Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

Hyperstress

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 06. august 2015, klokken 00:19
Sa han noen om filholder og selvparkering kommer før? 7.0 er vel større endringer av gui osv.

Håper virkelig at filholder og selvparkering kommer før 1-2 måneder. 1-2 Tesla måneder er jo fort et halvt år.
Og han skrev jo snart på twitter her om dagen. Tesla snart er 2 uker til 1 måned.

Det var "autopilot" (filholder) han pratet om da han sa 1-2 mnd etter 15. aug.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Bonefish

Oppdatering som kom i går feilet ved installasjon i dag. Fikk opp at bilen trengte en software update og at jeg måtte kontakte Tesla Service. Fikk rebotet hovedskjermen og installert på nytt. Ser ut som det kom innebygget superlader med den siste updaten ;D
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Teslanewbie

Tesla burde opplyse mer inngående hva de ulike oppdateringene gjør .

Og hvis de tukler med motoreffekten så burde det ha vært opplysningsplikt  !

Leste her at flere p85d eiere oppfatter bilen som mindre kjapp og noen har ikke klart å reprodusere tidligere aksellerasjonstider..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Elektra

Sitat fra: Bonefish på torsdag 06. august 2015, klokken 07:51
Ser ut som det kom innebygget superlader med den siste updaten ;D

Superlader inkludert :-)

o.b.lix

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 06. august 2015, klokken 08:25
Leste her at flere p85d eiere oppfatter bilen som mindre kjapp og noen har ikke klart å reprodusere tidligere aksellerasjonstider..

Det skyldes at de har vendt seg til bilen, ikke at den har mindre effekt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Teslanewbie

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 06. august 2015, klokken 10:02
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 06. august 2015, klokken 08:25
Leste her at flere p85d eiere oppfatter bilen som mindre kjapp og noen har ikke klart å reprodusere tidligere aksellerasjonstider..

Det skyldes at de har vendt seg til bilen, ikke at den har mindre effekt.

De har klart å bende tiden også da?
Hvorfor har aksellerasjontidene økt ifølge noen?

se her :
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22766.msg384497.html#msg384497
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22766.msg384513.html#msg384513

Sitat
Sv: Effekt på Model S og generelt diskusjon om ytelse
« Svar #21 på: Mandag 03. August 2015, klokken 21:30 »
Sitat

Jeg målte ikke min som ny, men en af mine teslabudddies gjorde. Han var lige under 3,2 sekunder og til sammenligning ligger han nu også på 3,8 - 4,1 sekund.

Vi fik begge biler i marts, og der skete noget lige omkring tidspunktet for opdatering i april. Jeg fejlmeldte det i første omgang tilbage i maj, så blev det en smule bedre med .239 opdateringen, og så gået lidt ned igen.

Bilen har været testet og svaret fra tesla - mundtligt - var at den var der næsten men ikke helt. De har siden ændret holdning og nu 'virker bilen som designet og uden fejl'. Men den leverer ikke

P85 (Signature 419), P85D
Webmaster: www.teslaforum.dk
Tesla experience: +100.000 km 



Vi med P85 har opplevt dette tidligere da effekten ble SW redusert grunnet DU problemer. Tesla innrømmet senere at de hadde "endret" litt på effektkurven.. Senere endret de tilbake og Bilen er nå nesten slik den var da den ble lansert ?

Eller senker de effekten når nye modeller skall ut slik at den nye fremstår som sterkere/råere ved tester etc???

Når P85D kom ble P85 daffere , nå kommer P90DL , blir da P85D daffere ? :-) :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

o.b.lix

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 06. august 2015, klokken 10:06

Eller senker de effekten når nye modeller skall ut slik at den nye fremstår som sterkere/råere ved tester etc???

Når P85D kom ble P85 daffere , nå kommer P90DL , blir da P85D daffere ? :-) :-)

Enda flere melder om ingen målbar forskjell - men hva tror folk at software update gjør - endrer ingenting?
Dersom det viser seg at momentkurven må forskyves noe for å unngå havari, så må det da være fantastisk at dette skjer mens man sover og bilen står i garasjen?

Så kan man være fornærmet for at DU eller festet ikke var så solid som man skulle ønske, og det er risiko ved ny teknologi - og det er nettopp derfor Tesla og elbiler har en ekstrem offentlig drahjelp rent økonomisk for å kompensere.

Eller så kan man kjøpe traust og trygg teknologi som f.eks. volvo http://e24.no/bil/volvo-tilbakekaller-600-biler-i-norge/23500892
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Brede

"Snart" for 6.0 endte vel med 7-8 måneder?  :-\

Hord

Om TMC changelog'en er korrekt så har vi nå en bekymring mindre før DefCon:

- August 1, 2015 (2.5.21)
- Fixes August 2015 DefCon Model S vulnerability hack(s)

http://www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Model+S+software+firmware+changelog

nortrahof

Jeg installerte 2.5.21 i dag og oppdaget at bilen hadde skiftet navn. Nå heter den ikke bare "Model S" lenger  - men har fått tilleggsnavnet "Founder".
Noe annet jeg merket, var at bilen hadde skiftet farge (i displayet) fra sølvgrå til rød.
- Kan jeg ha fått feil SW?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Muffinman


nortrahof

Da jeg kom ut for å ta bilde, hadde bilen igjen skiftet farge til det den har, nemlig sølvgrå - men det står fremdeles "Founder" i displayet.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

cirys1

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 06. august 2015, klokken 10:26
Så kan man være fornærmet for at DU eller festet ikke var så solid som man skulle ønske, og det er risiko ved ny teknologi - og det er nettopp derfor Tesla og elbiler har en ekstrem offentlig drahjelp rent økonomisk for å kompensere.

Merkelig konklusjon...

Norge er nesten det eneste landet i verden som har kraftig "drahjelp", noen andre land har en en skattefordel eller en liten kompensasjon, men på langt nær i nærheten av det Norge gir.
Visst du tror at norske politikere sin intuisjon var og hjelpe Tesla med sine problemer så tar du veldig feil.


Hodetelefoner

Slutt å dra alle tråder OT. Alle fikk med seg 4.9billioner i støtte.

"Founder" øker bare verdien på bilen 8)

o.b.lix

Sitat fra: cirys1 på søndag 09. august 2015, klokken 15:31
Visst du tror at norske politikere sin intuisjon var og hjelpe Tesla med sine problemer så tar du veldig feil.
Nevnte Tesla OG ANDRE ELBILER. For at de har noen svakheter som ikke fossilbil har.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA