Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

Dennis


erlanddf

2014 P85+

erlanddf

Det var 2.5.36. Har ikke kjørt bilen eller trykket rundt i menyene. Er vel sikkert små(ingen) forskjeller.
2014 P85+

Dennis

Release Notes er lik som før så er nok bare mindre bug fikses.

Teslanewbie

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 14. august 2015, klokken 09:22
Release Notes er lik som før så er nok bare mindre bug fikses.

Og mulige små effektendringer?? Noen som måler 0-100 tider før og etter oppdatering?

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mogu

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. august 2015, klokken 10:46
Sitat fra: Cookie Monster på fredag 14. august 2015, klokken 09:22
Release Notes er lik som før så er nok bare mindre bug fikses.

Og mulige små effektendringer?? Noen som måler 0-100 tider før og etter oppdatering?

Det må være slitsomt å bli så paranoid hver gang det kommer en ny oppdatering :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Teslanewbie

#756
Sitat fra: mogu på fredag 14. august 2015, klokken 10:51
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. august 2015, klokken 10:46
Sitat fra: Cookie Monster på fredag 14. august 2015, klokken 09:22
Release Notes er lik som før så er nok bare mindre bug fikses.

Og mulige små effektendringer?? Noen som måler 0-100 tider før og etter oppdatering?




Det må være slitsomt å bli så paranoid hver gang det kommer en ny oppdatering :)



argumentum ad hominem er aldri lurt , det viser at :

1) man er veldig frustrert
2) man har gått tom for argument som støtter ens sak eller som motbeviser det den andre hevder..  ;D ;D

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mogu

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. august 2015, klokken 11:00
Sitat fra: mogu på fredag 14. august 2015, klokken 10:51
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. august 2015, klokken 10:46
Sitat fra: Cookie Monster på fredag 14. august 2015, klokken 09:22
Release Notes er lik som før så er nok bare mindre bug fikses.

Og mulige små effektendringer?? Noen som måler 0-100 tider før og etter oppdatering?




Det må være slitsomt å bli så paranoid hver gang det kommer en ny oppdatering :)



argumentum ad hommis er aldri lurt , det viser at :

1) man er veldig frustrert
2) man har gått tom for argument som støtter ens sak eller som motbeviser det den andre hevder..  ;D ;D

Jeg regner med at du mener ad hominem, men uavhengig av det var ikke dette ment som et personangrep av noen sort. Jeg mener bare at når du uansett "må" oppdatere, og det er ingen grunn til at det skal komme noen effektbegrensninger, det sies ikke i release notes, og heller ingen andre som melder om det, så må det være veldig slitsomt med en såpass paranoid tankegang at man allikevel kvier seg for å oppdatere i frykt for at det ligger noen skjulte begrensninger i oppdateringen.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Teslanewbie

#758
jepp.. gikk litt kjapt der.. Ad Hominem skal det være..

Ellers ser jeg at leder for den danske teslaklubben beskriver at P85D ikke er like rask som ved leveringen i mars.
Det kommer stadig justeringer på DU i oppdateringene, jeg kan til tider føle forandringer og jeg og flere følte også en forbedring i akselerasjon fra V5 til V6 .. etc.

Tesla er dessverre ikke helt åpen med hva de foretar seg av justeringer på bilen..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mogu

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. august 2015, klokken 11:46
jepp.. gikk litt kjapt der.. Ad Hominem skal det være..

Ellers ser jeg at leder for den danske teslaklubben beskriver at P85D ikke er like rask som ved leveringen i mars.
Det kommer stadig justeringer på DU i oppdateringene, jeg kan til tider føle forandringer og jeg og flere følte også en forbedring i akselerasjon fra V5 til V6 .. etc.

Tesla er dessverre ikke helt åpen med hva de foretar seg av justeringer på bilen..

Men du må uansett oppdatere bilen din(gitt at du ikke har ønsker om å holde bilen unna alle nye funksjoner som kommer). Og om Tesla endrer oppførselen på motorresponsen så regner jeg med at dette ikke er noe som de gjør for moro skyld, men heller er for å sørge for at bilen til en hver tid fungerer best mulig. Poenget mitt var derfor at du ikke bør bekjymre deg sånn, for om det faktisk kommer en oppdatering som endrer motorresponsen så er dette noe som er gjort for at bilen din skal vare lenger enn det den ellers ville gjort.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Teslanewbie

#760
Sitat fra: mogu på fredag 14. august 2015, klokken 12:46
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. august 2015, klokken 11:46
jepp.. gikk litt kjapt der.. Ad Hominem skal det være..

Ellers ser jeg at leder for den danske teslaklubben beskriver at P85D ikke er like rask som ved leveringen i mars.
Det kommer stadig justeringer på DU i oppdateringene, jeg kan til tider føle forandringer og jeg og flere følte også en forbedring i akselerasjon fra V5 til V6 .. etc.

Tesla er dessverre ikke helt åpen med hva de foretar seg av justeringer på bilen..

Men du må uansett oppdatere bilen din(gitt at du ikke har ønsker om å holde bilen unna alle nye funksjoner som kommer). Og om Tesla endrer oppførselen på motorresponsen så regner jeg med at dette ikke er noe som de gjør for moro skyld, men heller er for å sørge for at bilen til en hver tid fungerer best mulig. Poenget mitt var derfor at du ikke bør bekjymre deg sånn, for om det faktisk kommer en oppdatering som endrer motorresponsen så er dette noe som er gjort for at bilen din skal vare lenger enn det den ellers ville gjort.

Da var katta ut av sekka :

håper vi får klarhet i hva som skjer :

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22994.0.html



1.March 2015 – Vehicles delivered with 6.1 – 2.2.200 – Battery output 410 kW++ , 0-100 km/h in 3.4 sec – this has been verified by measurement (See videos in what is Insane" and notice the kWatt meter).
2.April 2015 – Upgrade to 2.4.68 – 410 kW++ battery output, accelleration time improves to 3.3 sec (and even below) and top speed upgraded to 250 kph.
3.End April 2015 – Performance suddenly drops – max output now at about 410 kW and accelleration time increases to above 3.8 sec. (See Bjørn's videos in what is Insane" and notice the kWatt meter).
4.Mid May – A few owners contact Tesla Motors, reporting limited performance.
5.End May – Tesla Motors DK order test equipment from Tesla Motors HQ
6.Start June – Tesla Motors DK test vehicles – awaits response from engineering – response was: "Everything works as designed and without any errors" (Note: it could be limited power by design!)


mer her http://teslaforum.dk/p85d/performance-history/
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

nortrahof

... Så var feilene tilbake etter å ha lastet 2.5.36.
Bilen er rød i stedet for sølv - men denne gang bare i det lille displayet (på 2 steder). Dette ga seg etter et par "startforsøk".
Bilen påstår hardnakket at den heter "Founder" i stedet for "85D" i startdisplayet.
Irriterende at man må be TM om ny "patch" etter hver oppgradering. Med en såpass enkel måte å oppdatere på, så er vel heller kvalitetssikring av SW dårligere enn for andre fabrikker der man må kalle inn bilene for oppdatering?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Teslanewbie

Sitat fra: nortrahof på onsdag 19. august 2015, klokken 18:41
... Så var feilene tilbake etter å ha lastet 2.5.36.
Bilen er rød i stedet for sølv - men denne gang bare i det lille displayet (på 2 steder). Dette ga seg etter et par "startforsøk".
Bilen påstår hardnakket at den heter "Founder" i stedet for "85D" i startdisplayet.
Irriterende at man må be TM om ny "patch" etter hver oppgradering. Med en såpass enkel måte å oppdatere på, så er vel heller kvalitetssikring av SW dårligere enn for andre fabrikker der man må kalle inn bilene for oppdatering?

Har du fått en recycled tesla ? :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

felix

Det fikser bug i aircondition og ved lading som noen fikk etter forrige oppdatering.

LA-Thing

#764
Mangler fortsatt en knapp....
Drammen, Tesla Model S #2510

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA