Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Dag A. på søndag 29. mars 2015, klokken 22:17
Tror faktisk at det vil kunne holde i retten.

Dersom straffereaksjonen hadde vært på alle som holdt mindre enn tre sekunders avstand kunne jeg godt vært enig med deg her ja :)  Men så lenge det ikke vanker noen bot eller annen reaksjon (og derved heller ikke noen rettssak) før man er nede på under 1 sekund så tviler jeg egentlig på at det hadde holdt.

Ett annet moment er jo som nevnt over at det er meningen at det skal være plass til at forbikjørende skal kunne "presse seg" inn mellom deg og bilen du ligger bak. TACC hjelper da ikke på dette?
Model S 85D

frosken

Jeg utdeler min egen "straffereaksjon" til folk som ligger rundt ett sekund unna hekken min i høy fart. Rolig nedbremsing til 20-30 km/t under fartsgrensen og deretter blåse avsted opp til tidligere hastighet.

Ingen farlige situasjoner skapes og de fleste tar tegninga.

Jeg har for lite tillit til folk til at jeg lar noen ligge så nære.

On topic: Tipper vi begynner å se de første med 6.2 her til lands i løpet av uka som kommer.

Guybrush

Sitat fra: Dag A. på søndag 29. mars 2015, klokken 22:17


Mennesker vil også "normalt" ligge på en reaksjonstid på 1 sekund, mens teknikken ligger på millisekunder.


Det har du forsåvidt rett i, men hjelper lite hvis bremselengden din er lengre enn avstanden du er bak bilen foran.

Tor med Leifen

#63
Sitat fra: Guybrush på mandag 30. mars 2015, klokken 00:38
Sitat fra: Dag A. på søndag 29. mars 2015, klokken 22:17


Mennesker vil også "normalt" ligge på en reaksjonstid på 1 sekund, mens teknikken ligger på millisekunder.


Det har du forsåvidt rett i, men hjelper lite hvis bremselengden din er lengre enn avstanden du er bak bilen foran.
Teknikken ser heller ikke lenger frem enn til baksiden av bilen foran, i motsetning til oss som ikke sitter og stirrer inn i støtfangeren på bilen foran.

Øyvind.h

Sitat fra: Tor med Leifen på mandag 30. mars 2015, klokken 07:24
Sitat fra: Guybrush på mandag 30. mars 2015, klokken 00:38
Sitat fra: Dag A. på søndag 29. mars 2015, klokken 22:17


Mennesker vil også "normalt" ligge på en reaksjonstid på 1 sekund, mens teknikken ligger på millisekunder.


Det har du forsåvidt rett i, men hjelper lite hvis bremselengden din er lengre enn avstanden du er bak bilen foran.
Teknikken ser heller ikke lenger frem en til baksiden av bilen foran, i motsetning til oss som ikke sitter og stirrer inn i støtfangeren på bilen foran.
Eller om teknologien ikke reagerer slik den skal (slik vi har sett i en rekke demonstrasjoner av anti-krasj systemer). Å ligge tett opptil bilen foran fordi anti-krasj systemet antakelig vil redde deg er rimelig idiotisk. I tillegg til at det er irriterende for den som ligger foran.
Flott med sikkerhets-systemer, men når folk begynner å ta dem for gitt og kalkulere med dem i sin kjørestil forsvinner marginene som systemet var laget for å skape.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 30. mars 2015, klokken 08:10
når folk begynner å ta dem for gitt og kalkulere med dem i sin kjørestil forsvinner marginene som systemet var laget for å skape.
Nettopp  :)

Snowroller

Grå 85D

sisc1337

Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Snowroller

Hehe, borde insett att bild är krav.

Jag har inte testat något av det än.
Grå 85D

Dennis

Da er det bare å glede seg, for da har vel utrullingen startet :) Fikk utlevert min bil idag men ble levert med siste versjon av 6.1.

krister461


krister461


stianrod

#72
Fikk også 6.2.
Kanskje fordelen med å kjøpe demobil at man får oppdateringene tidlig
Tesla Model S P85 2014

overlay

Vil blindspot og emergency braking virke på biler uten autopilot hardware også...? Eller gir 6.2 kun trip planner?

jkirkebo

Sitat fra: overlay på mandag 30. mars 2015, klokken 22:41
Vil blindspot og emergency braking virke på biler uten autopilot hardware også...? Eller gir 6.2 kun trip planner?

Nei, det vil ikke virke da nødvendige sensorer mangler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA