Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think

Startet av Lynet, mandag 16. april 2007, klokken 22:48

« forrige - neste »

Lynet

Er nylig blitt Thinker, herlig  :D men har noen småting:

Er det noen som har erfaring med støy fra inverteren, min har en ganske høy høyfrekvent lyd. Usikker på om den kommer fra motoren eller inverteren, men sannsynligvis den siste. Lyden overdøver på enkelte hastigheter veistøyen  :o! Men alt virker normalt kjøremessig, og ingen feilmeldinger  :)

Har også en merkelig lyd fra ei blikkplate som "dunker" i spennet sitt når jeg tar løs/bremser. Det virker som lyden kommer fra gulvet foran  :o.

Og med det samme vil jeg spørre om noen har kretskortskjema for inverter, lader og DC-DC omformer?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

#1
Høyfrekvenslyden fra A/C motoren og "bluppingen" i gulvplater er en del av Th!nk'ens personlighet. At du hører den skyldes at det er veldig lite andre lyder i bilen sammenlignet med en fossilbil. Duringen fra vakuumpumpa 5 - 10 sekunder etter at du skrur på tenninga kjenner du sikkert igjen fra PSA.

Hvis du får tak i skjema tar jeg også gjerne en kopi.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Lynet

Blikkenslageren som laget platene har altså kunnet gjort en bedre jobb  ;D

Min erfaring er med Citystromer som også har Siemens inverter og AC-motor, men den er tilnærmet lydløs.
Inverteren er rett bak grillen, og ikke festet i torpedoen som på Think, så det er nok det som gjør forskjellen.

Men vakumpumpa på Citystromeren bråker skikkelig.....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Kanskje du kunne forsøke å montere inverteren med gummioppheng?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Rio

Sitat fra: Lynet på tirsdag 17. april 2007, klokken 21:25
Blikkenslageren som laget platene har altså kunnet gjort en bedre jobb  ;D

Min erfaring er med Citystromer som også har Siemens inverter og AC-motor, men den er tilnærmet lydløs.
Inverteren er rett bak grillen, og ikke festet i torpedoen som på Think, så det er nok det som gjør forskjellen.

Men vakumpumpa på Citystromeren bråker skikkelig.....

Det skal være mulig å sette på en vakumpumpe fra en Volvo Diesel, som går langt stillere. Den er laget av Hella.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA