Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladelyd, fault or feature

Startet av ZOE, fredag 20. mars 2015, klokken 19:55

« forrige - neste »

ZOE

Jeg diskuterer litt fault eller feature på min zoe med Motor Forum. De mener at det er normalt at bilen lager lyd når den lader, jeg mener at demobilen ikke laget lyd og lurer på om det kan være en feil på min bil. 

Min lager også kraftigere og mer høyfrekvent lyd dersom man lader på høyere effekt (22kw)
Håper de som faktisk har Zoe kan gi noen tilbakemeldinger på sin lyd :-)

har prøvd å filme lyden :-)
22kw https://www.youtube.com/watch?v=stLqljMa7SQ
Men faktisk fjernet youtube det mest tydelige..

abc

Lager lyd. Jo hurtigere den spiser strøm, jo mer lyd. Ganske stille på lave effekter enten som følge av lite tilgjengelig strøm, eller dersom bilen ikke vil ha så mye strøm.

Urs4_2008

Virker som om det er mer lyd jo høyere ladestrøm, ja. Min står i garasjen og lyden er ikke hørbar i noen særlig grad på utsiden.
VW E UP!
Zoe 2018 R90 "Zoe40"
Tesla M3P
Mitsubishi i-miev
Citroen c-zero
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

Waberg

Ja den lager mye lyd. Det er ikke lett å si hvor mye lyd den lager? Men jeg kan si at jeg gruer meg litt til det blir litt varmere å naboen har vinduene åpne (har 3,6) Den er mer stille enn jeg fryktet. Hos forhandleren sto det en bil inne å ladet på 3,6. Merker stor forskjell på inne og ute.
Ladet på 22 i et tomt og helt stille parkeringshus. Da var det ubehagelig å være utenfor bilen.
15 Zoe Intense
99 P106 LiFePO4

ladov

Den lager litt lyd ja men ikke mer enn at den 'drukner' i hverdagsstøy her jeg bor noen mil utenfor Oslo. Mer hørbar om natten men heller ikke da plagsom. *Kanskje* den hadde vært irriterende hvis den sto og ladet 1 meter fra soveromsvinduet men vi har soverommet i andre etasje, hekken på bilen kan ses fra vinduet men snuta står akkurat rundt hjørnet og jeg har aldri hørt den om natta.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA