Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla gir ikke lenger velkomstpakke fra Elbilforeningen

Startet av Wattson, lørdag 28. mars 2015, klokken 07:36

« forrige - neste »

Wattson

Jeg fikk min nye Tesla levert i Drammen igår og ble litt overrasket og skuffet over at det var slutt på velkomstpakke fra Elbilforeningen.  Forumet har til nå  gitt meg mye god informasjon som helt ny elbilbruker.
MEN - tviler nå sterkt på om jeg vil bli medlem i en forening som på hovedsiden sin støtter forslag om 2+ i kollektivfeltet.  Det må etter min mening "kjempes" mye hardere for den største fordelen som elbilbrukere har idag!

Mvh Wattson
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Øyvind.h

Når jeg fikk min bil i 2013 hadde ikke Tesla noen avtale med elbilforeningen, så vi fikk ingen velkomstpakke da. Synd om de begynt, og så sluttet igjen. Sikker på at det ikke var mangel på pakker/kapasitet?

Kollektivfeltet er for øvrig allerede problematisk av flere grunner, så 2+ kan være en måte å få beholde tilgangen litt lenger.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

NegativeElectrode

Det var da kjedelig at de endret på dette. Skjønner at det en gang må ta slutt med å legge til rette når volumet øker.

Hvor lang tid tar det før man får velkomstpakken når man har registrert som som medlem? (gikk for kombi TOCN og Elbilforeningmedlemskap)
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Dennis

Er et kollektivfelt. Så 2+minimum er da helt greit og noe som støttes. Så slipper man alle de som kjører i hver sin elbil med matpakka

Carl Anton Stenling

#4
Elbilforeningen har vel ikke støttet 2+ som generelt tiltak - kun i verste rushtid der hvor det er store problemer med busskø. Tiltaket kan dermed regnes som en skadebegrensning for å unngå full utelukkelse fra kollektivfeltet.
Jeg kjenner til at Elbilforeningen har arbeidet svært aktivt og offensivt med kollektivfeltsaken.

Ville vært synd hvis få Tesla-eiere blir medlem i Elbilforeningen fremover. Den tøffeste delen av elbilkampen gjelder jo nettopp Tesla som gir så mye grobunn for misunnelse. Det er urimelig dersom øvrige elbileiere skal ta hele belastningen med å lobbe for å opprettholde insentivene.

Denne tråden burde forresten ikke ligge under viktig melding.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Terjer

Sitat fra: Carl Anton Stenling på søndag 29. mars 2015, klokken 01:06

Ville vært synd hvis få Tesla-eiere blir medlem i Elbilforeningen fremover. Den tøffeste delen av elbilkampen gjelder jo nettopp Tesla som gir så mye grobunn for misunnelse. Det er urimelig dersom øvrige elbileiere skal ta hele belastningen med å lobbe for å opprettholde insentivene.

Det må jeg si meg enig i. Elbilforeningen gjør en god jobb for oss alle, også for ikke medlemmer. Å ikke se seg råd til å betale medlemskontingenten når man kjører Tesla er trist, om man har råd men nekter å betale av "prinsipp" da er det ikke trist, da er det tragisk.
VW e-up!
MG4

VigdisA

Elbilforeningen jobber veldig mye mot sentrale myndigheter om dagen og gjør en  god jobb.
Jeg ville trodd de bare hadde gått tom for velkomstpakker hos Tesla enn at det var noe annet.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Sveinung1954

Jeg fikk heller ingen pakke i Bergen da jeg hentet ny bil i går.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Hyperstress

Jeg fikk regning på medlemskap som gikk ut(fra forrige Tesla), sa da at jeg nettopp hadde kjøpt ny Tesla, og medlemskapet ble dermed forlenget med et år. (Fikk ikke velkomstpakke fra foreningen i bilen).
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

rr2000

På min utlevering i går sa de at prosessen var "elektronisifert" slik at det blir færre papirer, vi får en mail om ikke så lenge. De rapporterer sikkert jevnlig om nye kjøpere til Elbilforeningen.
P85D

lurium

#10
Kjøpte TOCN + elbilforeningen pakken. Dette var jo et "kanon tilbud" til Tesla eiere.
Kun 565 så får vi TOCN + 2 år med elbilforeningen (tesla betaler første vistnok).

http://www.tocn.no/index.php/blimedlem/standard-nef/sign-up

bull


Mariusd

Hentet i Bergen for 15 dager siden. De sa da at de ikke hadde fått flere velkomstpakker fra Elbilforeningen og at jeg bare kunne henvende meg dit. Elbilforeningen ga beskjed om å melde meg inn elektronisk, krysse av for forhåndsbetalt og skrive i meldingsfeltet at jeg ikke hadde fått velkomstpakke og ønsket den tilsendt.
Tesla model S 85D siden mars 2015.

eldanz

#13
Sitat fra: VigdisA på søndag 29. mars 2015, klokken 08:56
Elbilforeningen jobber veldig mye mot sentrale myndigheter om dagen og gjør en  god jobb.
Jeg ville trodd de bare hadde gått tom for velkomstpakker hos Tesla enn at det var noe annet.
For alle som kjøper elbil burde det være obligatorisk å melde seg inn i elbilforeningen. Husk foreningen er en av de organisasjoner som har fått myndighetene til å gi fritak for avgifter og andre goder!! :D
Fritak for avgifter er statens bidrag til å fjerne bl.a. CO2 fra veiene!

Stor takk til alle de som har bidratt og gjør det ennå!

Det burde også være obligatorisk for både selgere og kjøpere ev elbil å lese denne boken:
http://elbil.no/elbilforeningen/prosjekter/elbil-pa-norsk#!13_0250___Innmat__ferdig_til_trykkeriet_17

Møt opp på årsmøtet i dag kl 16 på Leangkollen i Asker!
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

lurium

Første jeg gjorde når jeg fikk P85D var å gå for TOCN sin totalpakke som inkluderer elbilforeningen også til rett over 500 pr år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA