Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Random spm. ang. bytte av bil.

Startet av ihlhaug, fredag 13. mars 2015, klokken 20:30

« forrige - neste »

ihlhaug

Hei.

Jeg har en grå S85 med sorte skinnseter, alt utenom ekstra seter, gått ca 22000 km, utlevert desember 2013. Har nå en sjanse til å bytte denne i en rød S85 med autopilot, beige skinnseter, men mangler vinterpakke, sikkerhetspakke, ekstra seter. Denne har gått 7000 km og jeg må legge 25000 i mellomlegg, pluss evt servicepakke hvis denne skal fortsette å følge bilen, denne ble utlevert oktober 2014.

I hodet mitt er dette et greit bytte økonomisk mtp autopilot, nyere modell og 1/3 km i forhold til den jeg eier nå. Det eneste problemet er at jeg er skeptisk til rød bil, og fruen er svært negativ til det samt mener beige skinnseter vil bli fortere skittne og slitte. Er det noen her som har disse setene og kan si litt om de, og hva tenker dere om et sånn bytte, det må vel være økonomisk bra mtp et evt salg senere?

- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

cirys1

Sitat fra: ihlhaug på fredag 13. mars 2015, klokken 20:30
Det eneste problemet er at jeg er skeptisk til rød bil, og fruen er svært negativ til det samt mener beige skinnseter vil bli fortere skittne og slitte.

For mellom 20-25 store lapper så kan du velge farge med folie, så da setter vi kryss på den..  :P
Angående beige seter har ikke jeg noe særlig positvit syn på dette, men det er smak og behag, unger ikke unger osv...
Det jeg kan si (har selv hatt beige seter på en LC) er at det at de blir fortere skitne er ikke et holdbart arugment det fins mirakelmiddel i bilpleie verden i disse dager, går man over de engang i månden så ser de nye ut.. (og dette trenger ikke og ta mer enn 20 min)
Jeg tror en bil med AP vill holde seg bedre i pris og det ser ut som det er planlagt en del "snacks" til den i fremtiden, om det er fornuftig til slutt aner jeg ikke.. lol
Bil er vell stort sett aldri noe særlig fornuftig men det er "sabla" gøy..   :P

D.O

Servicepakker kan ikke tas vekk fra bilen.
Har lyse seter. Kjøpte lyse seter på nytt. Slitemessig er der ingen forskjel. Sorte bukser som farger av synes bedre på lyse seter, men går vekk med en våtserviett. Rød og beige er en fin kombinasjon. Rød kan falme(generelt rød) Autopilot er ikke noe jeg selv vektlegger. Seter er bedre i den bilen du har nå. 25k er lite i tap på nesten ett år og 15000km og således er altså -14mod du vurderer å kjøpe en bil som har falt mye i pris i forhold til den du har. Grei deal
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

ihlhaug

Tror nesten jeg går for dette da, må bare se den røde i morgen. Hadde det ikke vært for fargen tror jeg valget hadde vært lettere, men kan jo alltid wrappes selv om det blir mye penger for det også. Vet dere om det er alcantara på dashbordet på alle autopilotbilene?

- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Havebigfun

Rød er ikke lettsolgt- jeg synes det er en fin farge- men mange synes den er for prangende.
Kan hende du må regne med lavere bruktbilpris den dagen du skal selge.
Jeg vet mange mener man ikke kjøper bil for å få mest mulig igjen for den når man selger men ettersom kona er imot er det vel et relevant inspill.

ØyvindO

Rødt på en moderne bil med klarlakk/multicoat falmer ikke :)

Epleskreller

Høres ut som en bra deal. Hvem gir det tilbudet??
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ihlhaug

Har fått tilbudet via Tesla. Det høres ganske bra ut, nesten for bra. Kanskje de har problemer med å selge unna de røde bilene som noen sa her? Hadde den vært grå som den jeg har nå hadde jeg byttet med en gang, nå står det egentlig bare på fargen og interiøret som kanskje slites og blir fortere skittent?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

cirys1

Sitat fra: ihlhaug på lørdag 14. mars 2015, klokken 00:12
Har fått tilbudet via Tesla. Det høres ganske bra ut, nesten for bra. Kanskje de har problemer med å selge unna de røde bilene som noen sa her? Hadde den vært grå som den jeg har nå hadde jeg byttet med en gang, nå står det egentlig bare på fargen og interiøret som kanskje slites og blir fortere skittent?
Men hva kan du "klare" med og selge bilen selv og velge fritt i "innventory" biler??

Personlig syns jeg rød er knalltøff, ved valg av bil så er det vell det eneste kjæringen for "lov" til og bestemme og ho ville ikke ha rød heller, så da ble det hvit som mest sannsynlig skal folieres i mørk av en sort.
Interiøret må man bare like, fungerer det eller ikke.. :)

Hyperstress

Hadde byttet tvert. (På tross av at kombo rød bil/lyse seter ikke er mitt førstevalg)

Det er alcantara på dash dersom den har alcantara tilleggsvalget.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

petersv

Lyse seter eldes ofte bedre enn mørke. De slitte partiene (snakker da om etter år) blir alltid grå på svart skinn, ikke tilfellet på tan.

Og så er det jo en ting til, kupéen blir mye lysere og luftigere, noe noen liker godt. Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med interiør, eksteriørfarge er 100% preferanser, men foliering er jo mulig, dog ikke idéelt med rød som basisfarge under.

Også_Øyvind_H

Sitat fra: D.O på fredag 13. mars 2015, klokken 21:02
Servicepakker kan ikke tas vekk fra bilen.
Har lyse seter. Kjøpte lyse seter på nytt. Slitemessig er der ingen forskjel. Sorte bukser som farger av synes bedre på lyse seter, men går vekk med en våtserviett. Rød og beige er en fin kombinasjon. Rød kan falme(generelt rød) Autopilot er ikke noe jeg selv vektlegger. Seter er bedre i den bilen du har nå. 25k er lite i tap på nesten ett år og 15000km og således er altså -14mod du vurderer å kjøpe en bil som har falt mye i pris i forhold til den du har. Grei deal

+1. Har hatt lyse seter og har bestilt det på neste. Fungerer uproblematisk med barn.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Bjoris

I dag er det vanskelig å få noe mer enn 500-525 for en s85, så jeg må si at tilbudet på 525-550 for en med autopilot virker ekstremt rimelig, elle har du litt store forventninger til hva du skal få for S85en?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA