Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teslamotors.com nede for vedlikehold, 70D og nye farger på vei inn??

Startet av Epleskreller, onsdag 08. april 2015, klokken 13:16

« forrige - neste »

Epleskreller

Telsa announces new 70D model + three new metallic colors for its sedan: Warm Silver (a champagne), Obsidian Black, and Ocean Blue.

Skrevet på facebook i gruppen "TESLA owners worldwide". Blir spennende å se om de bruker anledningen til å justere priser også..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

MyMuffin

2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Muffinman

Nesten like stort batteri som S85D, og raskere akselerasjon. Ser vi snart endringer på 85-modellene også?

Epleskreller

Sitat fra: Muffinman på onsdag 08. april 2015, klokken 13:26
Nesten like stort batteri som S85D, og raskere akselerasjon. Ser
vi snart endringer på 85-modellene også?

Skulle vel tro de blir hevet litt også..

S85 er den eneste igjen med rwd i produksjon da..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

F_P

Ser de skriver 514hp. Hva har de gjort da i så fall? Beholdt motoren bak, og satt inn en nedtunet foran? Virker rart all den tid 85D har samme foran og bak.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Bushy

Jaja. da får jeg se om jeg klarer å forholde meg rolig. Og tenke at jeg får det jeg bestiller da.... Bli frakjørt fra base modellen :p men skal vel bare prise meg lykkelig bare dem klarer å levere ut 85d snart...
S75D sept. 17

Sandvika

Sitat fra: Muffinman på onsdag 08. april 2015, klokken 13:26
Nesten like stort batteri som S85D, og raskere akselerasjon. Ser vi snart endringer på 85-modellene også?
Er nok tanken at dette skal bli den store volum-modellen da kombinasjonen 70kwh og SC vil dekke behovet til de aller aller fleste. Når det gjelder akselerasjon så skyldes dette i beste fall redusert batterivekt, men det vil ikke overaske meg om 85D (om den får leve videre) også vil få oppgitt lavere akselerasjonstider den også. Målinger har tross alt bevist at denne er veldig konservativt oppgitt..

petersv

Sitat fra: Muffinman på onsdag 08. april 2015, klokken 13:26
Nesten like stort batteri som S85D, og raskere akselerasjon. Ser vi snart endringer på 85-modellene også?

Tipper min spådom fra i fjor høst slår til, de har fikset DU-problemet og tatt ut alle biler med RWD. ;) Vi får snart se om det stemmer.

Dennis

Sitat fra: petersv på onsdag 08. april 2015, klokken 13:38
Sitat fra: Muffinman på onsdag 08. april 2015, klokken 13:26
Nesten like stort batteri som S85D, og raskere akselerasjon. Ser vi snart endringer på 85-modellene også?

Tipper min spådom fra i fjor høst slår til, de har fikset DU-problemet og tatt ut alle biler med RWD. ;) Vi får snart se om det stemmer.

Tror også du har rett der.

petersv

Tror forresten også hintet om at X kommer med andre batteripakker slår til. Hvis man tar samme forholdstall som mellom 60 og 70, kommer man på 99,16, så at vi ser en 100kWh-pakke straks er meget sannsynlig. Kan ikke tro de bruker forskjellige celler på de forskjellige pakkene.

Så nå er vel spm. om man vil beholde og få levert bilen, eller bestille ny med større batteri?


tonl

Hegnar.no skriver: "Med en batteripakke på 70kWh har den nye Model S 70D en rekkevidde på 442 km (NEDC)"

"In the new trim level, the Model S will be able to travel 240 miles between charges and deliver 514 hp to all four wheels from two electric motors -- up from 208 miles of range and 380 hp for today's basic rear-drive Model S, called the 60."
http://www.autonews.com/article/20150408/RETAIL/150409871/tesla-replaces-cheapest-model-s-with-more-powerful-longer-range-70d

Dagens 85D har ca 500 km (NEDC) og 380hk. Blir også 85D faset? Ser vi S90? Med de infoene pressen skriver er det ikke noe nesten ikke noe skiller mellom 70 (440km og 514 hk) og 85 (500km og 380hk).

Epleskreller

#12
514hp må vel være feil? Iflg hegnar bruker 70D 5.2s på 0-100.

Autopilot tatt ut av techpakken og blitt standard.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Amoss

Model S 85D

B_Tesla

514 og 5,2 henger ikke sammen. Da må den ha fått seg en stor rånervinge, slik at den får alvorlig med drag. 514 ville gi bedre enn P85+, og det tror jeg ikke. Men for all del, kan være den får 514, men ikke 5,2 lenger da. Drømmen ville vært om dette er software, slik som med P85. Optimalisert i inverter, som jeg mener å si er begrensningen.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA