Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

Bjørn Tore Vibeto

Hvis du aktiverer cruisecontrol mens du ligger i saktegående kø under 30 km/t., så stiller den CC på 30 km/t. Men den vil avpasse farten med en gang og øke til 30 km/t. når køen går fort nok.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

cirys1

Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på fredag 24. juli 2015, klokken 18:16
Hvis du aktiverer cruisecontrol mens du ligger i saktegående kø under 30 km/t., så stiller den CC på 30 km/t. Men den vil avpasse farten med en gang og øke til 30 km/t. når køen går fort nok.

Men er dette noe nytt, mener jeg har prøvd og aktivere den i lav hastighet før uten at det har gått..?
Kom borti den ved en feil(Prøvde og blinke med den lol..) i en rundkjøring, lav hastighet og den dro av gårde..  :P

Bjørn Tore Vibeto

Sitat fra: cirys1 på fredag 24. juli 2015, klokken 21:33
Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på fredag 24. juli 2015, klokken 18:16
Hvis du aktiverer cruisecontrol mens du ligger i saktegående kø under 30 km/t., så stiller den CC på 30 km/t. Men den vil avpasse farten med en gang og øke til 30 km/t. når køen går fort nok.

Men er dette noe nytt, mener jeg har prøvd og aktivere den i lav hastighet før uten at det har gått..?
Kom borti den ved en feil(Prøvde og blinke med den lol..) i en rundkjøring, lav hastighet og den dro av gårde..  :P

Det vet jeg desverre ikke, har ikke hatt Tesla lenger en noen måmeder. Om den var slik i fra jeg kjøpte den, er ikke sikker. Men jeg tror det.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

aness

Sitat fra: cirys1 på fredag 24. juli 2015, klokken 21:33
Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på fredag 24. juli 2015, klokken 18:16
Hvis du aktiverer cruisecontrol mens du ligger i saktegående kø under 30 km/t., så stiller den CC på 30 km/t. Men den vil avpasse farten med en gang og øke til 30 km/t. når køen går fort nok.

Men er dette noe nytt, mener jeg har prøvd og aktivere den i lav hastighet før uten at det har gått..?
Kom borti den ved en feil(Prøvde og blinke med den lol..) i en rundkjøring, lav hastighet og den dro av gårde..  :P

Den har vært slik siden de aktiverte TACC, men som andre har sagt, kun hvis du har noen foran deg under 30km/t. Og de kan godt være langt foran også..

VL

Ser lade luken min har begynt å henge seg opp. Må trykke 100000 ganger på knappen i bilen/holde inne nøkkelen eller trykke på selve kabelen. Dette har plutselig skjedd uten at jeg har oppdatert....

Så når vi først snakker om CC. Er det noen mulighet for å stille den inn til å følge fart etter skiltene den leser? Blir litt "slit " i lengden å stille opp og ned på spaken etter alle fartsgrense byttene!
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Dennis

Kan holde spaken mot deg i ca 3 sek så går den automatisk til fartsgrensen hvis du har ACC.

Kan også holdes mot før du kommer til skiltene så går den automatisk til ny fartsgrense når kamera har lest skiltet.

VL

@CM:

Takk for det :-)

Må den holdes mot meg for hver gang det er ny fartsgrense da? Eller holder det med den ene gangen, så følger den skiltene så lenge ACC er aktivert? :-)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Dennis

Må gjøres hver gang man kommer til ny fartsgrense. Håper det etterhvert i nyere FW blir slik at man kan velge at den gjør det automatisk :)

o.b.lix

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 25. juli 2015, klokken 19:53
Håper det etterhvert i nyere FW blir slik at man kan velge at den gjør det automatisk :)

Dette er en del av den berømte ver 7.0 som snart kommer.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

VL

Høres veldig bra ut, om det kommer i den nye oppdateringen :-) ;D
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

MRT

Fikk melding om ny softwareoppdatering idag - noen som vet hva siste oppdatering dreier seg om ?

plvr

Med all sannsynlighet bare en ny build, dvs ingen endret funksjonalitet
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

HKS

Regner med at noen av fiksene som har blitt pushet ut i det siste er i forbindelse med hva som kommer til å bli presentert på hacker-konferansen Defcon i Las Vegas om noen dager.

Etter hva jeg har lest så er det funnet flere "exploits" i Model S, og da er jo god PR å kunne vise til at det nå er fikset og pushet ut til alle eiere.
Tesla Model 3 Long Range

satheesh.net

Sitat fra: HKS på mandag 03. august 2015, klokken 22:23
Regner med at noen av fiksene som har blitt pushet ut i det siste er i forbindelse med hva som kommer til å bli presentert på hacker-konferansen Defcon i Las Vegas om noen dager.

Etter hva jeg har lest så er det funnet flere "exploits" i Model S, og da er jo god PR å kunne vise til at det nå er fikset og pushet ut til alle eiere.

+1 What he said ...

Undertegnede

Har en  update tilgjengelig nå. Har .251 fra før så er nok bare .253 men er jo lov å håpe på 7.0!

Installeres senere i dag :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA