Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

Muffinman

#315
Ja, den er grei. Skjer på 25a punkter som ligger 30 mil unna hverandre. Var en til som rapporterte det samme her inne for litt siden.

EDIT: Har både et 32A og 20A uttak hjemme, og har planer om å bruke dem på hver sin Model S. Hvis dette ikke ordnes blir 20A uttaket på mange måter unyttig. Det må da gå an å bruke utsatt lading uten å sprenge sikringen.

Tuxedo

Har 6.2, og har ikke merket noe forskjell når det gjelder ladestrøm.  Bruker blå kontakt på en 16 A kurs (satt ned strømtrekk) og det har alltid funket greit.  Tror det må være noe spesifikt feil med din bil.

Muffinman

Stikkordet er vel at du bruker 16A kurs. Det er flere som har rapportert om tilfeller av det samme.

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på mandag 20. april 2015, klokken 19:19
Stikkordet er vel at du bruker 16A kurs. Det er flere som har rapportert om tilfeller av det samme.
Men er ikke problemet at bilen din setter strømtrekket opp til 32A med blått adapter?  Hva skjer hvis du i utgangspunktet setter den til 16A, slik jeg har gjort?

Muffinman

#319
Usikker, men en her på forumet rapporterte at den gikk opp til 32A. Husker ikke om det var fra 16A. Finner ikke igjen tråden.

EDIT. Fant den. 25A her også.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20543.msg344237.html#msg344237

Dennis

Hadde samme problem her også ja. Slettet ladelokasjon i bilen og har satt til 20 amp nå. Har fungert fint siden. Prøvde å sette til 22 eller 25A og da begynte den å tulle igjen :/ Men virker som det bare var Android appen for min del som surret.

kan ha vært surr med hvilket tall man setter, eller at det ikke blir lagret riktig siden gps ikke får bra nok dekning i garasjen.

Tuxedo

Hvordan setter du ladestrøm i Android-appen?

Dennis

Har justert det i bilen. Kan ikke endres i appen.

Tuxedo

Det var det jeg tenkte, ja.  Man hva mener du med at det var Android-appen som surret?  At den viste feil, og at bilen ladet på riktig ampére?

Dennis

Sitat fra: Tuxedo på mandag 20. april 2015, klokken 22:10
Det var det jeg tenkte, ja.  Man hva mener du med at det var Android-appen som surret?  At den viste feil, og at bilen ladet på riktig ampére?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20543

Beskrev problemet jeg hadde med Anroid appen der :) Usikker på om den var problemet, men da fungerte det fint på ipad og visible Tesla, men hvis jeg stoppet/startet eller endret lade grense i android appen så spratt den til 32A og sikringen gikk etter litt.

Tuxedo

Ok, da skjønner jeg  :)  Har ikke hatt det problemet med Android-appen.  Lading har egentlig fungert som en drøm siden jeg fikk bilen.  Nå bruker jeg blå kontakt på en 16A kurs, og bilen har alltid husket at den kun skal trekke 16A.

TW838

Sitat fra: JørundG på mandag 20. april 2015, klokken 15:34
Tesla etterinstallerer nå Navigasjon på biler uten tech men med lydpakke for ca 7000NoKr (1000dollar).

Jeg har hverken lyd- eller techpakke og fikk samme tilbud fra Tesla (jan/2015):
"Det er fullt mulig og oppgradere bilen din så du får navigasjon. Dette koster pr. idag 1000USD."

Spørs om prisen endrer seg nå da navigasjon har blitt standard?
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

D.O

Var å hentet gammel bilen etter kontaktorbytte. (topp service som alltid i Trondheim! :))Sw 6.2 var ferdig installert og jeg ble virkelig overrasket over bilen. Helt ærlig så synes jeg vår P85 har bedre gassrespons enn vår P85D. Føles som om P85 er kjappere i aks på motorveien også. Fra stillestående er saken en annen, da kjenner man definitivt mer futt fra p85D, men jeg ble virkelig overasket over gammel bilen. Fikk den gode følelsen av kjøreglede og føler at SW6,2 er nærmer slik bilen var opprinnelig. Har kjørt P85D på jobb i hele dag, men jeg skal jammen ut å kjøre p85 når jeg kommer hjem. Gleder meg :D
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

#328
P85D fikk bedre gassrepons i siste .168 oppdatering.

Verken P85D eller P85 har noe aks å skryte av på motorveien. Ble frakjørt av en kamerat sin Nissan 200sx på motorveien. Gammel fra midten av 90 tallet og litt trimmet (ca 380-400 motor hk), måtte bare si jeg hadde lite batteri for å ikke gjøre det alt for flaut for P85D sine liksom 700hk :P

Men P85D er i det minste noe raskere på motorvei, så det må være en følelse og ikke noe annet. Videoer med P85D mot P85 samt 1/4 mile tiden og slutthastighet viser tydelig at P85D er raskere.

Tipper årsaken til at den føles "raskere" er fordi P85 er tregere i starten og da blir ikke skillet like stort som på P85D, siden den er såpass rask opp til ca 80 og etter det er ytelsen langt unna andre biler med samme ytelse på 0-100. Man merker derfor veldig mye bedre at det dabber av.

fonberg

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 21. april 2015, klokken 14:18
P85D fikk bedre gassrepons i siste .168 oppdatering.

Verken P85D eller P85 har noe aks å skryte av på motorveien. Ble frakjørt av en kamerat sin Nissan 200sx på motorveien. Gammel fra midten av 90 tallet og litt trimmet (ca 400hk), måtte bare si jeg hadde lite batteri for å ikke gjøre det alt for flaut for P85D sine liksom 700hk :P

På NORSKE motorveier, dvs. opp til 110, bør vel P85D klare seg greit mot en 400-hesters fossilbil, selv om fossilbilen i dette tilfellet er relativt lett.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA