Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

ob64

Jeg fikk beskjed om at oppdatering fra 6.2 var klar til installasjon når jeg skulle dra fra jobb. Jeg satte den på vent til jeg kom hjem. Samtidig fikk jeg beskjed om at "Driver assistance systems not available, call Tesla service center". Snakket med Tesla support, de mente at det kanskje var en sammenheng med at systemet ble frakoblet grunnet feil i forrige SW versjon. Noen som har vært borti noe liknende?
Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

Dennis

Hvis man bytter til miles så har de oppdatert speedometer så det viser 160 mph etter siste oppdateringen.

Speedometeret for km/t er enda slik som før.

ob64

Sitat fra: ob64 på fredag 10. april 2015, klokken 17:12
Jeg fikk beskjed om at oppdatering fra 6.2 var klar til installasjon når jeg skulle dra fra jobb. Jeg satte den på vent til jeg kom hjem. Samtidig fikk jeg beskjed om at "Driver assistance systems not available, call Tesla service center". Snakket med Tesla support, de mente at det kanskje var en sammenheng med at systemet ble frakoblet grunnet feil i forrige SW versjon. Noen som har vært borti noe liknende?

Nå har jeg oppdatert SW, og alle systemene er tilbake i funksjon. Interessant, dette er jo som en datamaskin på 4 hjul ::)
Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

P85D

S85D skal nå ha fått "Normal" og "Sport" modus tilsvarende "Sport" og "Insane" på P85D.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Haldenser

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 10. april 2015, klokken 17:30
Hvis man bytter til miles så har de oppdatert speedometer så det viser 160 mph etter siste oppdateringen.

Speedometeret for km/t er enda slik som før.

Hæ? Min S85 går opp til ca 260 på siste markering (litt etter kl 12 på displayet) regner med det er likt på D-modellene?
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

moso

Normal og Sport på 85D bekreftes :-) Tesla kan jobbe litt med sine release notes. Ikke  nevnt med et ord.
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

jazzwheel

Er det noen med pre-2015 S85/P85 som har fått denne og som kan fortelle om det er noe annerledes enn før?

Han skrev i en tidligere tweet at akselerasjonsforbedringen skulle gjelde alle biler om jeg ikke husker feil.


Tor med Leifen

Sitat fra: ob64 på fredag 10. april 2015, klokken 19:04
Sitat fra: ob64 på fredag 10. april 2015, klokken 17:12
Jeg fikk beskjed om at oppdatering fra 6.2 var klar til installasjon når jeg skulle dra fra jobb. Jeg satte den på vent til jeg kom hjem. Samtidig fikk jeg beskjed om at "Driver assistance systems not available, call Tesla service center". Snakket med Tesla support, de mente at det kanskje var en sammenheng med at systemet ble frakoblet grunnet feil i forrige SW versjon. Noen som har vært borti noe liknende?

Nå har jeg oppdatert SW, og alle systemene er tilbake i funksjon. Interessant, dette er jo som en datamaskin på 4 hjul ::)
Har fått "Driver assistance systems not available, call Tesla service center" en gang etter oppdatering til 6.2, men det gikk over av seg selv, uten at jeg ringte Tesla.

christian1986

Sitat fra: moso på fredag 10. april 2015, klokken 20:19
Normal og Sport på 85D bekreftes :-) Tesla kan jobbe litt med sine release notes. Ikke  nevnt med et ord.
Meget mulig det bare er en følelse, men bilen virker raskere i "sportmodus"... Altså raskere enn før siste versjon av 6.2 var på plass...

BMW850

Sitat fra: jazzwheel på fredag 10. april 2015, klokken 22:07
Er det noen med pre-2015 S85/P85 som har fått denne og som kan fortelle om det er noe annerledes enn før?

Han skrev i en tidligere tweet at akselerasjonsforbedringen skulle gjelde alle biler om jeg ikke husker feil.

Ikke fått 6.2 ennå og du husker korrekt. Akselerasjonsforbedringen skulle gjelde alle, også P85.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

auduny

Sitat fra: cra på fredag 10. april 2015, klokken 15:19
Sitat fra: auduny på fredag 10. april 2015, klokken 15:03
Installert nå. 6.2 på nytt. Ny build ja. Men er det ikke litt rart at de ikke upper versjonsnummeret ? 6.3 eller 6.2.1?

Tja. Build-nummeret er jo det tekniske versjonsnummeret, mens "offisielle" versjonsnummere gjerne tilfører nye features, endringer etc. Koden som ligger bak kan jo fint være endret/optimalisert/bugfikset uten at brukeren merker noe som helst til det. Og med litt ulik hardware i bilene etterhvert ser jeg for meg at det kan bli flere slike "optimaliseringer" å laste ned uten at det nødvendigvis er noen merkbare forskjeller.

Eller sagt på en annen måte:

Versjonsnummer = det selgeren snakker om/features
Build-nummer = det ingeniørene forholder seg til/versjon av koden.

Joa. Men jeg installerte jo 6.2 en gang i påska. Så en uke etterpå så ber den meg installere ny firmware. Og jeg får 6.2 en gang til. For meg som bruker er det jo litt forvirrende å se den samme changelog'en en gang til. Hadde man gitt 6.2 til forskjellige brukere med forskjellige builds for å gjøre litt a/b-testing så det jo vært fint. Men for meg var det bare forvirrende.

6.2.1 for bugfixes!

Tuxedo

Det er egentlig ikke forvirrende så lenge man vet hva ting betyr.  Hvis de øker siste siffergruppe i buildnummeret så er det typisk bugfixes.  I dette tilfellet kan det se ut som de i tillegg økte max-hastighet på P85D, men det har de vel sagt skulle komme i 6.2, så da er det vel greit å bare beholde det versjonsnummeret.

Teslanewbie

Noen med P85 uten autopilot  som har fått 6.2  ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tuxedo

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 11. april 2015, klokken 20:14
Noen med P85 uten autopilot  som har fått 6.2  ?
Ikke her i hvert fall.  Tror de nyeste bilene er tungt prioritert i denne oppdateringen.

Teslanewbie

#224
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 11. april 2015, klokken 21:49
Sitat fra: Teslanewbie 8.link=topic=20263.msg348025#msg348025 date=1428776074
Noen med P85 uten autopilot  som har fått 6.2  ?
Ikke her i hvert fall.  Tror de nyeste bilene er tungt prioritert i denne oppdateringen.

I teslas øyne er en 11 mndr gammel bil gammel ....
Hvis de fortsetter slik så beholder de ikke kunder  i det lange løpet . Spesiell nå når premium bil produsenter  kommer med konkurrerende biler ila noen år ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA