Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elbilhjelpen.no

Startet av arthur, mandag 09. mars 2015, klokken 07:55

« forrige - neste »

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Hansi

SitatVi har doblet omsetningen hvert år fra starten i 2012, og fra nyttår tok det helt av. Første året hadde vi en omsetning på 172.000 kroner, ifjor endte vi på oppunder 2,1 milioner og i år lukter vi på fire millioner i omsetning. Og da kan jeg fint ta ut godt over en «nordsjølønning» hver måned, slår han fast.

Tydeligvis greie marginer fremdeles da :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

elektrolux

Der går med overskudd ja, men timelønna kan nok ikke måle seg med det jeg var vant med fra oljen.

Samtidig interessant og skremmende å se hvor mye en faktisk må omsette for å klare å lønne en person.

Tar jo også en del risiko med å handle varer som kanskje ikke dukker opp, er feil i forhold til markedet, eller krever mye oppfølging og dermed påfører firmaet tap.

Og så koster det faktisk fra private penger å pleie leverandører, og dekke telefonutgifter, samt lager og kontor som jeg ikke kan/tør skrive av på firma. F.eks kan ikke telefonutgifter skrives av så lenge jeg pr. definisjon ikke er ansatt og tar ut lønn.

Har vært borti samtlige. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Yeyeye

Håper folk ikke tolker artikkelen helt feil.
Vi som har fulgt forumet litt, og kjenner til Roborts døgnrytme eller urytme om dere vil, skjønner fort at her er det like mye antall arbeidstimer som gjør inntekten som ren avkastning og marginer pr solgte produkt.

Håper du fortsatt gjør butikk på hobbyen din Robort, og at også jeg en dag trenger handle noe fra deg.

PS: Kjenner ikke Robort annet en som elektrolux her på forumet:)
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

elektrolux

Takk for mange støttende og positive tilbakemeldinger. Både her og under alt det andre der jeg selv postet denne linken.

Opp Kl. 04:00 i dag, og i stedet for å plage kona, blir det en kjapp frokost med the, bestilling av nye varer, bilagsføring og pakking av varer til resten av familien våkner.

Med familien på skole og jobb blir det konsulentvirksomhet i normal arbeidstid ispedd litt kundekontakt, før jeg tar ettermiddagsrushet med å sende ut betalte varer før 17:00 Etter det blir det å besvare dagens mail, og sende ut faktura på nye bestillinger.

Ofte ikke ferdig med dette før sent på kveld og tid for å krype oppi sengen.

Må få gang på web shoppen som er kjøpt og betalt, men ikke aktivert. Er bekymret for overgangen fra et fakturerings og regnskapsprogram jeg behersker til et nytt midt oppi alt dette andre arbeidet. Med Webshop vil mye av rutinesalgets arbeid bli utført av kundene selv, og frigi tid til ehh fritid. Og med nytt regnskapsprogram følger lønnsmodul, og finner jeg uttav den blir det til å med penger på privatkonto etterhvert. :)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

K S

Må få støtte electrolux/Robort. Har handlet ladekabel ved personlig fremmøte. Robort er både ryddig, holder det han lover og en ordentlig likandes kar! :-)
I tillegg har han konkurransedykrige priser. Kan det bli bedre? :-)


Ønsker Robort lykke til videre!

arthur

Jeg la ut artikkelen her for jeg synes det er interessant, og også oppløftende, lesing med tanke på at man mister en jobb, og det igjen gjør at man skaper sin egen arbeidsplass. Kan bare gratulere og applaudere hva du har gjort/fått til!
Det jeg stusser litt på er at du ikke utgiftsfører alt hva du kan i firmaet heller enn å ta ut de samme pengene i lønn for å betale disse utgiftene, men da etter at det er beskattet? Med tanke på sikkerhet i forhold til trygderettigheter ville jeg også raskest mulig ha ansatt meg selv!
Uansett - lykke til, og til oss andre; husk det er frivillig å kjøpe noe enten det er på Rimi eller Elhjelpen.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

elektrolux

Som du sier må jeg få ordnet en del formelle ting. Til nå har jeg ikke trengt å ta ut lønn, men i år må jeg i alle fall ta ut opp til laveste skattetrinn. Ikke minst med tanke på å få betalt litt trygdeavgift.

Må finne ut hvilken årssinntekt som betyr minst mulig skatt. Tar jeg ut 1 mill går jo unødvendig mye vekk i toppskatt, og tar jeg ikke ut lønn i det hele tatt får jeg ikke engang utnyttet fribeløpet, så et sted mellom 50 000 kr og 500 000 kr i året tipper jeg er lurt å ta ut som lønn. 

Har nok mistet en del fradrag med å ikke bruke regnskapsfører, men tanken min er at mye av pengene en regnskapsfører kunne forhindret statskassen i å få ville sannsynligvis havnet i hans lommer i stedet. Bokføring tar tross alt minst like mye tid som resten av butikken, og der er store summer å spare på å gjøre dette selv.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elbil-1

Min erfaring er at regnskapsfører bruker mye mindre tid En du selv, får med alle fradrag etc men aller viktigst: frigjør tid til å selge mer/få litt fritid!

jkirkebo

Sitat fra: elbil-1 på tirsdag 10. mars 2015, klokken 06:31
Min erfaring er at regnskapsfører bruker mye mindre tid En du selv, får med alle fradrag etc men aller viktigst: frigjør tid til å selge mer/få litt fritid!

Enig. Regnskapet koster meg 5-6000 pr. måned, det er det definitivt verdt for meg. Men jeg kan jo hanke inn tilsvarende beløp på et par dagers overtid på jobben, og jeg klarer ikke å gjøre unna regnskap på den tiden. Det kan sikkert stille seg annerledes for de som har mye tid til overs, der er ikke jeg ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Med slike utgifter ville alt overskuddet de 3 første årene godt til regnskapsføring. I og med at firmaet ble startet for nettopp å lære regnskap blir det feil for meg å sette dette vekk.

Vurderer heller å sette vekk en del logistiske oppgaver som pakking og forsendelse.

Vet heller ikke om jeg hadde klart å nyte den kjøpte fritiden. Blir vel omtrent som å levere bilen på verksted, for så å demontere alt for å sjekke om arbeidet ble gjort tilfredstillende..
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Mippen

Kjekt med ildsjeler. Har selv fått hjelp av Elektrolux til å bytte en kabel selv om jeg ikke kjøpte den av han. Ble kjøpt av en leverandør som han brukte. Det Kaller jeg service. Vi trenger slike forhandlere som Robort :)
Fremtiden er elektrisk.

F_P

Når det gjelder regnskap og webshop. Vet ikke hvilken løsning du har valgt Robort, men jeg vil på det sterkeste anbefale en webshop som kan knyttes opp mot et online regnskapssystem. Det gjør regnskapet til en lek der alt du stort sett trenger å gjøre er å trykke på en knapp i webshopen for å overføre orderen til regnskapsprogrammet. Bruker du da også onlinebetaling som Nets, Klarna, Paypal etc. kan du rett etterpå gå i regnskapsystemet og trykke "poster" og vips er du ferdig.

Jeg bruker forøvrig Mystore og e-conomics. Når jeg mest sannsynlig går over til AS (fra EPF) i løpet av 8-12 mnd kan jeg enkelt finne en regnskapsfører og gi de onlinetilgang til regnskapssytemet.

Har valgt bare slike "ett-klikks" løsninger i forhold til webshop, og det gjør at jeg kan drifte firmaet som en deltidsgesjeft selv med antatt 1300-1500 ordre i år.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

elektrolux

Har valgt Mamut Enterprice 4 som skal ha disse funksjonene. Muligens med unntak på on-line regnskap, men det kan en eventuelt oppgradere til.

Jobber meg gjennom bilagene for å komme asjur etter rush'et som har vært etter nyttår, og satser så på å switche over til E4.

Setter stor pris på disse tipsene og alle disse positive tilbakemeldingene. Veldig inspirerende. :)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Thomas Parsli

Man må nesten drive firma selv for å forstå hvor arbeidskrevende det er -og ikke minst for lite fritid man får.
Men da er det jo fint å kombinere jobb og hobby :)

Lykke til fremover Robort, jeg er helt sikker på at det vil gå fantastisk bra!


Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA