Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lader sitter fast

Startet av ruben, onsdag 01. april 2015, klokken 18:07

« forrige - neste »

ruben

Hei,
Har opplevd to ganger i dag at lader ikkje kommer løs fra bilen. Etter å ha styrt på ei stund hører eg at bilen låser den opp å eg får den løs. Flere som har opplevd dette?

ruben

Når eg ser på pinnene i kontakten på bilen ser det ut til at CP står lavere en de andre. Er det normalt?



jkirkebo

Sitat fra: ruben på onsdag 01. april 2015, klokken 19:18
Når eg ser på pinnene i kontakten på bilen ser det ut til at CP står lavere en de andre. Er det normalt?

Ja, det er fordi denne skal brytes først om kontakten dras ut med makt. Når CP brytes avsluttes lading umiddelbart slik at man ikke får lysbue når faselederne brytes.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mihkku

Selv om du låser opp bilen? Rart...

ruben

Ja. Sjølv om eg låser opp bilen. Opp til flere ganger.

Svk

Har hørt om flere m dette problemet. Ta kontakt med de som solgte deg bilen!

ruben


Sitat fra: Svk på onsdag 01. april 2015, klokken 22:29
Har hørt om flere m dette problemet. Ta kontakt med de som solgte deg bilen!
Har du hørt om løsning på problemet. Er det noe måte å overstyre låsen på?

Elmo

Sitat fra: ruben på torsdag 02. april 2015, klokken 00:32

Sitat fra: Svk på onsdag 01. april 2015, klokken 22:29
Har hørt om flere m dette problemet. Ta kontakt med de som solgte deg bilen!
Har du hørt om løsning på problemet. Er det noe måte å overstyre låsen på?

En del eUp'er har fått byttet hele ladeporten.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Svk

Leste det bare! La dessverre ikke noe på minnet!
Men uansett så blir det nok forhandleren som må løse dette, få deg time snarest mulig :-)

Eple3

Jeg har fått beskjed om at det tar ca 10 sek fra du låser opp bilen til lader kan tas ut. Det er når du hører en lyd fra lader.

janegils

Dette har funka for meg når ladeplugg er låst fast:

Sett deg inn i bilen og lukk døra, bruk så knappene for låsing i døra. Trykk først på lås bilen, deretter på åpne bilen.
Da kan du ta ut ladepluggen...
The rotation of earth really makes my day

HEL

Fikk montert ladestasjon hjemme fra elbilhjelpen men ladekontakten låser seg hver gang når jeg skal dra om morgenen.
Jeg slår av og på sentral låsen ørten ganger men det hjelper ikke. Prøver også å trykke på de to knottene der hvor man plugger inn.
Til slutt satt jeg meg inn i bilen, trykket på start og da løsnet kabelen. Noen som vet råd??


https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/8-14-16a-ladestasjon-6-ma-jfb-og-5m-t2?tm=ladestasjoner


iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

offpist

Jeg hadde også problemer med min 2014 mod Golf at ladepluggen ikke ville slippe og der byttet de motoren i ladepluggen. (Tror ikke de byttet hele ladepluggen). Det gikk på garanti, og nå låser den opp som den skal hver gang.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

geear

Fikk fortklart at det kun kom som hel assembly. De skiftet hele ladeporten hos meg, som også inkluderer kablingen helt frem til batteriet.

offpist

Ok, de sa "byttet motoren til ladeporten" til meg.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA