Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kotyme på forumet, tråden er hentet fra TMSforumet

Startet av Enigami, lørdag 04. april 2015, klokken 12:46

« forrige - neste »

sigurdi

@pwd har du kjørt Tesla mer en noen 0-100 turer og 22" dekk.
Har kjørt det meste fra Roadster til nyeste P85D,  2013 og delvis 2014 har hjulstøy på norsk grov asfalt, spesielt med 22" dekk, men alikevel mer behagelig å kjøre langt med en X5, ML og 525 som jeg personlig har min egen erfaring med.
De nye D bilene har vesentlig bedre hjulstøy isolasjon, men her er det noen som legger merke til motorlyd fra fremre motor, spesielt i Range modus når Torque sleep er aktiv.
Jeg har ikke lagt merke til dette, men har heller ikke svært mange mil i D biler ennå.
Roadster er svært morro å kjøre, men støy og sette seg inn ut.
De nye D bilene jeg har kjørt har mye små endringer som totalt sett gir et mye mer solid inntrykk, småting men totalen gir noe som jeg ikke helt klarer å sette fingren på.
Gleder meg som en unge til X kommer og tror den tar stafett pinnen videre til neste nivå.
Dersom dollaren kommer ned noe, vil det bli mye X på norske veier og blir nok en yndet taxi bil og da får flere anledning til å prøvesitte og høre på støy, eller mangel på støy.
Horten
Model X90D (18.03.17)

LA-Thing

Sitat fra: pwb på lørdag 04. april 2015, klokken 23:15
Artig å se hvordan man prøver å bortforklare støyen i Tesla. Kommer ett innlegg om at den støyer så kommer det masse tilbake, må prøve nyeste, problemet er at den er for stille osv.

Har du noen kilder som viser at faktisk støy i Model S er unormalt høy? Eneste seriøse måling jeg har funnet er i 'Auto, Motor und Sport', utgave 24 - November 2013: 80 km/h - 62 dBA, 100/65, 130/68, 160/71, 180/73. Testbilen var en P85+ på 21" 35-profil Michelin dekk. AMS bruker samme metode i alle biler de tester, så resultatene bør være realistiske. I denne testen ble det sammenliknet med Porsche Panamera S-E hybrid. Denne hadde akkurat samme støynivå i alle hastigheter, unntatt i 100 km/h hvor den var 1 dBA stillere enn Model S. Denne kjørte på 19" 45-profil Michelin dekk.
Drammen, Tesla Model S #2510

Car-El

Med å diskutere støy i en tråd som heter "Kotyme på forumet", så er vel vi litt OT.

Vil også påpeke at jeg startet en tråd, "Tesla Model S er en drittbil", der folk kunne få si sin mening om det dem mente om Model S i all sin negativitet. Denne tråden ble flyttet til Humor & Kanari.  Det syndes jeg var dumt da at elektriske biler er noe dritt... for dem som ikke vet bedre!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA