Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe trilling nå?

Startet av Zanta, søndag 08. mars 2015, klokken 23:22

« forrige - neste »

Beamer Screamer

Sitat fra: tomrh på fredag 20. mars 2015, klokken 15:19
Sitat fra: Zanta på torsdag 19. mars 2015, klokken 22:46
Ikke imponert over Auto-innstilling på klimaanlegget, dugger i bilen når det regner, så her må manuell overstyring til.
Skiftet nettopp frontrute etter en sprekkdannelse. Den nye dugget noe voldsomt. Mye preparatrester etc på nye bilruter, funker bra å vaske rutene innvendig i zalovann, eller rett og slett litt ublandet zalo på en tørr klut og tørke over. Ellers bruker jeg alltid manuell innstilling på klima, funker best det. Merk at rekkeviddeestimatet er altfor pessimistisk når varme skrus på. Estimatet er svært enkelt beregnet, kun avhengig av valgt viftehastighet...

Hvor mye ga du for ny frontrute? Greit å ha en viss formening om hvilke kostnader som venter oss som er lenger bak i løypa...

Ellers er jeg helt enig i det som blir sagt om auto-innstillingen på klimaanlegget. Den styrer etter temperatur og ingenting annet virker det som, så vanligvis er det bedre å overstyre manuelt.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

TB

Sitat fra: Beamer Screamer på søndag 22. mars 2015, klokken 20:43
Hvor mye ga du for ny frontrute? Greit å ha en viss formening om hvilke kostnader som venter oss som er lenger bak i løypa...

Her er priser på div. deler, inkl frontrute: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=19633.0

Ofte blir bytte av frontrute dekka av forsikring, med ein eigenanedel mellom 0 - 2000 kr, utan tap av bonus.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

tomrh

Sitat fra: TB på søndag 22. mars 2015, klokken 21:25
Sitat fra: Beamer Screamer på søndag 22. mars 2015, klokken 20:43
Hvor mye ga du for ny frontrute? Greit å ha en viss formening om hvilke kostnader som venter oss som er lenger bak i løypa...

Her er priser på div. deler, inkl frontrute: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=19633.0

Ofte blir bytte av frontrute dekka av forsikring, med ein eigenanedel mellom 0 - 2000 kr, utan tap av bonus.
Ja, den gikk på forsikringa uten at jeg så hvor mye det egentlig kostet. Betalte 1000 kr i egenandel hos If.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Beamer Screamer

Sitat fra: TB på søndag 22. mars 2015, klokken 21:25
Sitat fra: Beamer Screamer på søndag 22. mars 2015, klokken 20:43
Hvor mye ga du for ny frontrute? Greit å ha en viss formening om hvilke kostnader som venter oss som er lenger bak i løypa...

Her er priser på div. deler, inkl frontrute: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=19633.0

Ofte blir bytte av frontrute dekka av forsikring, med ein eigenanedel mellom 0 - 2000 kr, utan tap av bonus.

Fin den linken der. Har ikke sett den tråden før trass i iherdig surfing på forumet før vi kjøpte iOn'en. Ser nå at jeg valgte feil merke... Mon tro om man ikke kan kjøpe delene man trenger på hos det billigste av de tre merkene og så gå til et tredjeparts verksted for å få ting fikset. Bør jo ikke gå utover garantien så lenge man bruker autorisert verksted og delene er identiske.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

tomrh

Sitat fra: Beamer Screamer på mandag 23. mars 2015, klokken 23:55
Sitat fra: TB på søndag 22. mars 2015, klokken 21:25
Sitat fra: Beamer Screamer på søndag 22. mars 2015, klokken 20:43
Hvor mye ga du for ny frontrute? Greit å ha en viss formening om hvilke kostnader som venter oss som er lenger bak i løypa...

Her er priser på div. deler, inkl frontrute: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=19633.0

Ofte blir bytte av frontrute dekka av forsikring, med ein eigenanedel mellom 0 - 2000 kr, utan tap av bonus.
Fin den linken der. Har ikke sett den tråden før trass i iherdig surfing på forumet før vi kjøpte iOn'en. Ser nå at jeg valgte feil merke... Mon tro om man ikke kan kjøpe delene man trenger på hos det billigste av de tre merkene og så gå til et tredjeparts verksted for å få ting fikset. Bør jo ikke gå utover garantien så lenge man bruker autorisert verksted og delene er identiske.
Jo, det går fint. Hadde en eldre Toyota for noen år siden med kun ansvarsforsikring. Så fikk jeg 2-er feil på frontruta, den var for slitt. Uten delkasko dro jeg rundt på ulike steder og fikk pristilbud på rute + arbeid. Ble mye billigere enn antatt når flere måtte konkurrere om meg som kunde og ikke lenger bare kunne skrive regning med gaffel til forsikringsselskapet. Og som du sier, det går ikke utover garantien så lenge verkstedet er autorisert.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA