Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Auto" på display - Noen som har fått det til å fungere?

Startet av Milzit, mandag 06. april 2015, klokken 00:51

« forrige - neste »

Milzit

Auto innstilling på displayet, er det noen som har fått det til å fungere, eller er det noen tips?

Min står på "day" helet tiden hvis jeg har den på auto. Har kjørt på laveste styrke på day eller på natt hele tiden.

Trallalala

Min står i auto og svitsjer til natt når det begynner å bli mørkere. I disse dager ved 18-tiden. Fungerer greit, men må fremdeles ratte litt for å få det slik jeg vil. Skulle vært mykere overgang, ikke On/Off for å få det helt etter min smak. Justerer jo også litt avhengig av sol og vær.

BMW850

Og jeg velger "natt" og ønsker å ha den der kontinuerlig. Men plutselig er den i "auto" og "dag" igjen mener jeg jeg har registrert.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Brede

Dag/natt-modus fungerer godt i auto, men at de etter flere år ennå ikke har noen form for automatisk lysregulering på skjermen er etter min mening tragisk....

Milzit

OK, takk. Da må det være noe feil hos meg, får se hvordan det blir når jeg får 6.2

Jeg skjønner heller ikke at Tesla kan snakke om Autopilot når de ikke får display til å fungere etter lysforholdene.. :)

Wattson

Auto virket ikke på min Tesla som bare er en uke gammel.  Jeg satte brightness på rundt 55% og utrolig nok virker auto nå.
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Dag A.

Sitat fra: Wattson på mandag 06. april 2015, klokken 23:38
Auto virket ikke på min Tesla som bare er en uke gammel.  Jeg satte brightness på rundt 55% og utrolig nok virker auto nå.

Funker flott som bare det på min...
Inn og ut av tunneler, eller bare ut av garasjen, så switcher displayet.

Brightness på min er satt så lavt som 15%, om det skulle være vesentlig, da jeg er allergisk mot lys i coupeen.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

cra

Jeg er foreløpig på 6.1, og så vidt jeg vet fungerer auto-modus, men det tar flere minutter før det endrer seg etter lysforholdene. Håper at 6.2 fikser dette slik andre beskriver her. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Brede

Fungerer også her på 6.1, men tar som sagt lang tid før den endrer modus.
Kjører ofte en tunnel på 7 kilometers lengde og her slår den over i nattmodus cirka 200 meter før jeg kommer ut..
Hvor vanskelig hadde det egentlig vært å programmert det slik at den veksler når hovedlysene slår seg på, for de reagerer på ett sekund..

Nå sitter jeg stort sett kontinuerlig å scroller med hjulet på rattet og justerer lysstyrke når jeg kjører her i tunelland, skulle vært unødvendig.

boppus

Sitat fra: cra på tirsdag 07. april 2015, klokken 10:03
Jeg er foreløpig på 6.1, og så vidt jeg vet fungerer auto-modus, men det tar flere minutter før det endrer seg etter lysforholdene. Håper at 6.2 fikser dette slik andre beskriver her. :)
Dersom det i Auto tar flere minutter å endre fra dag- til nattmodus i tunell så fungerer det ikke.

Når dette er satt til Auto skal skjermen til nattmodus umiddelbart når du kjører inn i en tunell, og tilbake til dagmodus etter en passelig tid når du kommer ut. Dette må de få på plass. Justering av lysintensitet etter rådende lysforhold ville vært en bonus.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Spinner

Sitat fra: Brede på tirsdag 07. april 2015, klokken 10:17Hvor vanskelig hadde det egentlig vært å programmert det slik at den veksler når hovedlysene slår seg på, for de reagerer på ett sekund..
Det hadde vært en dårlig ide, da det er veldig mange tilfeller hvor hovedlysene kommer på og man ikke nødvendigvis ønsker nattmodus. Men at sensoren kunne fungert mye bedre og raskere er det ingen tvil om!

Muffinman

Sitat fra: Sbr på tirsdag 07. april 2015, klokken 11:11
Sitat fra: Brede på tirsdag 07. april 2015, klokken 10:17Hvor vanskelig hadde det egentlig vært å programmert det slik at den veksler når hovedlysene slår seg på, for de reagerer på ett sekund..
Det hadde vært en dårlig ide, da det er veldig mange tilfeller hvor hovedlysene kommer på og man ikke nødvendigvis ønsker nattmodus.
For eksempel når du slår på vindusviskerene. Da kommer jo lysene på.

Brede

/Teskjemodus PÅ!  ;D
Den må jo selvsagt ikke linkes til regnsensoren, men sensoren som slår på hovedlysene etter lysforhold.

Spinner

Sitat fra: Brede på tirsdag 07. april 2015, klokken 12:19
/Teskjemodus PÅ!  ;D
Den må jo selvsagt ikke linkes til regnsensoren, men sensoren som slår på hovedlysene etter lysforhold.
Tenkte ikke primært på at de kommer på når man skrur på vindusviskerene, men under lysforhold som f.eks. ved lav sol hvor hovedlysene kommer på, men skjermen bør holde seg i dagsmodus. Det er selvfølgelig helt individuelt når det føles riktig at den går over til nattmodus, men har sett veldig mange tilfeller der hovedlysene har kommet på hvor skjermen definitivt bør fortsette i dagsmodus.

Brede

Sitat fra: Sbr på tirsdag 07. april 2015, klokken 13:09
Sitat fra: Brede på tirsdag 07. april 2015, klokken 12:19
/Teskjemodus PÅ!  ;D
Den må jo selvsagt ikke linkes til regnsensoren, men sensoren som slår på hovedlysene etter lysforhold.
Tenkte ikke primært på at de kommer på når man skrur på vindusviskerene, men under lysforhold som f.eks. ved lav sol hvor hovedlysene kommer på, men skjermen bør holde seg i dagsmodus. Det er selvfølgelig helt individuelt når det føles riktig at den går over til nattmodus, men har sett veldig mange tilfeller der hovedlysene har kommet på hvor skjermen definitivt bør fortsette i dagsmodus.

Enig i at det nok er veldig individuelt, personlig så hadde det passet meg med nattmodus så snart langlys slår seg på (på grunn av lysforhold).
En individuell innstilling på sensitivitet/forsinkelse burde være en smal sak å få inn i menyen der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA