Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Erfaring Haugesund - Vågslid vinterstid

Startet av marton, onsdag 18. mars 2015, klokken 17:41

« forrige - neste »

marton

Noen har som har erfaring fra strekningen Haugesund-Vågslid med fulllastet bil. Er mye opp og ned :)
I følge Green Race skal det være god margin. Har lademulighet på hytta.
Tesla Model S P85+, 25 000km/år
Nissan Leaf, Nov 2012 - Mars 2015, 16 000km/år
Kjøp din tesla her:  http://ts.la/frodemarton7393
Bømlo, Hordaland

GOS

Sitat fra: marton på onsdag 18. mars 2015, klokken 17:41
Noen har som har erfaring fra strekningen Haugesund-Vågslid med fulllastet bil. Er mye opp og ned :)
I følge Green Race skal det være god margin. Har lademulighet på hytta.

Du trenger ikke bekymre deg i det hele tatt. Jeg ligger som oftest 10-15% under GreenRace viser. Se hva appen i bilen viser, den stemmer rimelig bra.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Også_Øyvind_H

Tror jeg brukte 270 km typical fra Stord til Vågslid sist (regn/sludd/vind) - barneskirenn :)

Det er vel nesten 30 km kortere fra Haugesund.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

marton

Har du kjørt med takboks og kanskje?
Er fra Bømlo jeg skal. Tenkte Haugesund var mer generelt  :D
Tesla Model S P85+, 25 000km/år
Nissan Leaf, Nov 2012 - Mars 2015, 16 000km/år
Kjøp din tesla her:  http://ts.la/frodemarton7393
Bømlo, Hordaland

Per Magnus

Sitat fra: marton på onsdag 18. mars 2015, klokken 17:41
Noen har som har erfaring fra strekningen Haugesund-Vågslid med fulllastet bil. Er mye opp og ned :)
I følge Green Race skal det være god margin. Har lademulighet på hytta.

Karmøy - Vågslid er i hvert fall ingen problem vinterstid.
Model X - 90

Teslatommen

Kjørte Stavanger - Vågslid i vinterferien med full bil og ski / brett på taket.
Toppet opp oppover på Supercharger i Aksdal og hadde 30-40% igjen ved ankomst. Retur direkte til Stavanger og ca 30% ved ankomst
P85+

Bjoris

Når du kjører fra Bømlo så vil du ikke kjøre innom på Aksdal å lade, det blir omvei og for tidlig (høy SOC=lav ladehastighet). Bedre å planlegge lading i Etne eller Røldal samtidig som en gjør helgehandelen feks. I 2015 kommer SC i Røldal eller deromkring også så null problem og normalt vil du klare turen fint, uten å lade.

Folk har en tendens til å anta at du starter med 100%, men erfaringsmessig kan det være vanskelig om en har lengre kjøring med bilen til jobb samme dag, en vil jo bare hive i bilen og kjøre og ikke vente hjemme til den er fylt opp!

Kjører Fitjar-Seljestad ofte, maks forbruk med skiboks i ekstrem vær er 273kw/km, dvs rekkevidde ca 280 km ved fult batteri, men i slikt vær hadde jeg sikret meg en solid buffer før jeg la over fjellet, men det er nå meg. Det er som nevnt ganske enkelt, sjelden opptatt disse type 2 laderene i Etne og Røldal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA