Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader ødela bilen? (iOn)

Startet av Erlend_B, fredag 13. mars 2015, klokken 19:33

« forrige - neste »

Erlend_B

Så da sitter jeg på Statoil Minnesund, prøvde hurtiglade med den nye automaten deres. Automat og bil begynner å krangle, vil ikke lade. Etter noen forsøk med resetting av automaten prøver jeg å starte bilen. Det gir gul varsellampe (bil med !) og rødt batterilys, og bilen går ikke fremover.
Noen som. Det har vært borti noe lignende? Dette er en 2014 mod, aldri testet hurtiglading før. Den tar forøvrig ikke 8A lading heller nå

God fredag den 13. :-)

Erlend

Mr.Zero

Hmmm. Snodig, men forsøk å koble fra 12v-batteriet. Skru av minuspolen. Du vil da resette noe av elektronikken - og kanskje får du liv i den igjen. Ellers blir det å oppsøke merkeverksted. Blir jo en garantigreie, dette.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

elektrolux

Er nok entret en slags selvbeskyttelses modus. Etter resett er nok alt OK.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Erlend_B

Takk for tips!
Bilen ble kjørt til verksted før jeg fikk testet å koble ut 12v. Oppdaterer tråden når de har fått sjekket den

Erlend_B

Da er bilen reparert og levert!
Har jeg skjønt dette rett var det kjølinga til batteriet som hadde tatt kvelden, og er nå byttet

PionerThink

Flott at det ordnet seg ;)
Var jo på en måte som Elektrolux var inne på, at systemet(BMS) gikk inn i en selvbeskyttelsesmodus. Viser at BMS fungerer slik det skal og beskytter batteriet mot overbelastning hvis noe uforutsett oppstår ???
Hadde jo vært interessant å høre litt mer detaljer om hva som hadde skjedd, men det er vel vanskelig å få ut av dem side det ikke akkurat er salgsfremmende ;D
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA