Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Resultatliste EVS Viking Rally 2009

Startet av Griffel, torsdag 14. mai 2009, klokken 12:30

« forrige - neste »

Griffel

http://www.vikingrally.no/results

Mini rally
1. Arnstein Bugge and Lennart Hellberg, Ford Ranger, 2:24.3
2. Ravn Gundersen, Ford Ranger EV, 2:30.0
3. Robert Kristensen, Vectrix EV bike, 2:30.9

Electric class (550 km)
1. Gunnar Sømåen Birkenfeldt and Andreas Handeland, Tesla Roadster, 4:06.5
2. Tore Skjervheim and Jørgen Ohlson, Think City 2, 4:25.3
3. Svein Teistedal and Tor Heldal, Citroen Saxo EL, 4:26.2

Hydrogen class (750 km)
1. Marlene Engan and Veronica Engan, Quantum HY 10002 Prius, 5:49.8
2. Paolo Marchese and Alessandro Pozzato, Fiat Panda HyTran, 6:05.6
3. Jørn Paus and Torgeir Nakken, Quantum HY 10001 Prius, 8:40.0

Plug-in hybrid class
1. Inge Møller and Even Wiger, Amberjac Prius, 6:10.7
2. Matz Nettby and Tommy Jansson, Amberjac Prius, 28:47.1

Gratulerer
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmo

#1
Jeg syns at 4. plass i MiniRally må få være med også (i all beskjedenhet) ;D
       4. Tom Roy Simenstad (El Rayo) and Jørn Uldalen (Elmo), Think PIV 4, 2:31.4


Forøvrig veldig interessant å legge merke til at en ny-Think tok 2. plassen og en gammel Saxo (riktig nok oppgradert til Litium) tok 3. plassen i hovedrally. De slo altså to Tesla'er ! :o

Th!nk and PSA beats Tesla  ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Gratulerer Svein og Tom Roy + Elmo for en forbausende god resultat.

Neste gang vinner en litium PIV4 Think hvis Gunnar eller Henry kjøre sine biler konvertert av Svein!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

Sitat fra: Elmo på fredag 15. mai 2009, klokken 10:18
Jeg syns at 4. plass i MiniRally må få være med også (i all beskjedenhet) ;D
       4. Tom Roy Simenstad (El Rayo) and Jørn Uldalen (Elmo), Think PIV 4, 2:31.4


Forøvrig veldig interessant å legge merke til at en ny-Think tok 2. plassen og en gammel Saxo (riktig nok oppgradert til Litium) tok 3. plassen i hovedrally. De slo altså to Tesla'er ! :o

Th!nk and PSA beats Tesla  ;D

Gratulerer til dere også.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

ThunderThinken fikk 5 min straff, og hadde ellers havnet på 4 plass på hovedrallyet, forrand 2 Tesla'er.

Ellers kunne ThunderThink'en kjøre med flat pedal hele tiden grunnet god ladekapasitet, mens Tesla måte spare på strømmen de klarte å lade mellom etappene.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Tommy

#6
Synes ikke min 6 plass var så gal den heller..... :D :D :D
Benytter anledningen til å takke Team Baltor 1-2 for husrom og en aldeles fortreffelig frokost.

Takk!
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Baltor

Det er vi som skal takke, det følger mye god underholdning med å ha Revalover i huset :D :D
Jeg er også godt fornøyd med å komme på 5.plass, kun slått av 2x Ranger, 1 Vectrix og den drevne Autoslalomføreren ElRayo.
Partner er som skapt for raske asfaltbaner ;D ;D
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Boogie

#8
Jeg hadde egentlig ikke trodd at Rangeren skulle klart seg så godt.
Den veier tross alt 1,8 tonn!!!

Men at den klarer seg godt ser vi jo av listen   8)

Morro var det, og med litt mer trening tror jeg fint vi kunne kommet under 2 minutter.
Vi hadde en banetid på 2:11
Det var det bare to Teslaer og en "original" Think2 (ikke trimmet) med Øyvind Lunde som klarte.

Kartleseren min Lennart var med i Monaco for to år siden, og han vant da også.

Nå har han invitert meg til å være med neste gang han skal delta i Monaco...
Får begynne å spare til billetten...

Benytter samtidig anledningen til å takke alle som var med i Stavanger for en trivelig tid sammen, og mye morro.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

El rayo

Gratulerer igjen, Boogie og Lennart! Hadde jeg fått kjøre noen runder til hadde jeg garantert klart å ta inn 5 sekunder på dere på gokartbanen.

For de som ikke var med skal det nevnes at minirally besto av flere "øvelser". To-tre transportetapper som skulle gjennomføres på idealtid, asfaltbanekjøring på en gokartbane (bredere enn vanlig landevei) og akselerasjonskonkurranse fra stående start over 201 meter (1/8 mile).

På transportetappene er det codriveren som sikrer en god plassering, da man hverken må komme for tidlig eller for sent til mål, men akkurat på minuttet.

Det er bra tett i toppen; de 8 første i minirally er innenfor et halvt minutt!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Akkurat oppdaget hvorfor Vectrix'en gjorde det så dårlig på slalom etappen på gokart banen.

Jeg hadde redusert luftrykket på dekkene ( med ukjent trykkmåler ) for bedre feste, men endte opp med nifse kjøreegenskaper, og kunne ikke "skrape" svingene. I dag målte jeg trykket, og fant ut at det jeg trodde var 2,5 bar, var 0,2 bar. Det var omtrent bare de stive dekksidene som holdt dekkets form. >:(

Det blir hardere konkurranse fra denne karen neste gang, så legg dere i hardtrening. :D

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Boogie

Hehe, det er greit. Må bare finne en bane å trene på...
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Baltor

Da foreslår jeg at vi som bor i Stavangerområdet låner banen en gang i sommer og lager et treff med innebygd kappkjøring ;D ;D
Også vi andre skal nok klare å knipe inn noen sekunder, så det kan bli tett i toppen ;D
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA