Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Twizy - eksport fra Sverige - hva skjer med svensk moms ??

Startet av nien, fredag 13. mars 2015, klokken 12:56

« forrige - neste »

nien

Twizy - Det står noen Twizy til salgs  i Sverige / butikk.

Annonsene poengterer pris med og uten mva.

Betyr det at hvis bilen skal eksporteres, så trekkes Svensk moms i prisen / eller at en får momsen refundert fra Sverige ?

Eller er jeg helt på jordet nå ??

Blir jo en hyggelig prisreduksjon det, når det ikke er moms inn i Norge ...?

elektrolux

Du skal ikke betale svensk moms ved kjøp i Sverige for eksport til Norge.

I Norge skal du betale norsk moms som for tiden er 0%

Løp og kjøp!
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

reitsma

#2
ikke batteri leie på disse? Hvor finner jeg annonser..?

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=twizy&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&c=&fu=&gb=&ca=11&is=1&l=0&md=th&cp=&cb=30

edit: finner 3 stykker på blocket men uten dører er de vel ikke veldig attraktiv.

kaiat

Det er batterileie på svenske Twizy'er. Tror det er kun i Norge du får kjøpt med batteriet? Var innom et engelsk Twizy-forum der de spekulerte på å kjøpe Twizy med batteri i Norge siden de ikke fikk gjort det i UK...

reitsma

#4
Da er det nok uaktuelt å handle i Sverige...

EDIT: fant en brukt Twizy på Finn UTEN batterileie hos Motor Forum i Lillestrøm, den ble solgt innen en time den ble lagt ut, her skal det handles raskt altså.  :o

Skalmers

Bump! Noen som har importert fra f.eks. Sverige?
Blir det problem med batterileien fra Renault?

Vurderer import av en twizy, er jo mersom halv pris når svensk moms er trekt ifra.

Takker for svar


Tjoms

jeg veit ikke hva men på flere annonser jeg har sett på twizyer i Sverige står det motoreffekt 10 hk jeg trudde den norske 80 versjonen er sprekere. har den svenske imidelertidig samme effekt som den norske vill jeg og gjerne ha oppskrift på hva man kan forvente av ekstra avgifter om man importerer fra Sverige.

nien

Det er ingen avgifter på import av elbiler til Norge ... :-) 

Null

Ingenting

Det er derfor det er ekstra gøy hvis du ikke trenger å betale moms i Sverige... !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA