Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

kjøre Oslo-Trollstigen

Startet av lenny36, mandag 16. mars 2015, klokken 12:01

« forrige - neste »

lenny36

Er det noen som har prøvd denne turen og deltatt på kortesjen i Trollstigen med en trilling? Har en 2011 C-Zero og lurer på om det er gjennomførbart. Ser at det er et godt stykke mellom hurtigladerne spesielt etter Kvam på E6. Er nysgjerrig på hvilke erfaringer som er gjort her. Har lyst å delta på elbiltreffet til sommeren.

Gordon Retriever

goggo var der. Limt inn fra en annen tråd: 

Sitat fra: goggo på fredag 27. juni 2014, klokken 00:33
Jeg kjørte for en uke siden fra Nittedal til Åndalsnes og tilbake med en I-MIEV som har gått 60000 og mistet litt kapasitet.

Jeg kjørte R4 til Gjøvik, men ladet 2 timer underveis på 16A på Gran. Hadde sikkert holdt med 1 time.

Så ladet jeg gratis på Ishavsveien sin Chademolader i Lillehammer, den er ved siden av Tesla ladestasjonen.
Deretter både på Ringebu og Kvam, 2 nye multistandard ladere fra Grønn Kontakt.
Så toppet jeg opp med 16A på Dovreskogen gjestegård, da jeg ikke turde ta sjansen på å kjøre helt opp til Dombås.  Spør pent så får du sikkert lade på Dovreskogen hvis du synes du trenger det, men de setter pris på at du handler litt i restauranten der mens du venter.

På Dombås er det som du kanskje vet en "uofisiell" 16A ladestasjon som egentlig er en motorvarmerstolpe, men den regner jeg med blir stengt snart for jeg snakket med eieren  og han var dritt lei alle elbilene som "stjal" strøm der, inklusive meg. Men han ville dog likevel ikke ha betaling når jeg tilbød dette og beklaget på det sterkeste at jeg hadde tatt meg til rette. Du vet kanskje om andre muligheter på Dombås? Jeg ringte kommunen, men de virket ikke særlig interressert i å hjelpe til å finne et sted å lade.

Fra Dombås kommer du deg greitt til Åndalsnes.  Der står det en ladestasjon med flere 16A kurser på kaia, rett ovenfor tog kapellet, der alle bobilene også parkerer. Tror ikke denne står på ladekartet, men den virket rimelig permanent da jeg så den forrige uke.

HUgo

Siden sist sommer er det også kommet hurtiglader hos Kiwi på Otta, men stykket Otta-Åndalsnes er fortsatt i drøyeste laget.
Ishavsveien har fått tilsagn om støtte for å etablere hurtigladere på Dombås og Bjorli, men har så langt ikke satt i gang med arbeidet, så tviler på du får særlig hjelp der. Avtalen med Dovre kommune om etablering på Dombås inneholder også en datofrist for igangsetting, og denne er overskredet.

Gordon Retriever

Og her er goggos erfaringer fra returen: Link.

Forumets gaja kjøre samme rute i Leaf med svekket batterikapasitet - tips til lading finnes i bloggen fra turen, her.

Og dersom du har lyst til å ta returen via Geiranger og videre til hurtigladeren i Skjåk, har jeg synset litt om mulighetene for dette i denne tråden.




lenny36

Takk for gode innspill, da får jeg begynne planleggingen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA