Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

Hyperstress

Sitat fra: iCar på tirsdag 14. april 2015, klokken 23:34
Ser det er mange som snakker om raskere aks på en gammel S85 en forbedring på 0.7 sekunder men finner det ikke nevnt på feks tmc siden kan noen linke der det står nevnt at det er tilfelle???

Det er sikkert mange med S85 som har fått 6.2, som kanskje kan bekrefte eller avkrefte dette? Det hørtes mye ut med 0,7s. Jeg har hatt 6.2 i over to uker på min S85, men den gikk rett på reparasjon før jeg tenkte på å teste ut noe slikt. Den står fortsatt hos Tesla, så får ikke testet det heller.  :(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

krister461

Jeg har S85 og har hatt 6.2 siden 30.3 uten å ha merket noen forskjell. Jeg har ikke "kjent etter" heller riktignok, men tror nok fortsatt dette baserer seg på en sammenblanding med S85D.

plvr

Har p85 med autopilot og 6.2. Har ikke merket noe men hadde ikke eid den lenge før oppdateringen kom. Var det slik at man kunne forvente noen endring med ny build av 6.2?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Pompel

Har også S85 og har hatt 6.2 en stund. Har ikke merket noe på akselerasjonen
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Tuxedo

Sitat fra: Lynet på onsdag 15. april 2015, klokken 19:28
En av få P85 med autopilot
;) Blir nok en stund til du får autopilot... Tror de dytter inn enda flere sensorer og kameraer før de lar autopilot gå "live".  Så det autopilotgreiene ligger nok langt frem og høyt opp.  Eller som det også er kjent som, "om to uker".

Lynet

#261
Svært så negativt da!
Kameraet er mer enn bra nok for autopilot, det kjennes i rattet. Det vibraerer så snart man nærmer seg gul eller hvitstripe selv i regn og mørke!
Har prøvd nye Passat med lignende system og den fulgte filen selv med noen snøflekker på stripene! Men så snart den mistet "sporet" varslet den høyt og tydelig......

Men noe sportknapp er det ikke kommet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Brede

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 15. april 2015, klokken 20:06
Sitat fra: Lynet på onsdag 15. april 2015, klokken 19:28
En av få P85 med autopilot
;) Blir nok en stund til du får autopilot... Tror de dytter inn enda flere sensorer og kameraer før de lar autopilot gå "live".  Så det autopilotgreiene ligger nok langt frem og høyt opp.  Eller som det også er kjent som, "om to uker".

Bilene har jo autopilot, det selges med det Tesla kaller autopilot. Enn så lenge så er den begrenset, men så lenge de kaller det autopilot så er et vel det..
De første autopilotene på fly holdt kun preset høyde på samme måte som en cruisekontroll holder fart, en kan faktisk velge å kalle en cruisekontroll for autopilot også.
Men lenge igjen til bilen kjører seg selv fra A til B ja.  :)

Haldenser

Har nå kjørt siden før påske med 6.2 i min vanlige S85 med "Autopilot" hardware, og bemerket følgende:

- ACC/TACC eller hva man nå liker å kalle det fungerer meget bra og er mindre "masete" en før. Bilen er også mindre følsom for regn/skitt osv og gir nå konkret beskjed om problemet dersom den kobler ut kamera. Fikk bla en melding over Ørskogfjellet i tett snødrev at kamera hadde begrenset sikt.

- Lane Assist - mye mindre følsom en tidligere og er nå mye mer behagelig å kjøre aktivt med uten å slå av

- Blindsonevarsler - Ikke veldig imponert. Denne varsler i tide og utide ,og sensorer slår ut ved normalt regnvær. Regner med dette raskt forbedres i SW på samme måte som parksensorene var helt maniske under 6.0. Regner også med at med ny UI/UX i 7.0 vil disse presenteres i bilen på en mye bedre måte en nå.

- Trip Planner - denne er i BETA og det merkes. Gir deg merkelig og unødvendige omveier, alt for lang SC tid og mangler mulighet for valg av rute. Håper og regner med at denne forbedres snart, for nå er den mest slitsom

- Range Assurance - slo til når jeg kjørte fra Halden til Ålesund i påsken og den ikke visste om noen lademuligheter i nærheten av Ålesund. Fikk varsel og tips om omkjøring for å lade når jeg nærmet meg svigermor, men det var unødvendig da folk flest lader på destinasjonen. Takker ellers Tesla for advarsel mot "Dragen"  ;D

- Lydanlegg - Mye dypere og bedre bass på mitt standardanlegg, samt klarere diskant

Kjører relativt mye, og bilen har nå gått 10500 km siden jeg fikk den rett før jul 2014. Venter på en bugfix på ymse til 6.2 nå og regner med det kommer snarlig. Særlig blindsonevarsel og trip planner trenger fix.

Ellers er 0,7 s forbedringen de refereres til nok kun det mange raskt oppdaget når de testet S85 fra 0-100 første gang - Den bruker >5 sek

2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

P85D

Prøvde å navigere til eurodisney i Paris i bilen. Hver gang jeg forsøker gjør storskjermen en restart.

Kan virke som en bug i navigasjonen.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Muffinman

Det er noen bugs i 6.1 også. Når jeg velger enkelte adresser blir den bare stående å kalkulere rute, eller viser "navigation systen initializing." Irriterende når det ikke virker når man trenger det.

drinden

Fikk bilen tilbake fra service i går. Da stod dette på arbeidsorderen: Oppdatert til siste verson 6.1 (2.2.173).

Altså enda ikke 6.2...
Jeg har en mars 2014 utgave S85.

Dennis

Ser ut som det rulles ut enda en bug fiks til 6.2 nå.

snurrehue

Sitat fra: Brede på onsdag 15. april 2015, klokken 20:35
Bilene har jo autopilot, det selges med det Tesla kaller autopilot. Enn så lenge så er den begrenset, men så lenge de kaller det autopilot så er et vel det..
De første autopilotene på fly holdt kun preset høyde på samme måte som en cruisekontroll holder fart, en kan faktisk velge å kalle en cruisekontroll for autopilot også.

Så lenge Tesla velger å kalle det for autopilot, og særlig bruker det som et salgsfremmende middel, må de tilby noe ekstra med dette. Enn så lenge får man ikke dette lille ekstra hos Tesla kontra andre.

Første autopilot til fly ble vel demonstrert allerede rundt 1912. Forventningene den gang var vel kanskje at autopiloten kunne holde styr på et minimum av kontrollfunksjoner, mens den nå forventes å kunne være selvkjørende.

Det er absolutt noe spennende Tesla har på gang, men det ligger ennå langt opp og frem før de når forventningene til en faktisk autopilot.

Olatho

Hovedproblemet med "trip planner" er vel at kartgrunnlaget til Navigon er håpløst utdatert og fullt av feil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA