Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SC i Spania

Startet av schweitzeren, tirsdag 24. mars 2015, klokken 17:50

« forrige - neste »

EEE

Sitat fra: Jejl på søndag 12. juni 2016, klokken 21:41
Sitat fra: EEE på søndag 12. juni 2016, klokken 21:18
Vi kjører nedover til Alicante i begynnelsen av juli. Jeg har med chademo og lurte på hvordan man betaler hos f.eks Nissan + andre?

Erik

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24973.0.html
Synes tipset i post #10 i denne tråden høres smart ut.

Veldig bra, takk!

Erik

Jejl

Sitat fra: Cirion på mandag 02. mai 2016, klokken 14:26
Sitat fra: GeirHM på fredag 29. april 2016, klokken 10:47
Burgos er også kommet på ladekartet til supercharge.info. De har tydeligvis alt papirarbeidet på plass. Ellers skjønte jeg ikke mye av det den lokale Leaf-sjåføren sa på youtube-videoen du delte Jejl. Dårlig lyd gjorde det ikke bedre.
Ikke mye interresant heller, masse babling om hans store ønske om en tesla og forbruk på Leaf. Når han er på stasjonen funderer han på hvordan stolpene brukes, og hvor man drar "ladekortet" og viser fram hva han bruker til sin leaf.

https://www.youtube.com/watch?v=eW9ThexmCcg
Ny video fra samme fyren. Sier han noe av interesse denne gangen, dere som kan spansk?

GeirHM

Stemmen på videoen (med verdens verste diksjon) sier noe sånt som at Tesla er i gang med de aller siste forberedelsene (retoques) og at den skal være operativ innen en uke. Men det virker mer som noe stemmen gjetter på, enn et estimat på bakgrunn av mottatt informasjon.

Olatho

En uke igjen til jeg veldig gjerne skulle ha lada på den der nå.
Tok det rimelig med ro da jeg så status i april.  NÅ begynner jeg å bli noe mer bekymra...

GeirHM

Det var en som forsøkte å lade på SC Valencia nå. Den er fortsatt ikke i drift. Heldigvis er det jo en destinasjonslader i nærheten.

Den finnes her: http://www.electromaps.com/puntos-de-recarga/7220_hotel-balneario-las-arenas-tesla-dc

EEE

Opplevde at Supercharger streiket i går. Det var kø på de to som er i Nimes, Frankrike og etter en 40 min i kø så er det endelig vår tur. Merker med en gang at ladingen går tregt, og etter 5 min så stopper det. Det var en engelsk mann på lader A og det stopp der også samtidig. På meg virket det som om det gikk "varmt". Ringte inn feil til Tesla og de hadde ikke så mye mer å bidra med enn hva jeg klarte selv. Løsningen for vår del ble IKEA, Montpellier.

Ett ladested som skiller seg negativt ut i forhold til de andre vi har besøkt nedover. vanskelig å finne var det også.

Jejl

#141
SC Valencia er åpen.
Edit:
Nei, det var L´Aldea som var åpnet, som ligger mellom Tarragona og Valencia. Nå begynner det å ligne på noe.

Jejl

Sitat fra: EEE på fredag 01. juli 2016, klokken 17:15
Opplevde at Supercharger streiket i går. Det var kø på de to som er i Nimes, Frankrike og etter en 40 min i kø så er det endelig vår tur. Merker med en gang at ladingen går tregt, og etter 5 min så stopper det. Det var en engelsk mann på lader A og det stopp der også samtidig. På meg virket det som om det gikk "varmt". Ringte inn feil til Tesla og de hadde ikke så mye mer å bidra med enn hva jeg klarte selv. Løsningen for vår del ble IKEA, Montpellier.

Ett ladested som skiller seg negativt ut i forhold til de andre vi har besøkt nedover. vanskelig å finne var det også.

Nimes SC er vel et helt unødvendig stopp uansett? Vi unngikk denne begge ganger fordi jeg regnet på det på forhånd, og det er raskere å heller lade litt ekstra i Narbonne eller Orange og heller kjøre 200km i et strekk.

EEE

Lader på L'Aldea nå :) Det ble ett mindre ladestopp på Chademo i Castellón de la Plana enn planlagt. Kvakk litt da jeg oppdaget at ikke Terragona var neste Superlader. Nimes skal vi unngå denne gangen :)
På vei hjemover forresten.

Erik

Olatho

Sitat fra: EEE på onsdag 06. juli 2016, klokken 15:51
Lader på L'Aldea nå :)

Ut fra kartet ser det ut som det er noe kjøpesenter og sånt rett over veien.  Stemmer det?


/Ola T

EEE

Kikket meg ikke så mye rundt. Laderen stod ved en slags truckstopp som så ut til å være åpen hele døgnet. Godt utvalg i mat og drikke.

Olatho

Var innom der i dag.

God plass, lett å finne, og rett ved motorveien.

Ligger ved en 24/7 kafeteria, med godt utvalg, men rimelig laber kvalitet (men det er da i det minste noe annet enn en bakgård på et hotell).
Tydeligvis et populært sted blant bussjåfører med turistbusser - ellers var det få andre som stoppa der i løpet av de 45 minuttene vi måtte stå (trengte litt å gå på for et par dager i Barcelona før vi drar videre nordover).

Men bortsett fra kafeteriaen er det absolutt ingenting her. Vi sjekka til og med ut de tre store bygningene borte i gata som på Google maps kan se ut som de kan inneholde noe interessant. Det gjør de ikke (med mindre du er interessert i gamle bilvrak eller engroshandel med frukt...).

Jejl

Sitat fra: Jejl på tirsdag 05. juli 2016, klokken 21:53
Sitat fra: EEE på fredag 01. juli 2016, klokken 17:15
Opplevde at Supercharger streiket i går. Det var kø på de to som er i Nimes, Frankrike og etter en 40 min i kø så er det endelig vår tur. Merker med en gang at ladingen går tregt, og etter 5 min så stopper det. Det var en engelsk mann på lader A og det stopp der også samtidig. På meg virket det som om det gikk "varmt". Ringte inn feil til Tesla og de hadde ikke så mye mer å bidra med enn hva jeg klarte selv. Løsningen for vår del ble IKEA, Montpellier.

Ett ladested som skiller seg negativt ut i forhold til de andre vi har besøkt nedover. vanskelig å finne var det også.

Nimes SC er vel et helt unødvendig stopp uansett? Vi unngikk denne begge ganger fordi jeg regnet på det på forhånd, og det er raskere å heller lade litt ekstra i Narbonne eller Orange og heller kjøre 200km i et strekk.
På Tesla sine sider står det at Nimes har 8 staller mens det står 2 på supercharge.info. Er Nimes blitt utvidet ila de siste ukene?

EEE

Ser slik ut.
teslarati.com ligger der også bilde.

Erik

Jejl


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA