Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: Muffinman på mandag 27. april 2015, klokken 14:11
Gjort en ny test med 25A lading med UMC og blått adapter. Denne gangen lot jeg bilen lade seg ferdig til 75% på 25A, og startet deretter forvarming. Da trakk den 32A fra veggen i følge Visible Tesla. Med andre ord, det er sannsynlig at de samme kondisjonene som tidligere trigget tilbakestilling til 16A lading, i 6.2 trigger oppjustering til 32A.
Du har vel etterhvert hatt alle tenkelige varianter av at instillinger for maks strømtrekk kludres til. Siden så og si ingen andre melder om slike problemer, så må nesten dette være en feil med bilen din, og ikke et FW6.2 problem.
Dersom jeg skulle skyte fra hofta, så tipper jeg du var en dårlig GPS mottager eller antenne, evt noe som scrambler disse signalene der du opplever problemene. Mangler bilen possisjonen, så vil den heller ikke finne igjen instillingene for lapepunktene dine.

Muffinman

#421
Hvorfor fungerer det da på samtlige ladepunkter unntatt de to hvor det lades med 25A? Alle 32A punkter fungerer, alle 16A via blått adapter, alt på rød adapter og jeg har til og med testet type 2 kabelen for moro skyld noen ganger. Også her huskes innstillingene. Hammerstabilt, alltid.

Skal prøve med 20A i morgen og se om det gjør noen forskjell. Det virket for den andre karen som slet med dette her på forumet. Så fort han skrudde opp til 21-22A var det i gang igjen. Mulig han opplevde det kun ved start fra android app, husker ikke helt.

Feilen med at bilen gikk tilbake til 16A på 25A punktene ved nevnte omstendigheter ble introdusert med en softwareoppdatering på sensommeren i fjor. At den begynte å justere seg opp oppstod samtidig med at 6.2 ble lagt inn.

skyfawn

Jeg hadde samme problem i garasjen min med 32A blått adapter. Har kun en 25A sikring til kursen og satt den til 25A første gangen. Når jeg satt den til lading neste gang var den tilbake på 32A, har kun ladet fra den kursen 2 ganger (lader vanligvis på jobben) men kan forsøke igjen i morgen og se om den har hoppet opp på 32A igjen..

Tor med Leifen

Ok, dette gjør vår bil også. Flere ganger den har hoppet opp til 32A når "forrige" lading var satt til 16A på samme lokasjon. Sjekker på skjermen hvilken strøm den setter seg på og skrur ned hvis det er behov for det. Sikringen legger ikke ut momentant ved for høyt trekk. Er det ikke naturlig at bilen prøver å trekke så mye som mulig, med mindre den får beskjed om noe annet? ;D

At strømtrekket øker over angitt ladestrøm når klimaanlegget blir slått på, det er en annen sak og antagelig en feil. Fungerer ikke slik på vår bil.

Muffinman

Fikk egentlig ikke testet dette i dag da jeg skal langt i kveld og må lade på 25A hele dagen, men sannelig ble det ikke et strømbrudd. Og bilen gjenopptok ladingen på 32A (Tesla, da skulle det ligge en event i loggen på bilen om dere er interessert  :) ).

Rekker ikke å løpe ut og justere ned før om en stund. Det er krussikringer, så det holder vel litt før de ryker.

Sandvika

Fikk akkurat update available på app`en. Har allerede fått to versjoner av 6.2 tidligere.
(85d)

mr.rs4

Er v6.2(2.4.153) siste FW nå?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Sandvika

Sitat fra: mr.rs4 på tirsdag 28. april 2015, klokken 12:52
Er v6.2(2.4.153) siste FW nå?

http://www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Model+S+software+firmware+changelog

Version 6.2 (v2.4.188)
- April 27, 2015 (2.4.188)
- April 17, 2015 (2.4.168)
- Insane Mode is more Insane! P85D acceleration improved from 3.2 to 3.1 sec.
- April 17, 2015 (2.4.160)
- April 10, 2015 (2.4.153)
- Top speed of 85D increased to 155 mph; 0-60 time reduced from 5.2 to 4.4. New setting - Acceleration = Normal or Sport (vs P85D Sport or Insane)
- April 4, 2015 (2.4.136)
- March 28, 2015 (2.4.124)

"End of Range Anxiety"
Trip Planner: Routing via Superchargers (beta), plus trip overview
Range Assurance: Warning if going out of range of Tesla-aware chargers
Valet Mode
Blind spot warning
Automatic Emergency Braking
Improvements to Forward Collision Warning, TACC
Can now drop a pin on the map to save and/or navigate to

satheesh.net

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 28. april 2015, klokken 12:59
Sitat fra: mr.rs4 på tirsdag 28. april 2015, klokken 12:52
Er v6.2(2.4.153) siste FW nå?

http://www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Model+S+software+firmware+changelog

Version 6.2 (v2.4.188)
- April 27, 2015 (2.4.188)
- April 17, 2015 (2.4.168)
- Insane Mode is more Insane! P85D acceleration improved from 3.2 to 3.1 sec.
- April 17, 2015 (2.4.160)
- April 10, 2015 (2.4.153)
- Top speed of 85D increased to 155 mph; 0-60 time reduced from 5.2 to 4.4. New setting - Acceleration = Normal or Sport (vs P85D Sport or Insane)
- April 4, 2015 (2.4.136)
- March 28, 2015 (2.4.124)

Det hender det er ulik "release-versjoner" for det europeiske og amerikanske markedet. Dessuten er det forskjell på biltype også virker det som (S-, P- og D-versjoner). Samt ulik lanseringsintervall.

Confused yet? ::) ;)

AndreS

Beskjed om ny versjon igjen. Er alt på .168.
I3 i bestilling

Dag A.

Sitat fra: skyfawn på mandag 27. april 2015, klokken 23:06
Jeg hadde samme problem i garasjen min med 32A blått adapter. Har kun en 25A sikring til kursen og satt den til 25A første gangen. Når jeg satt den til lading neste gang var den tilbake på 32A, har kun ladet fra den kursen 2 ganger (lader vanligvis på jobben) men kan forsøke igjen i morgen og se om den har hoppet opp på 32A igjen..

Jeg har 32A blått adapter i garasjen på en 32A kurs som deles med tilleggsvarme på bergvarmepumpen.
Jeg ønsket ikke at den skulle trekke 32A og satt den til 25A ved første gangs lading.

Bilen har beholdt denne innstillingen siden.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

P85D

har oppgradering klar, antakelig 2.4.188
Noen med info om den?
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

GhostDg

Har nå lagt inn build 2.4.188 av v6.2.

Acceleration og mulighet for å velge mellom normal og sport er borte. Effektøkningen skal være den samme som alltid i Sport. (-:

Dennis

Også fått oppdatering nå ;D

Sandvika

Altså en "oppdatering" hvor eneste funksjon er at de tar bort knappen for å velge sportsmodus?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA