Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Manual på hvordan få oversikt over ladestasjoner / fotobokser i Discover Pro  (Lest 86700 ganger)

carster

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Manual på hvordan få oversikt over ladestasjoner / fotobokser i Discover Pro
« Svar #195 på: Tirsdag 31. Oktober 2017, klokken 18:27 »
Funker på min 2017 FL. Lagt inn via PC og CAR-net.
2022 ID.4 GTX
2017 e-Golf FL (solgt)
2015 e-UP

Aasmund N A

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Manual på hvordan få oversikt over ladestasjoner / fotobokser i Discover Pro
« Svar #196 på: Fredag 10. November 2017, klokken 21:29 »
Dette må ligge over min enkle EDB-kompetanse. Får ikke til dette i det hele tatt.
Filene jeg laster ned heter ikke .gpx og når jeg prøver å laste over .csv-filen i Car-Net så kommer det feilmelding.

2014 Leaf Tekna

Mobileum

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #197 på: Fredag 10. November 2017, klokken 22:37 »
Dette må ligge over min enkle EDB-kompetanse. Får ikke til dette i det hele tatt.
Filene jeg laster ned heter ikke .gpx og når jeg prøver å laste over .csv-filen i Car-Net så kommer det feilmelding.

Hvilken nettleser bruker du? Du må gi filen nytt navn hvor du fjerner ".txt". Hvis du bruker Mac og Safari, må du bruke "Last ned koblet fil...".

Aasmund N A

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #198 på: Fredag 10. November 2017, klokken 23:38 »

Hvilken nettleser bruker du? Du må gi filen nytt navn hvor du fjerner ".txt". Hvis du bruker Mac og Safari, må du bruke "Last ned koblet fil...".
Bruker chrome, men jeg har kanskje ikke funnet riktig fil.
Hvor finner jeg den?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

2014 Leaf Tekna

Mobileum

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #199 på: Fredag 10. November 2017, klokken 23:40 »
Se #187 i denne tråden

ivanclausen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #200 på: Tirsdag 14. November 2017, klokken 20:36 »
Ser ikke ut til at det er mulig å laste ned fil fra ladestasjoner.no lenger - noen som kan bekrefte?

Mobileum

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #201 på: Tirsdag 14. November 2017, klokken 20:40 »
Ser ikke ut til at det er mulig å laste ned fil fra ladestasjoner.no lenger - noen som kan bekrefte?

Stemmer. Se her:

https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32304.msg573528.html#msg573528

Boogie

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #202 på: Fredag 29. Desember 2017, klokken 21:54 »
Noen som vet om det er mulig å laste ned gpx fil eller tilsvarende for bruk på GPS (jeg har Tomtom).
Synes kartsystemet i bilen er dårlig, men GPSen fungerer bra. Men jeg trenger oppdaterte filer
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

vwmannen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #203 på: Torsdag 23. August 2018, klokken 10:02 »
Noen som har gpx filer ? linkene tidligere i tråden ser ikke ut til å fungere ?

e-curious

• Hero Member
  • Kona electric
    • Vis profil
« Svar #204 på: Lørdag 25. August 2018, klokken 12:40 »
Jeg kunne også ha tenkt meg nye gpx-filer, men det ser ut som at det er blitt mer tungvint å få data-grunnlag.

kajh

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #205 på: Lørdag 25. August 2018, klokken 13:02 »

Se http://home.selasky.org/charging/

:)

Hansi

• Medlem i Elbilforeningen siden 2015
  • Gold Member
    • Vis profil
« Svar #206 på: Onsdag 30. Desember 2020, klokken 23:02 »
Hei,

Jeg ønsker gjerne å få en oppdatert liste over hurtigladere i navigasjonssystemet i bilen, har en bil før/uten Guide and Inform (2016-modell registrert i midten av 2015). Hvordan kan dette gjøres nå, det virker som det er en del utdaterte oppskrifter rundt omkring etter hva jeg kan forstå?
Buskerud
Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

fantonsen

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #207 på: Onsdag 12. Mai 2021, klokken 11:40 »

Se http://home.selasky.org/charging/

:)

Noen som vet hvordan dette kan gjøres med det nye systemet we connect?

Den "nye metoden" som vises til å på denne siden refererer til online overføring via car-net. Men linken der blir nå bare videresendt til det enda nyere systemet we connect.
Jeg har lagt til min 2020-modell der, men får ikke opp noe sted hvor jeg kan legge inn gpx-er eller andre data til bilen.
8) e-Golf | Atlantic Blue met. | Februar 2020
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BN-AAE-BC-AC-BE