Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

TimboDuck

Sitat fra: cairnz på fredag 10. juli 2015, klokken 15:15
Jo den er der når bilen ikke er i Car Off.
Den har i alle fall vært der hos meg tidligere.

Ok, da glemmer vi det. Tror (håper) alltid det er nye ting å se ved hver ny versjon.

Har også fått liv i luka igjen ved å tvinge den opp og så knukke en del på magneten. Men rart da den har fungert uten problemer flere ganger om dagen hele veien nedover Europa. oh well...  ???
Sølv P85D, bygget Feb'15

VL

Noen som vet om bilen noen gang vil få 4g signal? Har den innebygget mottakere for slikt tror dere? Visst ikke, er dette noe som vil være mulig med en oppdatering i fremtiden?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

joda

TMS 85D

VL

Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

ElectroShock

Installerte 250 idag. La merke til at ryggekameraet har blitt mye mer fisheye. Ser til og med N'en med blå bakgrunn på nummerskiltet!

Bjørn Tore Vibeto

Det må være et synsbedrag, du kan ikke gjøre en linse mer "fisheye" ved hjelp av software. Tror nok at du forsøker å innbille deg dette. Linsen er som den er, uavhenging av som skjer med software.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

Muffinman

Linsen er som den er, men man kan justere med software etter samme prinsippet som digital zoom. Skal man få med mer i bildet betinger det at optikken ikke var utnyttet optimalt i utgangspunktet. Stiller meg tvilende, men tar et bilde av skjermen nå til sammenligning senere i tilfelle det blir endring.

ElectroShock

Det er ihvertfall mye mer sorte felter øverst på sidene. Det kan kanskje tyde på at de har tar med mye mer av bildet nå. Tenkte først at det var noe feil, at kameraet hadde kommet ut av stilling eller noe sånt.

jog

Sitat fra: TimboDuck på fredag 10. juli 2015, klokken 14:59
Fikk pushet .250 i går over 3G i Frankrike utrolig nok og installerte i natt.

Imorges når jeg skulle lade på superlader i Champagne, med 15% batteri igjen, gikk ikke ladeluken opp uansett hvilke knapper jeg trykket. Jeg hørte magneten klikke og bilen gå til Car off (som kanskje er nytt?) men ingen åpning.

Tilslutt fikk jeg den opp ved å dra i lokket med neglen mens jeg åpnet den med fjernkontrollen, så nå har jeg ihvertfall fullt batteri, så får vi bare se.

Eneste endring jeg ser hittil, tror jeg, er at det er blitt tydligere at ladeluken er åpen, symbolisert med en gul pil på bildet av bilen. Kan ikke husket å ha sett det før.

På min nye 85D har jeg problemer med å åpne lade luken slik du beskriver, men problemet er litt varierene så litt vanskelig å si hva dette problemet er, har ikke hatt dette tidligere med min P85. 
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Øggen

Hadde jeg også på tidlegere biler i begynnelsen. Ta en teipbit og sett den på på halve magneten. Da får ikke vannet samme kapilær virkning.

Tyldums

Irriterer med over at Rdio logger seg av daglig. Er dette fikset i .250?

Camiri

Jeg har også hatt problem med at ladeluken ikke åpnet seg, og måtte hjelpe med et kredittkort. Det skjedde i Italia og Frankrike med temperaturer over 30 grader, men når jeg reiste nordover og temperaturen sank så forsvant dette problemet. Magnet styrke blir svekket av høyere temperatur, og jeg tror at dette er problemet, dvs at elektro-magneten blir relativt mer svakere enn den permanente magneten når temperaturen øker.

mr.rs4

Sitat fra: Muffinman på lørdag 11. juli 2015, klokken 17:27
Linsen er som den er, men man kan justere med software etter samme prinsippet som digital zoom. Skal man få med mer i bildet betinger det at optikken ikke var utnyttet optimalt i utgangspunktet. Stiller meg tvilende, men tar et bilde av skjermen nå til sammenligning senere i tilfelle det blir endring.
Det skal bli intressangt :-)
Ser frem til bilde forrandringer  ;D
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

TMX

Jeg oppgraderte til 6.2 nå nettopp.
Jeg er usikker på om oppgraderingen ble helt fullført fordi det stod en feilmelding om at oppgradering trengs etter at den var ferdig. Denne feilmeldingen ble borte. Men nå får jeg ikke startet AC, noen andre som har opplevd dette?
Jeg kan gå inn og manuelt sette opp vifte hastigheten på AC, men viften startet ikke i det hele tatt. Det står heller ikke temperatur i displayet, kun ---C.
Jeg har forsøkt å restarte med knappene på rattet flere ganger, men det hjelper ikke.
Noen forslag?

cairnz

Sitat fra: TMX på lørdag 11. juli 2015, klokken 22:06
Jeg oppgraderte til 6.2 nå nettopp.
Jeg er usikker på om oppgraderingen ble helt fullført fordi det stod en feilmelding om at oppgradering trengs etter at den var ferdig. Denne feilmeldingen ble borte. Men nå får jeg ikke startet AC, noen andre som har opplevd dette?
Jeg kan gå inn og manuelt sette opp vifte hastigheten på AC, men viften startet ikke i det hele tatt. Det står heller ikke temperatur i displayet, kun ---C.
Jeg har forsøkt å restarte med knappene på rattet flere ganger, men det hjelper ikke.
Noen forslag?
Da åpner du manualen, finner roadside assistance, grønt nummer, 800 11 093 tror jeg, ring, velg 3, teknisk support, ha VIN (siste 5 sifre) klar (trykk på T-en øverst i midten) - forklar issue, og de kan sjekke mer enn du kan via skjermene.
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA