Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fikk ikke start (men problemet løst)

Startet av Kjell Leaf, mandag 23. mars 2015, klokken 20:26

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Bilen var ferdig ladet til 80% hjemme i garasjen, jeg koblet laderen fra og skulle starte bilen. Den gikk bare til trinn 2 slik som den gjør om laderen er tilkoblet. Jeg ble med en gang overbevist om at bilen trodde laderen var tilkoblet (noe som var riktig) og bestemte meg for å koble til laderen igjenn for å avslutte på ny. Da jeg koblet til laderen skjedde det ingenting, bremsepedalen virket også litt rar, jeg koblet fra igjen og trykket på knappen som overstyrer timer (ett blått ladelys tentes) og deretter koblet jeg til laderen. Det skjedde ingen verdens ting da heller, og jeg begynte å tvile litt om jeg skulle klare å få start.
Jeg bestemte meg for å prøve å starte lading med mobilappen, da startet den heldigvis å lade. Jeg koblet den fra med en gang ladingen var startet og forsøkte å starte bilen på ny. Da virket heldigvis alt som det skulle.
Det var 79% på batteriet, jeg lurer på hvordan og hvorfor dette skjedde. Var det noe som skjedde når bilen avsluttet ladingen, eller registrerte den ikke at jeg koblet fra ?  Laderen hadde grønt lys og viste ingen feil mens problemet pågikk.
Håper ikke dette gjentar seg.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

e-h

Jeg har klødd meg i huet av to årsaker. Glemme å holde inne bremsen første trykk. Deretter trykke febrilsk uten at bremsen hjelper. Andre gangen var det is i ladeluken slik den ikke gikk helt i lås. Åpne og lukke igjen hjalp.

emil

Hos meg har ladeluke ingen påvirkning på om jeg får startet bilen eller ikke. Går den kun til "trinn 2" holder det normalt sett å holde bremsen inne og trykke en gang til.

Gjør det til en vane å kjøre bremsen i gulvet ved oppstart, kan motvirke ryking i overgang regen/brems som flere her har opplevd.

Kjell Leaf

Sitat fra: emil på mandag 23. mars 2015, klokken 21:45
Hos meg har ladeluke ingen påvirkning på om jeg får startet bilen eller ikke. Går den kun til "trinn 2" holder det normalt sett å holde bremsen inne og trykke en gang til.

Gjør det til en vane å kjøre bremsen i gulvet ved oppstart, kan motvirke ryking i overgang regen/brems som flere her har opplevd.
Det gikk ikke her, ladingen virket jo ikke heller før jeg startet den med mobilen.
Jeg kan også kjøre med ladeluken åpen om jeg vil.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA