Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

fviken

Fikk oppdateringen i løpet av natten og tok sjansen og startet den selv om vi er på hytta. Skal si ifra hvordan det går. Ved feil blir det langt å gå hjem...
2015: Tesla Model S P85D (rød) (kondemnert)
2019: Tesla Model 3 (grå) (Solgt)
2021: Auto RS E-tron GT (rød) (selges snart)
2022: Tesla Model S Plaid (rød)

GhostDg

Jeg ble vekket på hytta av melding fra Tesla-appen om ny software! Måtte bare stå opp å komme meg rett ut i bilen for å starte oppgraderingen.
Det står nå at oppdatering var vellykket, så da blir det en testtur etter dagens første skiøkt!
God påske! (-:

BMW850

Sitat fra: Dag A. på tirsdag 31. mars 2015, klokken 10:00
Da var 6.2 klar for installering  :D

Dagens dilemma:

Oppdatering skal ta 1t 40min.
Vi skal ombord på ferje til Danmark kl 16:40 idag.

Er disse oppdateringene problemfrie?

Bør jeg utsette hele oppdateringen til jeg kommer hjem?
Er det dristigt å starte oppdateringen ombord på ferjen (overfarten tar 3t 40min)?

Skulle gjerne hatt rekkeviddefunksjonen på langtur i Danmark/Tyskland.
Blindsonefunksjon er sikkert også greit på de veiene m.m

Har veldig lyst å kjøre oppdatering på båten, men har ingen erfaring med oppdateringene og bare 3 dagers erfaring med bilen totalt.

Er det noen ekspertråd på området ??

Innstalleringen har aldri feilet for meg. Heller ikke hørt om at andre har hatt problemer.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tuxedo

Har hørt om enkelttilfeller hvor installeringen har feilet, men det har vel ikke ført til at bilen står.  Den fortsetter å bruke den gamle versjonen av software.

Øyvind.h

Feilet for meg pga 12V varsel. Resultatet var da "unable to install" og gammel sw fungerte som normalt.
Jeg ville dog ikke installert på fergen. Det må jo være det kjipeste stede å strande om noe går galt, selv om sannsynligheten for at noe går galt er nærmest ikke-eksisterende.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Lynet

Det er vel også dårlig dekning på bildekket langt til sjøs på ei ferje!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lurium

Vips så var 6.2 inne her også... *puh* for en lettelse å ikke ha rekkeviddeangst lenger :)

(...ironi...)

krister461

Sitat fra: Lynet på tirsdag 31. mars 2015, klokken 13:41
Det er vel også dårlig dekning på bildekket langt til sjøs på ei ferje!
Trenger ikke dekning for å oppdatere.

Haldenser

Oppdateringen kom for 30 min siden her også, passer bra å ha "gjemmekontor" da ;D
Passer også utmerket med de nye funksjonene nå før Ålesund-tur i påska

Jeg fikk forøvrig problemer med 6.1 oppdateringen sist da den installerte med en feilmelding, ringte da support telefonen og han sørget for at jeg fikk en annen sub-versjon tilsendt til bilen og det fungerte da supert igjen - til info
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Thor2014


B_Tesla

Da installeres det her også. Kom for 2-3 timer siden eller noe. Er langt til fjells, så ok dekkning må bilen ha. Gleder meg som en unge til turen hjem (sier ikke det så høyt til kona). Ser veldig frem til det at bilen gir indikasjon på hvor lenge jeg må lade på en ok måte.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Thor2014

Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 31. mars 2015, klokken 15:58
Da installeres det her også. Kom for 2-3 timer siden eller noe. Er langt til fjells, så ok dekkning må bilen ha. Gleder meg som en unge til turen hjem (sier ikke det så høyt til kona). Ser veldig frem til det at bilen gir indikasjon på hvor lenge jeg må lade på en ok måte.

Vel, jeg er 25 mil hjemmefra og bilen har 200km nå.
Det er under 5 mil til Gol og bilen mener jeg bør stå der i 40 minutter før jeg drar videre...

Cirion

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 31. mars 2015, klokken 16:52
Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 31. mars 2015, klokken 15:58
Da installeres det her også. Kom for 2-3 timer siden eller noe. Er langt til fjells, så ok dekkning må bilen ha. Gleder meg som en unge til turen hjem (sier ikke det så høyt til kona). Ser veldig frem til det at bilen gir indikasjon på hvor lenge jeg må lade på en ok måte.

Vel, jeg er 25 mil hjemmefra og bilen har 200km nå.
Det er under 5 mil til Gol og bilen mener jeg bør stå der i 40 minutter før jeg drar videre...

Står du der i 40min som anbefalt, bør du være kvitt all rekkeviddeangst :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

B_Tesla

Mulig den estimerer nok til retur. Da stemmer 40 min ca.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Øyvind.h

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 31. mars 2015, klokken 16:52
Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 31. mars 2015, klokken 15:58
Da installeres det her også. Kom for 2-3 timer siden eller noe. Er langt til fjells, så ok dekkning må bilen ha. Gleder meg som en unge til turen hjem (sier ikke det så høyt til kona). Ser veldig frem til det at bilen gir indikasjon på hvor lenge jeg må lade på en ok måte.

Vel, jeg er 25 mil hjemmefra og bilen har 200km nå.
Det er under 5 mil til Gol og bilen mener jeg bør stå der i 40 minutter før jeg drar videre...
Er Gol på vei hjem? 40 minutter for å lade 50km er jo bare tull og tøys.
Kona ankom Supercharger i Karlstad nå nettopp. Brukte 10 min på å lade fra 100-180tkm. Etter 20 min var hun på nærmere 240tkm.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA