Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Adjustable lowering links for Model S

Startet av P85_Norway, tirsdag 31. mars 2015, klokken 18:58

« forrige - neste »

P85_Norway

Senkestag: Hvor mye lengre skal stag være, foran og bak,  for å få tilbake "low" høyden som var i sep. 2013? Noen som har fasit?
Jeg fant denne på Tesla Motors Club: "5mm longer link = 28mm drop". Stemmer dette?
Noen som har "senke" erfaringer her?
Tesla M3 Performance

fonberg

Sitat fra: P85_Norway på tirsdag 31. mars 2015, klokken 18:58
Senkestag: Hvor mye lengre skal stag være, foran og bak,  for å få tilbake "low" høyden som var i sep. 2013? Noen som har fasit?
Jeg fant denne på Tesla Motors Club: "5mm longer link = 28mm drop". Stemmer dette?
Noen som har "senke" erfaringer her?

Vi er vel bare en halv tomme unna gammel low i dag?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

erot

Ja. Low-senkingen var en knapp tomme og så ble den halvert til 11-12 mm.

mahp

Hei,

Noen som vet hvor mye man bør justere på stagene foran og bak for å få en fin senk? at hjulene fyller nesten buen.

Liker ikke helt at hjulene forsvinner inn i buen heller..

ducktolate


Stig O

#5
5mm her! Synes det er nok, og det funker over de fleste fartsdumper i low. Kjører for det meste i low og har ingen skjevslitasje på bakhjulene.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Muffinman

Prøver å klikke på det bildet, men får beskjed om at jeg ikke har tilgang til å vise denne delen av forumet...

For øvrig den lekreste hvite TMS jeg har sett så langt.

Stig O

Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Dennis

#8
Nydelig bil Stig O, Utrolig hvor det gjør seg med lakkering helt ned, senk og noen kule felger 8)

Helt utrolig at Tesla leverer en bil i denne prisklassen med ulakkert svart plastikk som ser så kjipt ut at man vet ikke om man skal le eller gråte, spesielt på hvit bil. Plasten ser nesten like jævlig ut som på Ford Ka ;D

Muffinman

Tenker at denne bilen ville tatt seg enda bedre ut med bremsekalipere i samme finish som felgene. Etter min smak vel å merke :)

Dennis

Røde kaliptere er da aldri feil 8) Kaliptere skal ha farge så fremst det ikke er en vanlig bil med små kjipe skiver og kaliptere som ser ut som sykkelbremser, da er det greit å skjule de :)


Muffinman

Man skjuler vel med mattsvart slik som på min, mens en børstet stål/alu finish vil være mer fremtredende. Ikke så mye som rød riktignok.

Superduper


Hyperstress

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 06. august 2015, klokken 14:16
Nydelig bil Stig O, Utrolig hvor det gjør seg med lakkering helt ned, senk og noen kule felger 8)

.. og en meget habil fotograf!
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

kseitzberg

Jeg har lige lagt en guide til lowering your Model S på Teslafied.eu

Jeg har sænket 23 mm. og det passer perfekt i hjulbuen. Foran 5 mm længere link, bagved ca det samme. Måtte skrue den en smule op.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA