som hadde vore ein fordel for Otlanderen. Det er mye meir hjulstøy inne i kupeen i 100 km på motrovei på den nye PHEV-en, enn på den 13 år gamle Passaten eg hadde før. Kontakta fleire Tectyl-verksted då eg fekk greie på dette, men det viser seg at slik behandling krev full reingjering / sandblåsing av bilen og ikkje kan gjerast oppå snarbehandlinga på Drammen havn. Eg synes det var dårlig av forhandler å ikkje informere og tilby valg av alternativ for Tectylbehanldinga... Eg ventar nbok eit par år og tek så full reingjering på på med skikt for støyisolasjon og full Tectylbehandling.

jokke

Sitat fra: RuneHa på søndag 07. juni 2015, klokken 18:05
Min PHEV er vel eit år. Den Tectylbehandlinga som blir gjort på importhavna her i Drammen er veldig lite verdt. Dei demonterer ikkje hjul eller deksel og spøyter eit tynt lag med Tectyl. Dersom Motorforum hadde informert meg om dette, hadde eg valgt ei full Tectylbehandling også med ekstra skumlag for støyisolasjon, noe som hadde vore ein fordel for Otlanderen. Det er mye meir hjulstøy inne i kupeen i 100 km på motrovei på den nye PHEV-en, enn på den 13 år gamle Passaten eg hadde før. Kontakta fleire Tectyl-verksted då eg fekk greie på dette, men det viser seg at slik behandling krev full reingjering / sandblåsing av bilen og ikkje kan gjerast oppå snarbehandlinga på Drammen havn. Eg synes det var dårlig av forhandler å ikkje informere og tilby valg av alternativ for Tectylbehanldinga... Eg ventar nbok eit par år og tek så full reingjering på på med skikt for
støyisolasjon og full Tectylbehandling.
Har hørt det samme og skal ta full behandling med støyisolering i løpet av sommeren, de må ha bilen i 3 dager pga tørk mellom hvert sikt.
Koster 8500 og de gir meget god garanti mot rust etterpå.

Finfyr

Sitat fra: jokke på søndag 07. juni 2015, klokken 20:36
Sitat fra: RuneHa på søndag 07. juni 2015, klokken 18:05
Min PHEV er vel eit år. Den Tectylbehandlinga som blir gjort på importhavna her i Drammen er veldig lite verdt. Dei demonterer ikkje hjul eller deksel og spøyter eit tynt lag med Tectyl. Dersom Motorforum hadde informert meg om dette, hadde eg valgt ei full Tectylbehandling også med ekstra skumlag for støyisolasjon, noe som hadde vore ein fordel for Otlanderen. Det er mye meir hjulstøy inne i kupeen i 100 km på motrovei på den nye PHEV-en, enn på den 13 år gamle Passaten eg hadde før. Kontakta fleire Tectyl-verksted då eg fekk greie på dette, men det viser seg at slik behandling krev full reingjering / sandblåsing av bilen og ikkje kan gjerast oppå snarbehandlinga på Drammen havn. Eg synes det var dårlig av forhandler å ikkje informere og tilby valg av alternativ for Tectylbehanldinga... Eg ventar nbok eit par år og tek så full reingjering på på med skikt for
støyisolasjon og full Tectylbehandling.
Har hørt det samme og skal ta full behandling med støyisolering i løpet av sommeren, de må ha bilen i 3 dager pga tørk mellom hvert sikt.
Koster 8500 og de gir meget god garanti mot rust etterpå.

Er det slik at jo raskere en gjør dette, jo bedre er det? Får min bil i morgen og antar at min også bare har lightutgaven av denne tectylbehandlingen. Antar det er verdt de ekstra kronene.

RuneHa

Har prøvd å ta opp dette med forhandlaren Motorforum. Det er faktisk ein meirkostnad på fleire tusen kroner å få full Tectyl med støyisolasjon når dei har lagt på "snarbehandlinga" utan å ta av hjul og deksel i importhavna i Drammen. Motorforum seier at dei vil vurdere å benynne med samme praksis som bl.a. Toyota der valg av omfang understellsbehandling og støyisolasjon er ein del av standard prosedyre ved bilkjøpet.

Fiffik78

Fikk tilbud på full tectylbehandling nå på 6850, må da stå inne i to dager.

Alternativt vurderer jeg å gå for oljebehandling og Fluid Film, men er litt bekymret da for manglende steinsprutbeskyttelse som tectylen gir. Har kjøpt noen bokser med Fluidfilm og det er utrolig seiglivet, la det på hengerfestet før jul og fortsatt er det godt og klissete. Er halveis sterk i troen på olje.
Outlander PHEV 2014

koveraasen

Har akkurat kjøpt en importert PHEV og vurderer om jeg skal få den behandlet. Noen som har fått gjort dette i Oslo/Akershus-området og kan komme med noen anbefalinger?

morten123

Motorforum Østre Aker vei "henviste" til Saga Autoprotect på Alna. Det er Mercasol behandling. Har bestilt time for å få tatt behandling på vår tysk importerte bil. Pris 6100 kr.

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Fiffik78

Om to uker får jeg bilen behandlet med Fluid Film og fettlister i hjulbrønnen, bruker Buskerud Antirust til dette. Har testet litt med Fluid Film spray og det har utrolig krypegenskaper og sitter lenge (prøvde den tynneste varianten på hengerfestet). Har troen på olje, ingen kjemikalier, kryper inn overalt, ekstremt vannavstøtende og tørker ikke ut. Må gjentas litt oftere, men hyggelig pris pr omgang.
Outlander PHEV 2014

koveraasen

Hadde min inne hos Kampen Antirust i Oslo for Mercasol-behandling til 4600kr. Hentet den i dag, og er i grunn litt skuffet over jobben som er gjort. Mye gris og søl på hvit lakk. Hadde hørt bra ting om Kampen, så jeg regnet med at de gjorde en nøyaktig jobb, men nå har jeg brukt flere timer på å vaske bort overflødig brun guffe fra lakken. Det er også en lett dusj med seige brune prikker over store deler av motorrommet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA