Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spm ang speil etter service

Startet av ihlhaug, torsdag 12. mars 2015, klokken 20:36

« forrige - neste »

ihlhaug

Hei alle.

Jeg hadde bilen inne til sin første service fra i går til i dag. Fikk den tilbake for noen timer siden og de har skiftet speil, satt på titanskjold, luftfilter osv osv.
Det jeg nå merker er at speilene ikke "går ned" ved rygging sånn som før. Jeg har prøvd å skru av bilen og skru av og på innstillingene et par ganger uten hell. Noen som har opplevd dette og vet hva man kan gjøre? Vil liksom ikke dra ned dit igjen i morgen for å mase om dette hvis det bare er en rask løsning jeg kan gjøre hjemme.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Jimpec

Sette i revers -stille ned speil manuelt - stille tilbake til D. Test.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Muffinman

Hadde dette etter reklamasjonsarbeid (ikke gjort noe med speilene). De ville ikke vippe ned i revers som før uansett hvor mange ganger jeg lagret posisjon på nytt eller resatte. Gav opp til slutt, men ved et tidspunkt begynte det bare å virke igjen, og har gjort det siden. Snodig.

jazzwheel

Jeg vet ikke om det var det du mente med å skru av bilen, men å restarte skjermen(e) er et hett tips om du ikke har prøvd det.

Trustno1

Jeg hadde dette problemet en gang.

Jeg fikk løst det ved å gå inn i menyen, slå av tilting på speil, så slå det på igjen, for deretter å sette den i R, sette tiltpossisjon på nytt.

ctr46

Har opplevd samme selv. Min fiks var som følger (passasjer speil tiltet ikke ned plutselig en dag).
Husker ikke om jeg slo av auto tilt først eller ikke men det kan du teste om ikke ene metoden funker.
Juster førerspeilet og trykk på save på førerprofil. Skru evt på auto tilt. Sett bil i revers. Se om speilet nå funker. Juster evt passasjerspeil som du ønsker og trykk Save.
Det er trolig en software feil og trikset for meg var å justere førerspeilet og trykke Save.
Prøv litt frem og tilbake det funket for meg.
Si fra hvordan det går så kanskje vi kan lage en oppskrift på fiks
.

ihlhaug

Hei igjen.

Jeg prøvde å resette auto-tilt i innstillinger - virket ikke.
Prøvde så å justere speil i revers og valgte save på profilen - virket ikke.
Prøvde så å resette auto-tilt og justere, samt kjøre litt frem og tilbake - virket ikke.
Så prøvde jeg til slutt svenskeknappen og holdt inne begge scrollehjulene til skjermen restartet - virket!
Jeg tror nesten det blir det første jeg prøver fremover hvis det skulle være noe tull med noe som helst.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

fonberg

Sitat fra: ihlhaug på fredag 13. mars 2015, klokken 08:26
Så prøvde jeg til slutt svenskeknappen og holdt inne begge scrollehjulene til skjermen restartet - virket!
Jeg tror nesten det blir det første jeg prøver fremover hvis det skulle være noe tull med noe som helst.

Jepp, min erfaring er også at restart av skjerm fikser det meste hvis bilen har "hikke" av noe slag.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

ctr46


Sitat fra: ihlhaug på fredag 13. mars 2015, klokken 08:26
Hei igjen.

Jeg prøvde å resette auto-tilt i innstillinger - virket ikke.
Prøvde så å justere speil i revers og valgte save på profilen - virket ikke.
Prøvde så å resette auto-tilt og justere, samt kjøre litt frem og tilbake - virket ikke.
Så prøvde jeg til slutt svenskeknappen og holdt inne begge scrollehjulene til skjermen restartet - virket!
Jeg tror nesten det blir det første jeg prøver fremover hvis det skulle være noe tull med noe som helst.

Ja som regel alltid det første jeg prøver også. Om ikke det funker må man prøve noe annet:)
.

cirys1

"Svenskeknappen" fungerer til absolutt alt som inneholder elektronikk uansett hva det er(så lenge det er software).. :)

Skal du ha en enda "hardere" resett så må 12V batteriet kobles ifra et par min...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA