Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemming: Betale for Car-Net i e-up!, verdt prisen?

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 10. mars 2015, klokken 19:39

« forrige - neste »

Gordon Retriever

e-up! leveres i likhet med e-Golf som kjent med Car-Net som gir muligheter til å styre og overvåke enkelte funksjoner fra mobil, nettbrett eller pc.
Den første tiden er abonnementet inkludert i prisen du betaler for bilen, men etter hvert har VW lagt opp til at dette skal være en betalingstjeneste.  Internasjonale priser tilsier 101 euro pr. år, med mulighet for å tegne to års abonnement for 170 euro.

Men er funksjonene attraktive nok til at du vil betale for å være med videre som Car-Net bruker?





Jeg laget tidligere en tilsvarende tråd i felles-delen av VW-forumet, siden dette vedgår både e-up! og e-Golf. Denne tråden er imidlertid senere blitt låst, fordi administrator ikke ønsker at det skal legges tråder i den delen av forumet.  ::)
Den originale tråden med de gamle avstemmingsresultatene finnes her.

Elmo

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 10. mars 2015, klokken 19:39
Den første tiden er abonnementet inkludert i prisen du betaler for bilen, men etter hvert har VW lagt opp til at dette skal være en betalingstjeneste. 
I Norge er det ett år, men i andre land er det visstnok tre år gratis. Hvis du bytter til Engelsk språk på de Norske sidene så står det også 3 år :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Sigurd

Nå har det gått 16 måneder, og jeg har ennå ikke hørt noe om betaling.
Men nei, det er ikke i nærheten av å være stabilt nok til at jeg er villig til å betale for denne tjenesten. Uansett pris.
Hadde det vært dønn stabilt og 100% til å stole på, så hadde jeg kanskje vært villig til å betale en hundrelapp eller to, men ikke 100 euro.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

odahle

Har ikke hatt de store problemene, men det er langt fra 100 % stabilt. Uansett så er mitt bruksområde svært så lite, da jeg bare bruker applikasjonen til å sjekke status etc. Men jeg har hatt bilen i over 14 mnder.  nå, fortsatt intet snakk om betaling. Skulle gjerne sett litt informasjon fra VW Norge her.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

cmniels

Lite stabilt. Manglende funkjsonalitet, og treeegt. Vil ikke si det er verdt 100 euro pr år.

aageaasved

er egentlig fornøyd jeg.liker det at jeg kan sette på varmen uansett hvor jeg er,bruker den mest om vintern,100 euro,det bruker jeg uansett på noe annet jeg sikkert ikke trengte ;D ;D ;D

elektrolux

Elendig løsning. Lekte med appen en stund og deilig å sette seg i varm bil. Men så var det tilkoblingsproblemer og vi gadd ikke bruke tid på dette.

Synd noe så enkelt som forvarming av bilen skal være avhenging av en mobiltelefon og en betalingsløsning. Think Classic tilbydde dette gratis i allerede i 1999 og jeg bruker det enda uten å ha betalt et øre. Renault Zoe kan også programeres fra bil.

Dette er et irritasjonsmoment på e-Up som ellers er nær perfekt på alle andre områder.

Blir ikke til at vi bruker penger på hverken dette, service eller kartoppdatering. 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Sigurd

Sitat fra: elektrolux på torsdag 12. mars 2015, klokken 07:00
Blir ikke til at vi bruker penger på hverken dette, service eller kartoppdatering.
At kartoppdatering fra Garmin koster penger i en bil til 200000, når det er gratis på livstid for en frittstående Garmin-GPS til 1500 kr, er litt merkelig.
Jeg vurderer å installere min gamle Garmin-GPS i e-upen, for å få oppdaterte kart. Synd den ikke kan erstatte den som følger bilen.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

MikkeBoomBoom

Når appen ikke en gang greier å varsle når ladingen stopper uventet er dette et fullstendig bortkastet produkt. Her programmerer vi avreisetid på forhånd og det dekker stort sett behovet.

Louise

Da jeg kjøpte bilen våren 2014, ble jeg fortalte at det var appen som skulle koste penger, og at nettleser løsningen ville forbli gratis. Nå har visst dette endret seg. Uansatt - vil ikke betale for hverken det ene eller det andre. Appen er avinnstallert, og nettelser versjonen brukes knapt.

Men er det slik at "maps and more" også forsvinner hvis en velger å ikke betale ? Dette leveres ifølge Vollkswagons nettsider som "ekstrautstyr", altså noe jeg allerede har betalt ekstra for. Og da skal jeg vel ikke betale enda mer ? Det blir jo total feilinformasjon!
Eller har jeg misforstått ???

odahle

Jeg fikk i natt 4x (like) mailer om at mitt gratis abonnement var forlenget til 30.06.2015. Andre som har fått denne meldingen? Ser vel ut til at de har lagt på 6 mnd. ekstra ifbm. trøbbelet som var i starten? Eneste bakgrunnen jeg kan se, VW vet generelt å ta betalt for tjenestene sine.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

03sib113

#11
Fikk de samme 4 mailene jeg.

Står jo ikke noe om prisen, men for de prisene de har fortalt tidligere er det bare å glemme dette!

Får vel forfatte en mail og forklare det til dem kanskje...

Det eneste jeg ønsker meg er å få beskjed om ladingen blir avbrutt....
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

odahle

Sitat fra: 03sib113 på onsdag 01. april 2015, klokken 09:43
Fikk de samme 4 mailene jeg.

Står jo ikke noe om prisen, men for de prisene de har fortalt tidligere er det bare å glemme dette!

Får vel forfatte en mail og forklare det til dem kanskje...
Kommer aldri til å betale 800kr(?) for denne tjenesten. Har vært altfor variabel hittil, da spesielt i starten på 2014 hvor den egentlig ikke fungerte. Det har bedret seg nå siden nyttår, men fortsatt veldig ustabil. Stoler ikke alltid på hva applikasjonen forteller meg.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Terjer

Sitat fra: odahle på onsdag 01. april 2015, klokken 09:33
Jeg fikk i natt 4x (like) mailer om at mitt gratis abonnement var forlenget til 30.06.2015. Andre som har fått denne meldingen? Ser vel ut til at de har lagt på 6 mnd. ekstra ifbm. trøbbelet som var i starten? Eneste bakgrunnen jeg kan se, VW vet generelt å ta betalt for tjenestene sine.

Jeg fikk også disse fire epostene med samme dato. De har ikke lagt til noe da jeg kjøpte bilen 13.mai 2014. Dette er nok en standard epost de sender til alle registrerte brukere, mulig de jobber med å få opp betalingsløsningen og et abonnement register. 100 Euro er prisen for ett år, men er ett år fra januar til januar, eller er det 12 mnd fra registrering? Mulig de starter alle abonnement fra samme dato, 30.06.2015

Det VW må være obs på er at når de innfører betaling for denne tjenesten gir de oss forbrukere mere makt da vi kan klage til forbrukerrådet om tjenesten ikke er tilfredsstillende. Selv kommer jeg til å betale da det å kunne overvåke ladestatus og starte oppvarming er noe jeg bruker daglig.
VW e-up!
MG4

bno

Venter en E-golf fra Tyskland som ikke har vært aktivisert for carnet innen tidsfrist på 90 dager. Jeg fikk ikke gjennomført registrering. Kontaktet Møller

Fikk svar fra Møller at betalings-løsning for car-net ikke er på plass enda.

"Din henvendelse til Harald A. Møller AS er stengt SAK23009
Hei!

Din henvendelse angående:
Car net får ikke langt inn bil (går i loop)                                       
er nå besvart.

Informasjon fra Harald A. Møller AS:
Hei Bjørn!                                                                         
                                                                                     
Vedrørende din henvendelse.                                                         
                                                                                     
For at 12 mnd. fri bruk av Car-Net e-remote skal aktiveres er det en forutsetning at
brukeren registrerer bilen innen 90 dager. Dersom denne ikke er registrert innen 90 
dager vil en blir rutet til en betalingstjeneste. Denne betalingstjenesten er       
dessverre ikke klar ennå. Vi forventer at denne skal bli aktiv innen kort tid.     
                                                                                     
Vi takker for din henvendelse og ønsker deg velkommen tilbake på våre nettsider. 
                                                                                     
                                                                                     
Vennlig hilsen / Best regards                                                       
***  ******                                                                   
Customer Care/Kundehenvendelser"                                                     
_________________________________________________________________                   
Harald A. Møller AS                                                                 
Norway                                   

Noen her på E-Up forumet som har etter hvert er kommet over det første gratis året og har opplevd samme problem. Noen som vet noe mer ift. betalingsløsningen nevnt ovenfor?

Eller derfor man har fått forlengelse kan være rimelig å anta....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA