Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny firmware for Maps+More

Startet av Zacken, tirsdag 31. mars 2015, klokken 09:10

« forrige - neste »

Zacken

Det er kommet ny firmware til Maps+More enheten. Gjeldene versjon er 7.16.8. Fiks av bluetooth stabilitet står på listen.

Careka

Laster denne den nye utgaven ned av seg selv, slik som på Tesla ?  eller må vi fåreta oss noe ?
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

odahle

Sitat fra: Careka på onsdag 01. april 2015, klokken 08:13
Laster denne den nye utgaven ned av seg selv, slik som på Tesla ?  eller må vi fåreta oss noe ?
Du må nok fjerne enheten fra bilen og koble den til en datamaskin via kabel som ligger i hanskerom (mulig det er standard mini-USB).
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

TB

Sitat fra: Careka på onsdag 01. april 2015, klokken 08:13
Laster denne den nye utgaven ned av seg selv, slik som på Tesla ?  eller må vi fåreta oss noe ?

Som odahle skriv - må ta den ut av bil, koble til pc / Mac. Det er standard mini-USB kabel som brukes.

Programmet som brukes oppdatering er Garmin Fresh. Kan oppdatere både firmware, og kart med same program. Oppgradering av firmware er gratis. Nye kart må kjøpes frå Garmin.

Last ned Garmin Fresh her:
https://volkswagen.garmin.com/volkswagen/
https://volkswagen.garmin.com/volkswagen/site/fresh
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Elmo

Sitat fra: TB på onsdag 01. april 2015, klokken 10:44
Det er standard mini-USB kabel som brukes.
Er ikke så sikker på det, selv om det ser sånn ut.
Jeg prøvde først kabelen fra en WD-miniharddisk som har eksakt samme plugg og den funket utrolig nok ikke :(
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

#5
Sitat fra: TB på onsdag 01. april 2015, klokken 10:44
Kan oppdatere både firmware, og kart med same program. Oppgradering av firmware er gratis. Nye kart må kjøpes frå Garmin.

Kan noen si meg om siste tilgjengelige kart oppdatering inneholder alt, eller om hver fil er inkrementell så man må laste ned alle tre (se bildet) ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

TB

Har ikkje kjøpt kart til Garmin "maps and moore ".

Men, erfaring frå andre Garmin og TomTom GPS er at den enkelte kartfil er inneheld alt. Treng berre den siste fil.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

hottentott33

Er det noen som har lastet ned og installert denne firmwaren og testet om bluetoothen ble bedre?
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Elmo

#8
Sitat fra: TB på onsdag 01. april 2015, klokken 19:52
Men, erfaring frå andre Garmin og TomTom GPS er at den enkelte kartfil er inneheld alt. Treng berre den siste fil.
Enig i det. Det som fikk meg til å tvile her er at alle de tre siste filene står "Gyldig til 2015-12-15" men når jeg tenker meg om så er nok det datoen når 2 års abonnementet jeg kjøpte (nesten gratis!) da jeg oppdaterte FW første gang.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

jonnis

Sitat fra: hottentott33 på onsdag 01. april 2015, klokken 23:12
Er det noen som har lastet ned og installert denne firmwaren og testet om bluetoothen ble bedre?

Dessverre for meg så er det fortsatt problemer etter firmwareoppdateringen.. Skuffende!
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

Zacken

Strømming av lyd funker bra men jeg mistenker at jeg nå har problemer med å ringe. Må testes litt mer.

spettmeis

Jeg oppgraderte firmware i går. Så langt virker det bedre enn før for meg, det var ingen problemer med avspilling av musikk de første minuttene slik det var før (lugging og ujevn pitch). Telefon fungerte også greit.


Panzer UP

Sist jeg gjorde noe med den Garmin dingsen resatte jeg den til fabrikkinnstillinger. Da begynte Bluetooth streamingen å funke feilfritt igjen. Her om dagen etter å ha lest denne tråden oppdaterte jeg dingsen og da begynte hakkingen og tullingen igjen med en gang. På korte turer får jeg ikke hørt musikk i det hele tatt. Så da var det tilbake til fabrikkinstillinger igjen og nå virker det igjen.
Folkevogn eOPP

Zacken

Som jeg har skrevet i en annen tråd så har jeg erfaring at man bør oppgradere og nullstille enheten samtidig.  Først oppgradere så nullstille. Nullstilling gjøres ved å slå på enheten mens man holder en finger på skjermen.
Kjipt at man mister destinasjoner i navigasjonen men ellers er det ikke så mye trøbbel. 
For meg fungerer nå tilsynelatende alt med min iPhone 6 inkludert Live tjenestene. SMS visning er dog ikke støttet på iPhone men det står i manualen.

olegregert

SMS fungerer fint i min bil. Det som er utfordrende er bluetooth noen ganger fungerer ikke fordi samtaleliste lastes ikke opp og eller kontakter er ikke der

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA