Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: o.b.lix på søndag 09. august 2015, klokken 16:34
Nevnte Tesla OG ANDRE ELBILER. For at de har noen svakheter som ikke fossilbil har.

Det spiller forsåvidt ingen rolle, det er bare Norge som har slike ekstreme fordeler, og din påstand er at de får økonomisk støtte for og utvikle teknologi, ny teknologi? Det er jo en helt merkverdig slutning av noe Norge har valgt og satse på for og få ned det totale CO2 utslippet.

o.b.lix

Nei bilkjøpere får kompensasjon slik at de kjøper biler som er bedre for miljøet, men verre på rekkevidde og ladetid og andre ulemper.

Når mange nok vil ha elbil, blir det nok flere som lager gode elbiler.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

cirys1

Sitat fra: o.b.lix på søndag 09. august 2015, klokken 16:43
Nei bilkjøpere får kompensasjon slik at de kjøper biler som er bedre for miljøet, men verre på rekkevidde og ladetid og andre ulemper.

Når mange nok vil ha elbil, blir det nok flere som lager gode elbiler.

Oja.. Hva skjedde påstanden om at de skulle utvikle ny teknologi, eller "Så kan man være fornærmet for at DU eller festet ikke var så solid som man skulle ønske, og det er risiko ved ny teknologi - og det er nettopp derfor Tesla og elbiler har en ekstrem offentlig drahjelp rent økonomisk for å kompensere."

Tuxedo

Sitat fra: cirys1 på søndag 09. august 2015, klokken 16:39
Sitat fra: o.b.lix på søndag 09. august 2015, klokken 16:34
Nevnte Tesla OG ANDRE ELBILER. For at de har noen svakheter som ikke fossilbil har.

Det spiller forsåvidt ingen rolle, det er bare Norge som har slike ekstreme fordeler, og din påstand er at de får økonomisk støtte for og utvikle teknologi, ny teknologi? Det er jo en helt merkverdig slutning av noe Norge har valgt og satse på for og få ned det totale CO2 utslippet.
Det er nok ikke så mye CO2-utslippet som ligger bak her.  Disse (ekstreme) fordelene ble i hovedsak innført for å berge Think fra konkurs, alstå god gammeldags norsk industripolitikk.  Uten at det hjalp på akkurat den saken.

nortrahof

Sitat fra: nortrahof på søndag 09. august 2015, klokken 15:04
Jeg installerte 2.5.21 i dag og oppdaget at bilen hadde skiftet navn. Nå heter den ikke bare "Model S" lenger  - men har fått tilleggsnavnet "Founder".
Noe annet jeg merket, var at bilen hadde skiftet farge (i displayet) fra sølvgrå til rød.
- Kan jeg ha fått feil SW?

Det ser ut til at TM har fått seg "en nøtt å knekke"?
Tok kontakt med service for å finne ut hva som har skjedd - og om bilen min var forsøkt "hacked" - eller fått feil SW-oppdatering. Dette tok de alvorlig.
Når de leser av SW mener de at det skal stå "85D" der det nå står "Founder". - At bilen skiftet farge en stund, har de ingen forklaring på. De var inne på tanken ar rød var en default-verdi og "riktig" farge var ikke "rullet på plass" etter oppgradering?
Her er det tydeligvis "noe ugreie" de må forske videre på!
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Dennis

Mange som har opplevd den feilen, bare en liten bug ;) Hjelper vel å ta en reboot av bilen eller bare vente litt.

jazzwheel

Fikk 2.4.251 for et par dager siden og likevel kom det en ny update nå, det har ikke skjedd meg før.

I går kjørte jeg med masse ting i bilen og måtte legge ned setene bak. Det endte med at jeg kjørte rundt med konstant alarm om at varene bak ikke hadde på seg sikkerhetsbelte. Er dette et kjent problem? Virker helt merkelig at alarmen skal løse ut når setene er nede...

erlanddf

La du inn den nye versjonen? Er spent på versjonsnummer. :)
2014 P85+

Muffinman

Har hatt 2.5.21 en god stund på min. Det er vel den som er kommet til jazzwheel også tenker jeg.

erlanddf

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 11. august 2015, klokken 18:34
Har hatt 2.5.21 en god stund på min. Det er vel den som er kommet til jazzwheel også tenker jeg.
Ja, er nok det. Finleste ikke, så det ser da ut til at han har fått 2.4.251 veldig sent.
2014 P85+

tonl

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 11. august 2015, klokken 16:35
Fikk 2.4.251 for et par dager siden og likevel kom det en ny update nå, det har ikke skjedd meg før.

I går kjørte jeg med masse ting i bilen og måtte legge ned setene bak. Det endte med at jeg kjørte rundt med konstant alarm om at varene bak ikke hadde på seg sikkerhetsbelte. Er dette et kjent problem? Virker helt merkelig at alarmen skal løse ut når setene er nede...

Alarmen utløste ikke fordi setene var nede. Men det var nok tyngden fra varen og setene som presset mot sitteputen. Da tror bilen at det sitter noen bak der uten å ha på beltet. Denne varslingen har det vært siden dag en.

jazzwheel

Siden sykkelen som lå der neppe veier mer enn 10kg så tror jeg faktisk det var fordi setene var nede. De veier vel fort mer enn sykkelen. Det er litt snodig at den ikke kan skrus av, det er ikke akkurat lett å feste beltene når setene er nede og man skal ha ting rundt omkring baki der.

Trond.Strom

Jeg likte 2.4.251 TACC bedre enn 2.5.21

I 251 hadde den vesentlig lengre tid før den gikk i hold ved stopp noe som fungerte utmerket i køer som står en del stille.

Nå er den tilbake til 1 sec? eller deromkring og ikke lengre like praktisk i køkjøring

nortrahof

Sitat fra: nortrahof på tirsdag 11. august 2015, klokken 12:40
Sitat fra: nortrahof på søndag 09. august 2015, klokken 15:04
Jeg installerte 2.5.21 i dag og oppdaget at bilen hadde skiftet navn. Nå heter den ikke bare "Model S" lenger  - men har fått tilleggsnavnet "Founder".
Noe annet jeg merket, var at bilen hadde skiftet farge (i displayet) fra sølvgrå til rød.
- Kan jeg ha fått feil SW?

Det ser ut til at TM har fått seg "en nøtt å knekke"?
Tok kontakt med service for å finne ut hva som har skjedd - og om bilen min var forsøkt "hacked" - eller fått feil SW-oppdatering. Dette tok de alvorlig.
Når de leser av SW mener de at det skal stå "85D" der det nå står "Founder". - At bilen skiftet farge en stund, har de ingen forklaring på. De var inne på tanken ar rød var en default-verdi og "riktig" farge var ikke "rullet på plass" etter oppgradering?
Her er det tydeligvis "noe ugreie" de må forske videre på!

Nå har TM løst "nøtten" - og bilen heter igjen "85D" og ikke "Founder". Jeg fikk beskjed i dag om å sjekke.
Ingen ny nedlasting nødvendig.
Fikk ingen forklaring på hva som hadde skjedd. - Tror at han som ringte meg ikke visste noe mer?
Om TM har rettet opp i andre feil samtidig som jeg ikke hadde funnet, vet jeg ikke.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

plvr

Sitat fra: Trond.Strom på onsdag 12. august 2015, klokken 10:23
Nå er den tilbake til 1 sec? eller deromkring og ikke lengre like praktisk i køkjøring

Har merket det samme. Annoying.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA