Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Musk "About to end range anxiety"

Startet av KrW, søndag 15. mars 2015, klokken 16:20

« forrige - neste »

Gusse

Har løsningen....wait for it...
Tror Tesla tar en "Petterøes". ;D Kort historie:
Petterøes gjorde det geniale for noen år tilbake å senket innholdet i løstobakkpakkene, men beholdte prisen. Dette ble blandt røkerne mer eller mindre akseptert. Kort tid etter øker Petterøes prises for samme mengden.
...kommer til saken....med dette klarte Petterøes det geniale, nemlig å selge mindre mengder, men til høyere pris ;D
Så hva har da dette med Tesla og det å bli kvitt rekkeviddeangst?
Flere bileiere har meldt tap av rekkevidde etter de siste softwareoppdateringene. Undertegnede har et forbruk på under 70kwh fra 100% til 0% tank, noe som er litt i underkant, dette har jeg blitt oppmerksom på i nyere tid.
Hva om Tesla har tatt en "Petterøes"? Brukt software oppdateringer til å strupe ned batterikapasiteten, for nå å gi den tilbake!?
Tada, plutselig har vi 10mil ekstra, noe vi har hatt under nesen hele tiden?! :o
Jeg har aldri vært røyker. Har heller ikke vært diagnostisert for paranoia.
Synes allikevel det er litt skøy å dvele med denne tullete teorien ::)
Når det er sagt så ser jeg frem til torsdagens avsløringer :)

Muffinman

Har faktisk tenkt tanken. Hva om jeg får tilbake de 20tkm`ene som forsvant?

turbolurbo

Ecomodus på cruise control/TACC kunne vært et bra hjelpemiddel for den gjennomsnittlige Tesla-sjåfør.

Med mulighet til sette ett setpunkt på ønsket Wh/km, og intelligent styring av pådrag i forhold til geografien.
2019 TM3P

christian1986

Tipper på oppdatert navi samt et ladesamarbeid.

1. De kan hente inn data om forbruk per lokasjon sammen med hastighet, temperatur og antageligvis noe informasjon om våt/snødekt veibane.

2. De fjernet dobbeltladeren. Selv ser jeg ingen grunn til å gjøre dette i etterkant, samtidig som prisen reduseres....

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Fastlane83

2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Flips

Slik jeg ser det er det to muligheter:

1. En stor skuffelse; navigasjoen oppgraderes og kan hente ladestasjoner fra PlugShare, etc.

2. Noe kult; alle biler er utstyrt med noe fancy hardware som Tesla ikke har fortalt oss om, og dette aktiveres OTA.

Heavenfall

Sitat fra: Flips på tirsdag 17. mars 2015, klokken 23:05
Slik jeg ser det er det to muligheter:

1. En stor skuffelse; navigasjoen oppgraderes og kan hente ladestasjoner fra PlugShare, etc.

2. Noe kult; alle biler er utstyrt med noe fancy hardware som Tesla ikke har fortalt oss om, og dette aktiveres OTA.

Vil være veldig merkelig om det ikke er nr 2. Innkalle til pressekonferanse og hype opp en navigasjonsoppgradering er liksom ikke the tesla way, eller elon way etter min mening. Tror de har noe skikkelig kult på lur:)

frosken

Jeg frykter at pressekonferansen hovedsaklig er en anledning til å fortelle om noen nye samarbeidspartnere i Destination Charging-programmet. Altså noe som i all hovedsak angår kunder på den andre siden av Atlanteren.

Ellers stiller jeg meg bak de mer edruelige forslagene om navigasjonsforbedringer. Har ikke helt troen på Plugshare-integrasjon. Det er for treg lading og usikker kvalitet på dataene til at den gjennomsnittlige (og langt mindre interesserte) Teslasjåfør kan ha utbytte av.

mr_Utopia

Kanskje Tesla (Nikola) var inne på noe allikevel!

http://www.tu.no/kraft/2015/03/17/her-sendes-10-kilowatt-tradlost

Kanskje det er noe trådløs strøm på gang!

dosmont

Kanskje tilgjengelig restkapasitet i batteri og softwareupdate navi ja.
Og i tillegg opplyser om prisutvikling på patteri og kommer med latterlige gunstige priser ved batteribytte om få år :)
Kanskje han presentere laderobot også  :o
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Epleskreller

Mange spenstige forslag her  ;D

Det står "via OTA software update". Så det innebærer ingen ny hardware, tipper som flere at det er noe så kjedelig som oppdateret navi med forbedret rekkeviddeberegning.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

andreasmj

Sitat fra: Sven-E på onsdag 18. mars 2015, klokken 00:21
Alt.2.
Sperren nevnt ovenfor fjernes, og Tesla begynner å selge batteripakker som passer i trunk.
Langtur? Ta med et par batteripakker, og koble til slik at de lader bilens batteri mens du kjører.

Kjedelig å måtte sende familien og bagasjen på bussen pga totalvekten...  ;D
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Car-El

Bare  for å være med på spekulasjoner.

Induksjoslading i veiene?  En helt sprø ide. Men husk at herr Musk har også presentert Hyperloopen og snakker om å sende mensker til Mars.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

adahl

Vet ikke om det er nevnt før, men alu/air-batteri kommer kanskje?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA