Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

LeafSpy dekktrykksvisning

Startet av Carl Anton Stenling, tirsdag 24. mars 2015, klokken 21:34

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

Jeg har LeafSpy Pro og EuroLeaf 2014-modell, men får ikke frem dekktrykkene i appen. Resten fungerer utmerket, men dekktrykk angis som "n/a".

Er det noen andre som får dette til å fungere på EuroLeaf?
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

emil


Trekkoppbil

Jeg lurer på om det var i høst det kom på Leafer med europeisk typegodkjenning.

På USA-modeller har det alltid vært tpms, etter føderale krav fra 2007 som gjelder nye biler. I noen få stater er det også vært krav om tpms om du kjøper ekstra hjulsett.

emil

1. november var fristen for Leaf i Europa. Så er bilen levert første halvdel av 2014  og et lite stykke utover høsten er det stor sansynlighet for at det ikke er sensorer.

En enkel test er jo å redusere dekktrykket i et av dekkene og se hvordan bilen reagerer på det.

tomgri

Leaf Nordic kjøpt ny i slutten av januar med dekktrykkmåler. Jeg får heller ikke opp dekktrykket på leafspy pro.

Og er det bare min leafspy pro som ikke viser all tekst og virker veldig elendig laget?
I innstillinger står det ikke noe tekst om hva de forskjellige tingene er. Jeg bruker Sony Xperia Z3.

emil

#5
Hva slags tekst er det du mangler?

Har ikke oppdatert min app på en stund siden den nå begynner å be om tilgang til ting på telefonen jeg ikke helt ser den trenger. Får vel kikke nærmere på tilgangene den krever en dag jeg gidder.

Carl Anton Stenling

Har selvfølgelig dekktrykksmåler :-)

Utvikleren av appen har svart at dette er en kjent begrensning (dekktrykk og EuroLeaf). Det er en oppdatert utgave av appen på vei om noe tid.

Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

tomgri

Sitat fra: emil på onsdag 25. mars 2015, klokken 08:59
Hva slags tekst er det du mangler?

Har ikke oppdatert min app på en stund siden den nå begynner å be om tilgang til ting på telefonen jeg ikke helt ser den trenger. Får vel kikke nærmere på tilgangene den krever en dag jeg gidder.

Legger ved to screenshots.

skysurfer

Den viser ikke dekktrykk på min heller. (Euroleaf). Det er heller ikke nødvendig med dekk posisjonskalibrering når band bytter dekk på Euroleaf med TPMS.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Silkefot

Sitat fra: tomgri på onsdag 25. mars 2015, klokken 20:21
Sitat fra: emil på onsdag 25. mars 2015, klokken 08:59
Hva slags tekst er det du mangler?

Har ikke oppdatert min app på en stund siden den nå begynner å be om tilgang til ting på telefonen jeg ikke helt ser den trenger. Får vel kikke nærmere på tilgangene den krever en dag jeg gidder.

Legger ved to screenshots.


Prøv å sett LeafSpy til engelsk språk i rullegardinen med kinesiske(?) tegn  ;)
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

tomgri


Carl Anton Stenling

Har hatt litt kommunikasjon med utvikleren av LeafSpy og har prøvd ut en testutgave av neste versjon. I den nye versjonen finnes det en egen avkryssingsboks som brukes for EuroLeaf for å hente ut dekktrykk. Testversjonen ser ut til å være relativt stabil - slik at jeg regner med at det ikke tar alt for lang tid til den nye versjonen frigis.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

skysurfer

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA