Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bærum - Larvik/Stavern

Startet av Olemann, lørdag 04. april 2015, klokken 09:56

« forrige - neste »

Olemann


Noen som har tips om lademuligheter, gjerne nye, på denne strekningen?  Hyttesesongen starter snart, og jeg er lysten på å bruke min i3, men kjekt å ha en nødlade-mulighet dersom disse 13 milene skulle bli for drøye - med hastigheter på 100 km/t er det vel i grenseland tipper jeg.

Og; er det Grønn Kontakt eller Fortum som er beste valget når man hurtiglader bare noen få ganger pr. år? Har enda ikke hurtigladet etter å ha hatt bilen snart 1 år.

emil

#1
Lademulighet i Holmestrand og Sandefjord som vil være mest aktuellt på vei nedover. Begge er Kiwi-ladere med Fortum-betaling. (Kiwi Moveien i sandefjord skal være montert, men ikke blitt bekreftet satt i drift enda av det jeg kommer på, men er nok uansett rett rundt hjørnet)

Mest aktuellt nordover er kanskje Statoil Grelland og diverse i Drammen, Liertoppen samt Billingstad og Sandvika.

Både GrønnKontakt og Fortum fakturerer etter forbruk og begge er greie å ha og pr idag er prisene identiske.

Leon

Er du medlem av elbilforeningen?

I så fall kan du registrere din nylig mottatte ladebrikke både hos Grønn Kontakt og Fortum, og stå fritt hvor du vil lade.

http://gronnkontakt.no/lade-med-ladebrikke-fra-elbilforeningen
http://fortum.no/no/Strom-Privat/charge--drive1/Ladebrikke-fra-elbilforeningen
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Marecat

Fortum skal også ha hurtiglader på Flykafeen ved Jarlsberg i drift før sommerferien, fint sted å fylle både bil og mage. Lettvint å stoppe der både på syd og nordgående E18.

emil

Sitat fra: Marecat på søndag 05. april 2015, klokken 08:39
Fortum skal også ha hurtiglader på Flykafeen ved Jarlsberg i drift før sommerferien, fint sted å fylle både bil og mage. Lettvint å stoppe der både på syd og nordgående E18.

Flykafeen er vel bare AC-stolper og gir ikke mye futt på en i3 sammenlignet med DC-lader. Eller skal det monteres DC-lader der også?


Marecat

#5
AC kontaktene på veggen på flykafeen har stått der i lang tid, men i tillegg skal det komme DC lader i tillegg etter hva jeg har fått forståelse for.Fortum har nylig overtatt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA