Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk i-miev

Startet av EL-Skede, tirsdag 02. november 2010, klokken 20:11

« forrige - neste »

tomrh

#105
Ja, har kjørt med de på originale felger. Går helt fint.

Her er et bilde av disse dekka på originale felger: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9057.msg293110.html#msg293110
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

tomrh

Sitat fra: svingen på lørdag 07. mars 2015, klokken 22:27
Takk da var det bestilt :)
Fra dekkonline? Jeg har oppgitt jobbadressa på bestillingene. Det er bare så kult, budet ringer på døra og bare leverer dekka rett inn i gangen. Gjerne en kollega som åpner, så jeg har skaffet meg litt av et rykte nå som dekkmann etter x antall dørleveranser. ;D Tror du blir fornøyd. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

svingen

hehe,ja dekkonline men leverte den til den lokale "samarbeisdpartneren" slik att dem ringer meg når dekkene er inne. (vil jeg tro)
da ringer vel dem sikkert og jeg får avtale tid med dem,ikke så kult men litt mer praksis siden jeg ikke kjører til jobben (dama som kjører til jobb) ;-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

pwb

Fremkommeligheten er utrolig bra. Stabilitet er så som så. Men det gjelder ikke bare vinter.

tomrh

#110
Sitat fra: pwb på mandag 23. mars 2015, klokken 14:04
Fremkommeligheten er utrolig bra.
Fremkommeligheten til mjauen blir knust av leafen vår i glatt og bratt motbakke m/sving. Hovedproblemet er at baken slenger ut pga bakhjulstrekk, og antiskrens bremser opp den dyrebare farta. Kan skru av esp, går litt bedre da. Er en egen tråd om trillingenes framkommelighet: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7161.0.html
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

asbkar

Fremkommeligheten synes jeg er bra med gode dekk, men antiskrens er litt følsom. Skur ofte den av om vinteren, bare å holde knappen inne noen sekunder. Slenger lett med rumpa gjør den også, noe som igjen trigger antiskrens. Det kan du også merke på våt asfalt i rundkjøringer, blir vant til det. Lett å porsjonere ut kraft med elmotor, går som regel greit å lirke i gang selv om det er veldig glatt.
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

tomrh

Sitat fra: tomrh på mandag 23. mars 2015, klokken 14:12
Sitat fra: pwb på mandag 23. mars 2015, klokken 14:04
Fremkommeligheten er utrolig bra.
Fremkommeligheten til mjauen blir knust av leafen vår i glatt og bratt motbakke m/sving.
Sitat fra: Zanta på mandag 23. mars 2015, klokken 20:48
Ble ikke så mye klokere av dette.
Veldig subjektivt dette da. Da vi hadde bare bare mjauen syntes jeg i likhet med pwb at det var en god vinterbil. Veldig fornøyd med den. Men da leafen ble kjøpt fikk vi plutselig noe å sammenligne med og mjauen framstod plutselig som mer problematisk å komme seg fram med. Men ta det med ro, vi bor på landet og har en heller utfordrende gårdsvei vinterstid. Alle naboene har firehjulstrekk, og det hadde vi også inntil elbilene ble kjøpt, det sier sitt. På normalt vedlikeholdte vinterveier så er trillingene helt kurante. Akilleshælen er antiskrens-systemet. Er man vant til å ta inn bakhjulsskrens uten, så skrur man det bare av når det blir en hindring for å komme seg opp.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

pwb

Etter gårsdagen så må jeg si at så lenge man skrur av antispinn/skrens og godtar at bilen vingler litt så er det utrolig god fremkommelighet. Kunne stoppe og ta i gang i mange bakker hvor andre hadde problemer. Den tar seg utrolig godt frem, selv det å parkere i dag hvor det ikke var måkt var ikke noe problem, den tar seg frem over alt.

Mr.Zero

Sitat fra: pwb på fredag 27. mars 2015, klokken 12:28
Etter gårsdagen så må jeg si at så lenge man skrur av antispinn/skrens og godtar at bilen vingler litt så er det utrolig god fremkommelighet. Kunne stoppe og ta i gang i mange bakker hvor andre hadde problemer. Den tar seg utrolig godt frem, selv det å parkere i dag hvor det ikke var måkt var ikke noe problem, den tar seg frem over alt.

......så lenge en ikke kjører på disse contidekkene som fulgte med bilene i år 2012/13... I går lot jeg bilen stå - men så er den også en del lavere. ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA