Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TT-nett med N-leiar

Startet av sturle, onsdag 25. mars 2015, klokken 14:12

« forrige - neste »

sturle

Eg har fått vite at eg har 230V TT-nett med felles null-leiar og jord inn i huset.  Det må vel vere ein slags hybrid av IT og TN?  Eit slags TN-nett, men med 230V i staden for 400V?  Er dette nyttig på nokon måte?  Kan eg til dømes bruke ein Y-Y-trafo ved opptransformering til 400V, om eg skulle komme over ein slik?  Eg vil tru at ein enkel Y-Y autotransformator er billigare enn ein Y-d-transformator for 230V IT til 400V TN, utan at eg har sjekka prisar.

MadsKB

TT nett har ingen N-leder fram til sikringsskapet ditt, og har 230V spenning mellom fasene akkurat som IT-nett.
Du trenger samme trafo som ved IT-nett for å opptransformere til 400V.
Å bruke "jord" som N-leder kan funke, men er neppe særlig smart.

Forskjellen er at PE (jord) er direkte koblet til nøytralpunktet på trafo, og en jordfeil dermed vil lage en kortslutning, i motsetning til på IT der PE er isolert fra trafo.


Marius Engel

#2
TT-nett med framført nøytralleder er vanlig andre steder i verden, men ulovlig i Norge. Det finnes ikke.

TN 230V er derimot vanlig i Norge, men da er det ikke distribuert PEN leder, men kun en PE leder fra nettet.

sturle

Sitat fra: Marius Engel på lørdag 28. mars 2015, klokken 17:39
TT-nett med framført nøytralleder er vanlig andre steder i verden, men ulovlig i Norge. Det finnes ikke.
Då må eg ha misforstått.  Snakka med nokon frå nett-selskapet som førte fram ein kabel utanfor.

Er autotransformator på TT-nett mogeleg med god jord og balansert last?  Kjem elektrikaren til å godkjenne det?  Ein autotransformator er enklare, lettare, mindre og billigare enn ein d-Y-transformator.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA